Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Vissa personer (inte säkert att det är just du som ska ta åt dig) har svårt att ta till sig fakta som inte stöder deras åsikter. Det brukar då skrivas om SD, järnrör och rasistiska källor. Detta istället för att ta en debatt - tyvärr vet de att man kan inte debattera när man har fel och då blir det alltid rasist-snacket.
Dagens Industri kommentarfält där folk skriker om att politiker ska vakna är alltså rasistiskt.
Aftonbladets debatt artiklar där man kan rösta och där 95 % tycker politiken varit naiv - de är alltså rasistiska
Expressens och Svenska Dagbladets ledarsidor - anses vara rasistika.
Nedan följer en artikel av en svensk mörkhyad historiker om hur han ser på debattklimatet.
www.expressen.se/debatt/antirasismen-har-blivit-ett-vansterprojekt/
"Vidare har man inte bemött det faktum att det kan uppstå kulturkrockar med rent ut sagt förfärliga konsekvenser som i Köln och Kungsträdgården. Händelser som bland annat DN:s Hanna Fahl (8/1) sökt bortförklara med floskler som att det var män och inte kultur som var problemet eller Bilan Osman i Expressen (26/1) som menar att det ?finns inget land där sexuellt våld är socialt acceptabelt?. En tankefigur som är skrattretande om man känner till svensk kvinnokamp och exempelvis lagstiftningen i Saudiarabien.
Dagens antirasism har helt enkelt spårat ur till ett renodlat vänsterprojekt och jag känner därför att denna kamp inte längre är min. Som historiker vill jag inte bara debattera, utan även diskutera och söka hitta kompromisser. Dessutom är jag som alla svenska riksdagspartier anhängare av en reglerad invandringspolitik och anser därför att nivåerna i denna måste kunna diskuteras"
www.expressen.se/debatt/vilka-utmalar-er-som-rasister/