Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Digestive skrev 2023-01-16 21:17:32 följande:
    Visst kan vi räkna bort dina tidigare försök om du vill - du förstod trots allt vad du skulle leta efter först igår. Vi kan även förhålla oss till den effektiva söktiden om det känns bättre för dig.

Nu när du dock vet vilken typ av material det handlar om så verkar intresset att motbevisa mig väldigt svalt. Är du nöjd med att fastslå Public Services partiska lutning åt det progressiva så är jag också det. 🙂
    Varför skulle jag eller ågpn annan motbevisa ditt grundlösa påstående om att någonting saknas  - det är upp till dig att bevisa att alla program inte är 'konservativ sinnesnäring'  - du ska själv ge belägg för ditt påstående ,ingen annan behöver motbevisa ditt tyckande - du är nämligen fri att tycka vad du vill.

Börja med de där 17 programmen du listat, titta på dem och redogör sedan för  om de uppfyller dina eller andra konservativas tycke och smak eller oberoende kritier för att klassas de som det ena eller andra. 
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-16 21:17:32 följande:
    Visst kan vi räkna bort dina tidigare försök om du vill - du förstod trots allt vad du skulle leta efter först igår. Vi kan även förhålla oss till den effektiva söktiden om det känns bättre för dig.

Nu när du dock vet vilken typ av material det handlar om så verkar intresset att motbevisa mig väldigt svalt. Är du nöjd med att fastslå Public Services partiska lutning åt det progressiva så är jag också det. 🙂
    Så. hur lång tid tar det för dig att gå upp då?  Vi måste naturligtvis räkna från det att du lägger dig till dess att du kommer ur lakanen Tomte
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-16 22:54:30 följande:
    Du behöver inte motbevisa någonting om det inte behagar - det är något av det fina med diskurs, man väljer helt själv om man vill delta eller inte.

Tycke och smak är irrelevant vilket du själv har påpekat. 😴 Kan du inte avgöra vad som är progressivt eller konservativt så var nog det här väldigt fel diskussion för dig att poppa upp i.

Aja, jag noterar att du är ute ur leken men försökte. ✌️
    Nu är det väl du som inte kan avgöra vad som är progressivt eller konservativt.

En hel livstid utan att kunna identifiera ett program som jag hittade på två minuter. Skål

Du kan inte redogöra för om innehållet i de 17 länkarna innehåller progressiv, konservativ, liberal eller tex nazistisk 'sinnesnäring'.  Istället dömer du boken efter omslaget, osett.
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-18 18:40:34 följande:
    Samtidigt skyltar individer som klyban och Padirac helt ogenerat med sina fördomar om konservativa och därmed behovet av nyansering och en bättre förståelse för det samma.
    Nu ljuger du allt.

Det är du som skriver att alla de 17 hbtq-progrsm du listat inte kan ge sinnesnäring till konservativa, inte vara konservativ sinnesnäring - om det beror på fördomar eller ren och skär dumhet eller böghat vet du bäst.

Men du kastar sten i glashus.  

Ljug inte om andra, det borde du lärt dig vid din ålder. Skämmes digestive, både för lögnerna och dina fördomar.
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-18 19:34:27 följande:
    Och vart skulle jag ha skrivit någonting sådant?

Att ljuga om att någon ljuger är en position som enbart du kan lyckas sätta dig i. 👏
    Här
    Digestive skrev 2023-01-18 18:40:34 följande:
    Samtidigt skyltar individer som klyban och Padirac helt ogenerat med sina fördomar om konservativa och därmed behovet av nyansering och en bättre förståelse för det samma.

• Padirac

I kölvattnet runt och efter Trumpismen, alt right och SDs vurmare påstår de sig vara 'konservativa' och sprider alternativa fakta och kräver att fördomar och bigotteri ska normaliseras och få utrymme i svensk Public Service 

Oblygt sprids har och lögner, inte bara om HBTQ utan också om de som pekar på vad de som i 'konservatismens' namn sprider detta..

Kräks

www.expressen.se/kultur/hynek-pallas/falsk-balans-om-dragqueens/

”Drag – från glitter till kulturkrig” på SVT Kultur fördjupar sig i hur dragqueens hamnade i samhällsdebattens skottglugg.

Hynek Pallas varnar för vad som händer när medier jagar en falsk balans. 

...

KULTURDEBATT. I boken ”Att överleva envälde” (2021) skildrar den ryskfödda journalisten Masha Gessen hur illa rustade amerikanska medier visade sig vara efter valet av Donald Trump. Hur dåligt förberedda även demokratiska flaggskepp som New York Times var på att handskas med en amerikansk president som förde krig mot medierna och spred ”alternativa fakta” på presskonferenser och Twitter. Hur medierna i sin strävan efter opartiskhet därför blev del i normaliseringen av rasism och lögner. 

Jag drog mig till minnes Gessens kritik av mediernas jakt på falsk balans när jag häromdagen såg Kulturnyheternas specialprogram ”Drag – från glitter till kulturkrig”.  

Det blir för all del mycket klokt sagt under programmets halvtimme om drag. Men så skulle plötsligt dragqueens som läser sagor på bibliotek debatteras av bloggaren Ivar Arpi och kulturredaktören Johannes Klenell

Arpi – som tidigare nämnt pedofili och dragqueens med namn som ”Malestia child” i samma andetag som dessa sagostunder på sin blogg (31/12-22) – framför extrema och ogrundade åsikter om hur en ”queerideologi” handlar om att bryta ner barnens kön och sexualitet. 

..

Genom att göra det till ”debatt” bidrar SVT nämligen till exakt samma slags falska balansakt som den Gessen analyserade. En där debattörer och därmed frågan görs till två sidor av ett mynt. Inte en fråga om rättigheter, utan en där den ena parten påstår att barn indoktrineras av ”queerideologi” för att dragartister läser sagor för dem.

...

Visst bör så kallade kulturkrigsfrågor diskuteras. De är ju inte minst viktiga för dem vars rättigheter alltid varit kringskurna och begränsade. Men då ska sammanhanget – som att det är rättighetsfrågor saken rör, och att den ena parten är emot dessa rättigheter – vara extremt tydlig. Liksom vilka miljöer snack om ”queerideologi” och ”indoktrinering” kommer ifrån."

• Padirac
    Digestive skrev 2023-01-18 22:32:12 följande:
    Ska det här tolkas som att du inte har någonting att säga till ditt försvar? 🤔
    Jag behöver försvara mig mot dina falska anklagelser lika lite som jag behöver motbevisa de falska teser som fabulerats ihop

Det är upp till dig att titta på de 17 filmerna du listat

Det är upp till dig att bevisa att din tes är san - ingen annan behöver motbevisa lösrykta påståenden

Ingen behöver försvara sig mot de falska lögner du spride rom andra tråddeltagare.

Det är osmakligtSkål
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-18 22:57:22 följande:
    Jag väntar som sagt på dessa falska anklagelser och falska lögner men du har tydligen ingenting att leverera.

När man har motbevisat en tes så kan man klassa den som falsk - tills dess så är det ironiskt nog bara ett påstående att kalla den falsk.
    Tvärt om - du har inte gett belägg för dina påståenden.  Istället vill du att andra ska motbevisa dessa. 

Du har ingenting att leverera i sak.

I övrigt fortsätter ditt mångåriga spridande av SDs retorik, alt rights alternativa fakta och påhopp på person.

Smaklöst Skål
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-03-05 20:02:35 följande:
    Och när ska vi få höra om de gigantiska protesterna i Bryssel som startade för ungefär två dagar? Fundera på vilka intressen som tjänar på mörkningen.

Tusentals traktorer har stängt av gatorna i Bryssel och vill någon veta mer så får man göra Google-sökningen på engelska.
    Var har du läst om detta?   Vad protesterar de mot?  Vilka riktar sig protesten mot?  Vilka intressen berör dessa protester?

Att du kallar det en mörkning pekar väl på att du tror att det finns en konspiration bakom att detta inte blåsts upp, eller?

Är det samma galenpannor som står bakom konspirationsteorierna på swebbTV och pandemikonspirationsteorierna som du fått detta från?
  • Padirac
    Ger fina Google sökningar några belägg för mörkläggning ar och dolda intressen?

Vilka menar du då du pratar om intressen och mörkläggning? Vad har du fått detta från? 
    Digestive skrev 2023-03-05 20:44:38 följande:
    Nej, och partipolitiken är inte relevant.

Frågan är vilka intressen som Public Service springer i det här ärendet - vilket inte verkar vara svenska medborgares/skattebetalarnas intressen.
    Digestive skrev 2023-03-05 20:02:35 följande:

Och när ska vi få höra om de gigantiska protesterna i Bryssel som startade för ungefär två dagar? Fundera på vilka intressen som tjänar på mörkningen.

Tusentals traktorer har stängt av gatorna i Bryssel och vill någon veta mer så får man göra Google-sökningen på engelska.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?