LaviniaLetitia skrev 2022-04-16 12:55:52 följande:
Jaha, men nu frågade jag på vilket sätt Putin skulle gagnas av MUSLIMUPPLOPP i en lågstatusförort till lilla Linköping..? Tror att världens ledare har blickarna någon annanstans just nu, faktiskt...
Ja, det ÄR ju så, att Ryssland och en del andra Östländer har en del som är positivt. De har inte släppt in muslimer, vilket gör att man ibland kan tänka tanken, att blir det för outhärdligt här i framtiden - så kan man kanske flytta dit. Inte till Ryssland efter det som de gör nu, då, men kanske till Ungern eller Polen.
I dessa länder har man inte heller gett efter för genustramset som här, trots - eller kanske just FÖR ATT - man fått fram många fler kvinnliga ingenjörer, astronauter och en del annat högt uppsatt och typiskt manligt. Där fattar dom nämligen att det är olika saker: en kvinna kan vara duktig i matematik, utan att hon behöver kallas "hen" och klä sig i mansdräkt.
Samma med homosexualitet: det är förbjudet att göra reklam för homosexualitet till barn i dessa länder, och det är förbjudet för homosexuella par att uppfostra barn tillsammans. Det tycker jag är rätt, för det betyder att man sätter barnens behov först.
Det finns även andra saker som är positiva, som att man tidigt introducerar barn för den klassiska ryska och europeiska kulturen (t.ex. klassisk musik, opera, balett, teater och dockteater), och att man försöker motverka att ungdomarna helt tas över av enkel amerikansk pop- och rockmusik.
I alla fall i Ungern har Orban även gjort satsningar för att få folk att skaffa fler barn, och det har varit mycket positivt och gett resultat. En familj med tre barn eller fler får många fördelar, och det tycker jag också är bra (fast jag bara har två själv), för det funkar inte att enbart araber och afrikaner fortplantar sig medan den europeiska rasen dör ut.
Så JA, det finns saker som man som traditionalist och nationalist kan se som positivt i Ryssland och några andra länder i det forna Östblocket. Det betyder dock INTE att jag eller någon annan sverigedemokrat skulle försvara Putin i det som han håller på med nu, i Ukraina. Jag tror personligen att Putin hade drabbats av storhetsvansinne, och att han inser det själv nu - men har svårt att avsluta invasionen utan att tappa ansiktet. Han har även haft dåliga rådgivare, som bara har sagt det som han har velat höra, eller det som DE har trott att han har velat höra. Och då går det ju så här, det har man sett förr.
Exempelvis för att styra bort debatten från Rysslands aggression i Ukraina eller för att på hemmaplan kunna peka på problem i västvärlden. Har du glömt när Vladimir Putins propagandakanal RT (fd Russina Today) ville betala ungdomar i Rinkeby för att skapa kaos?