Digestive skrev 2023-01-09 19:16:04 följande:
Att förvägra omkring 20% av befolkningen sinnesnäring är inte att vara opartisk i valet av material. Visst kan du påstå att det minsann är opartiskt att välja ut material på det viset in absurdum, det råkar bara vara ett felaktigt påstående trots all upprepning.
Jag tror inte att någonting särskilt har hänt, inte för någon av oss, utan vi har bara bytt ämne till någonting mer komplext som inte kan hänvisas till vetenskap.
Check your ideological intolerance, sir.
Det är inte så att jag yrkar på att någon progressiv sinnesnäring ska plockas ner från Public Service - utan det är du (et al) som yrkar på att konservativ sinnesnäring ska hållas borta från det samma.🤷
Det beror ju på vad dessa 20% vill nära sina sinnen med - konspirationsteorier, pseudovetenskap, främlingsfientlig propaganda, alternativa fakta,, nazism?
Så du har bytt från att diskutera fakta - som kan visas med vetenkapliga metoder- till att diskutera någonting annat.
Vad betyder opartisk för dig? jag tror du menar att PS ska vara en arena för att saluföra varje politisk inriktning - men PS ska inte saluföra någon annan inriktning än den som demokratiparagrafen kräver.
Tomteprat som det Jönsson och Petersson saluför på sociala medier för att tjäan sig en hacka faller inte under opartiskt innehåll - det är som att jämföra med att använda en tidnings ledarsida som nyhetsrapportering.
Ja, jag vet att just det senare är vanligt bland SDs fotfolk här på FL - de kan kanske inte skilja på åsikter och fakta då de mer än ofta anser att vad som är fakta är en fråga om åsikter.