KN75 skrev 2021-02-16 22:10:16 följande:
Ok, bara 8 miljarder kronor per år,
och det tycker du är lite då, eller?
Om du vill vara korrekt så är budgeten närmare 9 miljarder per år.
Men för dig spelar det väl ingen roll med en liten felräkning på futtiga 1 000 miljoner kronor?
Jag tror du mycket väl vet att den korrekta uppgiften är att den senaste budgeten är på 54 miljarder och sträcker sig över 6 år.
Jag och väldigt många med mig anser att public service genast borde avvecklas eller möjligen, om det skulle vara nödvändigt, borde det ersättas av något annat som är åtminstone någorlunda rimligt.
I ett första steg så borde 9 miljarder räcka i minst 6 år.
Jag tycker nog att 9 000 miljoner kronor också är alldeles för mycket men åtminstone mera rimligt än 54 000 miljoner kronor.
Hur många skattebetalare och hur många politiker klarar ens greppa och förstå hur mycket 54 miljarder faktiskt är???
50 miljarder kronor skulle kunna användas till väldigt mycket bättre saker än till dagens public service. Om detta tror jag att en mycket klar majoritet är enig, om man bara visste och kunde klara av att greppa beloppet 54 miljarder kronor!
Jag utgick från förra året och då var budgeten 8 miljarder och 8 Mdr är väldigt mycket mindre än 54 Mdr.
Att du räknade fel på över 40 000 000 000 kronor var faktiskt rätt lattjo
Om du vill förstå hur 8?9 Mdr är så är det jämförbart med TV3s och TV4s sammanlagda omsättning och sett till detta så tycker jag att vi får mycket bra kvalitetsprogram i radio och tv för pengarna.