Okey, då är i alla fall SVT/SR opartiska fortfarande.
Digestive skrev 2023-09-15 21:45:08 följande:
Källor finns det gott om och det handlar snarare om vem som var ute med nyheten först - vilket är vad man ger så kallat "cred".
Det är ingen nyhet att SVT/SR är opartiska, för det har jag berättat i åratal att dom är.
Du verkar inte hänga med, då SVT/SR har varit opartiska i decennier....
SÅ ingen nyhet är det.
Digestive skrev 2023-09-15 23:00:21 följande:
Borås Tidning påpekade att de hade en egen källa respektive Samnytt en annan:
Vi får nog reda på hur det ligger till tids nog.
Som det låter på Borås Tidning så kan Sveriges Radio ha låtit bli att ge Samnytt cred för nyheten överlag, inte enbart för detaljen med tårtan som de drog tillbaka.
Ja, SVT/SR är opartiska efter detta inlägg.
Tänk så det kan gå för dig
Digestive skrev 2023-09-15 23:52:30 följande:
Ja, Borås Tidning, men det är möjligt att de precis som Sveriges Radio har dragit tillbaka den detaljen. Nu är det betalvägg överallt sp man får väl skumma igenom X och hålla tummarna om att skärmdumpar dyker upp.
Samnytt verkar dock ha varit först med att rapportera om händelsen.
Det är lite märkligt att den anklagade inte anmäler Samnytt utan bara P4 och Borås Tidning.
Jaha, men det gör inte SVT/SR partiska.
För det måste väl du fatta väl, eller?
Digestive skrev 2023-09-16 13:04:01 följande:
Ja, antingen skaver den på ett sådant vis eller så saknas pressetiken helt och hållet - Samnytt verkar ha varit först med att rapoortera om händelsen.
Visst kan tårtan vara en detalj med undermåliga källor - det vet vi med tiden - att dock veta sådant redan när jag skrev aktuellt inlägg hade krävts en tidsresa.
Kom gärna med rimlig kritik - som att jag exempelvis borde ha väntat in en bättre överblick över vad som hände eller dylikt - istället för att tillskriva mig agendor som kräver tidsresor.
Det verkar vara väldigt viktigt för dig att måla ut mig som en medvetet illvillig förvanskare men låt oss hålla diskursen inom fysikens lagar (iallafall så som vi känner till dem idag).
Det är inte jättemycket begärt även om lagarna kanske upplevs orättvisa till min favör...
När SVT/SR är opartiska, så spelar inte tårtor så stor roll, eller tycker du opartiskt inte ska bli några tårtor då?
Digestive skrev 2023-09-16 14:36:00 följande:
Bådadera återfinns i rapporteringen som Samnytt verkar ha varit först med.
Digestive skrev 2023-09-16 13:04:01 följande:
Visst kan tårtan vara en detalj med undermåliga källor - det vet vi med tiden - att dock veta sådant redan när jag skrev aktuellt inlägg hade krävts en tidsresa.
Är det orimlig kritik att påpeka att du för fram felaktiga påståenden och inte rättar dem trots att det läggs fram belägg som motsäger dina påståenden om vad SR har 'valt'
Du borde skilja på sådant som övertygar dig själv och på att faktiskt veta och ja, det är orimligt att bygga sin kritik på att tidsresor är möjliga.
Är källorna kring tårtan undermåliga så får vi säkert reda på det inom kort.
Varför ska vi läsa partiska nyheter som fascistiska samnytt för?
De är ju inte opartiska alls, så där glömde du av att tänka efter.
Digestive skrev 2023-09-16 17:35:05 följande:
Nej, jag kunde inte ha meddelat om saker innan jag kände till dem.
Visst kunde jag ha gjort det men vad hade det tillfört i ett diskussionsforum? Mina spekulationer är det som ska diskuteras/ifrågasättas men gärna utan orimliga inslag som kräver tidsresor/att jag vet saker innan jag får reda på dem och slutligen landar i att jag har oärliga uppsåt.
Inte heller kräver jag någon slags offentlig avbön även om dina tankevurpor var direkt riktade mot mitt förtroende som skribent.
De flesta förstår ditt övertramp och att mina spekulationer blev (utöver statusen som blott spekulationer i sig) problematiska i och med Sveriges Radios uppdatering - övriga viftas bort för min del. Några offentliga avböner behövs inte och om vi skulle lyfta ett sådant behov så börjar det knappast med det här.
Men nu vet du redan att SVT/SR är opartiska, så vad menar du?