Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Digestive skrev 2023-03-05 22:21:18 följande:
    Ja: www.google.com/search?q=protester+i+bryssel&a...

Vilka intressen som blir tjänade av utebliven rapportering har jag inga teorier om men inte är det Sveriges medborgare/skattebetalare.
    Vad är det som inte tjänar svenska medborgares och skattebetalares intressen med rapportering eller inte rapportering att bönder i Belgien  protesterar mot den lokala regeringens planer att begränsa kväveutsläpp?

Vilka konspirationsteorier om belgiska bäönder och deras regering omfattar du?   Var har du fått idén om att detta är fråga om mörklkäggning och att det inte tjänas svenska medborgare/skattebetalares intresse?  Igen - är det swebbTV och andra foliehattars fantasier om EU, klägg och annat fantasifullt?

www.reuters.com/world/europe/tractors-descend-brussels-farmer-protest-over-plans-limit-nitrogen-emissions-2023-03-03/

"BRUSSELS March 3 (Reuters) - Farmers from Belgium's northern region of Flanders drove thousands of tractors into Brussels on Friday in a protest against a new regional government plan to limit nitrogen emissions."
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-03-06 10:01:45 följande:
    Varför ställer du frågor som du redan har svar på?

Självklart är det en mörkläggning eller menar du att Public Service med sina ~9 miljarder om året och över 2000 anställda är så inkompetenta att det inte ens känner till den största händelsen i vår matkedja strax efter kriget i Ukraina?

Är mat i svenska medborgares/skattebetalares intresse, Padirac?

Jag ser inte på swebbTV.
    Vad är mörklagt? i vilken omfattning menar du att detta påverkar svenska medborgares/skattebetalares mat?

har du ens läst vad protesterna handlar om?  Du klipper in bilder och orerar om mörkläggning utan att speca vad du far efter för mörkläöggningar och nu säger du någonting om  'vår matkedja'  - oklart vad.

Du måste nog tala ur skägget och förklara dig och konspirationsteorin om mörklöggning och vems intressen du menar gås..

Bra att du slutat titta på SwebbTV - deras foliehattar och de själva är är väl inslytade i frihetsnytt nuförtiden. - är det därifrån du fått idéerna om mörkläggning?

"...

Farmers with their tractors from Belgium's northern region of Flanders take part in a protest against a new regional government plan to limit nitrogen emissions, in Brussels, Belgium March 3, 2023. REUTERS/Yves Herman

Relatively large numbers of livestock and heavy use of fertilizers, as well as traffic and construction, have led to levels of nitrogen oxides in the air and water in both Belgium and the Netherlands that are higher than EU regulations and that threaten the environment.

The planned move to limit emissions in Flanders has caused a crisis within the Flemish regional government that was not resolved during 16 hours of talks earlier this week. Belgian media reported Flemish Minister-President Jan Jambon wants to make the final decisions by this weekend."

• Padirac
    Digestive skrev 2023-03-06 13:51:19 följande:
    Tittade du bara i en enda sökträff?

Den Nederländska staten tänker stänga ner jordbruk med tvång för att nå upp till EUs klimatmål 2030. Vilket i praktiken innebär att 33% av landets boskap bort - som den här rundan av protester främst handlar om - med mera.

Planetens näst största exportör av jordbruksprodukter och EUs största exportör av just kött.

I vilken omfattning det påverkar är ingenting som jag kan beräkna men i en redan höginflatorisk miljö så vore allt högre matpriser olyckligt - för svenskens plånbok samt för livet bland fattiga i mindre bemedlade länder.
    Har du någon källa till de uppgifter du sprider?

Hittills har du presterat två bilder och ingen källa för dessa eller dina påståenden.
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-03-06 22:11:22 följande:
    Along roads and bridges in the Netherlands, people are hanging the Dutch flag upside down. It is a sign of solidarity with the Dutch farming sector, which will also be upturned by a radical 30% reduction in livestock numbers, a move being made to meet environmental targets.

www.theguardian.com/environment/2022/jul/21/e...

Dutch government proposals for tackling nitrogen emissions indicate a radical cut in livestock - they estimate 11,200 farms will have to close and another 17,600 farmers will have to significantly reduce their livestock.

www.bbc.com/news/world-europe-62335287

The governments goal is to reduce nitrogen emissions in the country by 50% by 2030 [...] To meet the plan, it is expected that a reduction of 30-33% of the total number of livestock in the Netherlands will be necessary [...] According to the estimation of the Dutch government, it is expected that up to 11200 farms would close.

mythdetector.ge/en/does-the-dutch-government-.../

Artikeln på Wikipedia (ej uppdaterad efter det steg i processen som pågående protester adresserar - vilket verkar gälla nedläggningen av ytterligare 3000 jordbruk): en.wikipedia.org/wiki/Dutch_farmers%27_protes...
    Vari består mörkläggningen och vems intressen menar du PS ser till?
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-03-07 15:57:48 följande:
    För att Padirac frågade om källor åt inlägg som innehöll specifika saker? - saker som Public Service inte tar upp. Det var då som dessa beslut togs och därefter uppstår protester när besluten verkställs, som exempelvis den pågående - det här framkommer redan i inlägget du citerar.
    KillBill skrev 2023-03-07 07:32:39 följande:
    Den 3:e länken som du postar handlar om att det sprids desinformation om händelsen och tonar ner den nederländska regeringens beslut.
    Ja? Det jag citerar är rättelser av disinformation.Det här har jag redan svarat på. Tror du att du får nya svar på samma frågor för att det är en ny dag?
    Vad har du svarat om mörkläggning och att agera i andras intressen?

Du har spekulativt påstått att rapporteringen inte agerat i  medborgares/skattebetalares intressen. Någon annan har du inte angett. Du har heller inte förklarat någonting om mörkläggning.   Vad har du fått det för från?

Det vore lämpligt att du dementerade din egen desinformation eller gav källor för att det är en mörkläggning och vems intresse det handlar om.
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-03-07 18:40:15 följande:
    Du behöver inte kalla det för mörkläggning men ditt tyckande är inte en referens för vad andra tycker och kallar det för. I min mening ligger sådant här i högsta grad i medborgarnas/skattebetalarnas intresse men du är givetvis fri att tycka annorlunda. 

Du borde fråga dig själv varför du - som troligen menar att Public Service är värd sina ~9 miljarder om året - överhuvudtaget behöver fråga om källor angående sådana här stora nyheter i vårt närområde. Känner du dig verkligen välinformerad i din sits?

Jag slår vad om att Public Service har följt upp Bianca Ingrossos karriär mer noggrant än den största händelsen i vår matkedja sedan kriget i Ukraina. Och det är fritt fram för mig att tycka som jag gör om en sådan ordning - jag är en betalande kund.
    Det var ingen annan än DU som flertalet gånger hävdade att det handlade om mörkläggning. Inte jag. 

Det är alltså upp till dig att redogöra för grunderna för det påståendet. Det är bara du som kallat det mörkläggning och borde ange dina källor för att du kallar det mörkläggning. Inte jag, inte PS - detta oavsett PS budgetar och om jag är  välinformerad eller inte. 

Menar du att det är en mörkläggning för att du TYCKER att det är en mörkläggning? Eller vad försöker du säga?

Så, i vems intresse menar du att ps agerat?

Mycket tomma ord om mörkläggningar och andras intressen ...  och inget som backar upp det.
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-03-07 19:22:53 följande:
    Ja, och om du läser det jag skriver så kallar jag alternativet för inkompetens. Det är så jag tycker och tänker om saken och visst kan det handla om inkompetens snarare än mörkläggning.

Vi har haft en dylik diskussionen förut och då visade det sig att ditt tycke och smak skulle vara en slags referens för Public service innehåll. Är inte intresserad av diskussioner under sådana premisser och som utgår från att du skulle ha en slags förhöjd status som betalande konsument.

Jag har redan skrivit att jag inte vet vilka intressen det skulle tjäna och din utsvävning grundar sig i att jag blott skrev att det är något att fundera på.

Vad är felet/problemet med att fundera på om det finns ett intresse av utebliven rapportering?
    Ok - du har inga som helst belägg för att det är någon mörkläggning annat än att du kallar det för mörkläggning för att du tycker det.

Insinuanta spekualtioner - som många gånger förr.

Jag tror det var du som tyckte att ditt tycke och din smak skulle vara en referns för PS utbud, du hitatde inget och mina 2 minuters googlande hittad e fler alternativ som uppfyllde dina önskningar.

Blanda inte ihop dig med mig . ditt tycke och din smak och det var inte jag som kallade det mörkläggning.

Så du har ingen idé om vilka intressen det skulle gynna men du kallar det en mörkläggning .... helt utan grund och helt utan argument... annat än att du tycker det..
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-03-10 15:17:26 följande:
    När kommer Public Service att uppdatera oss på den här punkten angående the January 6th riots?
    den här punkten?

• Padirac
    Digestive skrev 2023-03-10 15:35:35 följande:
    Det framkommer i klippet.

I korthet:

De hitintills opublicerade bilderna från övervakningskamerorna skildrar händelsen från ett helt annat ljus än tidigare medierapportering, särskilt för den ökände Jake Angeli (aka the QAnon Shaman) som just nu avtjänar ett fyraårigt långt fängelsestraff.
    Vad menar du kommer i nytt ljus? _Vad_ är annorlunda än tidigare enligt dig?

Är det någonting som FOX menar betyder någonting annat än vad det egentligen betyder? Eller som du menar betyder någonting annat än vad det sagts tidigare?

Det säögs att en bild säger mer än tusen ord, men nä.. du behöver lite ord här för att förklara vad du menar är i ett helt annan ljus.. 

Du kommer som vanligt med halvt utsagda underförståddheter som du inte kan eller vill förklara.

Så igen, vad menar du kommer i nytt ljus? 
  • Padirac
    nattuw skrev 2023-03-10 18:12:08 följande:
    Det framkom inget nytt. Skadegörelse och ett antal personer som lite planlöst rörde sig genom lokalerna samtidigt som de tog selfies. Inte mycket till upplopp vilket man kunde se redan på de bilder som spreds i samband med händelsen. Så det troliga är att medias och politikernas narrative kommer att kvarstå oavsett vilka bilder som släpps.
    ?. Skadegörelse och ett antal personer som lite planlöst rörde sig genom lokalerna samtidigt som de tog selfies. Inte mycket till upplopp...

Herregud vilken smörja och osanning Död

selfies Tomte

sverigesradio.se/artikel/demonstranter-planerade-att-doda-kongressledamoter

"
    Enligt amerikanska åklagare fanns det planer på att kidnappa och döda kongressledamöter bland de som deltog i stormningen av Kapitolium i Washington DC förra veckan.

Det rapporterar nyhetsbyrån AFP som läst rättegångshandlingar som gäller en av de hittills över 100 gripna efter upploppen där fem personer dog."

aktuelltfokus.se/kravallerna-i-washington-forsokte-plundra-dog-efter-elstot-i-pungen/

"Trumps konservativa följare och vita nationalister attackerade poliser, slog sönder fönsterrutor och bröt sig in i parlamentsbyggnaden. I tumultet dödades totalt fyra personer, varav en kvinnlig före detta polis sköts i halsen. Rykten om att flera poliser som inte var i tjänst ska ha deltagit i kravallerna utreds just nu av myndigheterna. Sköt sig i pungen av misstag

Nu visar det sig dessutom att en av döda dog efter att han råkade skjuta sig själv med en elpistol vilket resulterade i en plötslig hjärtattack. Vilket rapporteras av lokala medier. Olyckan skedde i samband med att mannen försökte stjäla en tavla inne i parlamentsbyggnaden. Enligt uppgifter på sociala medier ska mannen ha skjutit sig själv i pungen.

55-årig Trumpsupporter

Mannen som dog beskrivs som en 55-årig Trumpsupporter från Alabama som förespråkade politiskt våld och hyllade högerextrema grupper på sociala medier. Enligt uppgift ska han haft problem med hälsan och lidit av högt blodtryck sedan en längre tid."

www.tv4.se/klipp/va/13775207/kapitolium-polis-vittnar-de-skulle-doda-mig-med-mitt-tjanstevapen

www.expressen.se/nyheter/stormade-kongressen-sa-att-han-ar-blm-aktivist/

"

Under gårdagen greps John Sullivan i Utah misstänkt för sin delaktighet i stormningen av kongressbyggnaden den 6 januari. Han misstänks ha klättrat in genom ett fönster till byggnaden och ha knuffat sig förbi kongresspoliser, enligt ett pressmeddelande från åklagarmyndigheten i Washington DC

Väl inne ska han, enligt misstankarna, ha sagt uppviglande saker – som spelades in av honom själv: 

– Vi måste bränna ner den här skiten. 

– Det här är vårt hus era jävlar. 

”Måste bränna”

John Sullivan blev bland annat vittne till hur Ashli Babbitt dog efter att ha skjutits under stormningen. Han intervjuades efter stormningen av VG, och uppgav då att han enbart varit på plats för att dokumentera händelserna. 

– Men jag har bevis på att jag bara var där för att dokumentera det som hände, hävdade han då. 

John Sullivans närvaro i Kapitolium har tagits till intäkt av konspirationsteoretiker för att upploppet och stormningen skulle ha regisserats av Antifa och vänsteraktivister. FBI har gått ut med att det inte finns några sådana misstankar. 

Tvärtom består de gripna av främst Trump-sympatisörer. Larry Rendall Brock Jr., 53, Trump-anhängare som greps i Texas. Han tog sig in i kammaren iförd taktisk väst, militärhjälm och bar på plasthandbojor. Han misstänks nu för att ha planerat ta gisslan och mörda kongressledamöter, enligt ABC

Bland övriga gripna finns

Nicholas Ochs, 34, ledare för högerextremistiska Proud boys avdelning på Hawaii. 

Jacob Anthony Chansley, 33, även Jake Angeli, Trump-anhängare och aktivist som förfäktar konspirationsteorin Qanon. Han är gripen och misstänks nu för att ha planerat att mörda kongressledamöter, rapporterar Reuters

Eric Munchel, 30, som misstänks ha tagit med sig buntband och ett elchockvapen in till kammaren. 

Fem personer, varav en polis, dog i stormningen. Över 100 personer har gripits efter stormningen. "

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?