Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Digestive skrev 2023-01-15 20:46:00 följande:
    Du har exempel som i stort belyser progressiva livsstilar och leverne - transpersoner, queerpersoner och dragqueens.

Visst kan du få en specifik trio av motsvarande rubriker att leta efter men det vore såklart löjligt mycket svårare för dig - jämfört med att helt enkelt förstå konservatism och leta därefter. 🤷

Då väljer jag en kristdemokrat, en royalist och en värdekonservativ.

Programmen ska handla om deras livsstil och leverne som specifikt kristdemokrat, royalist och värdekonservativ.

Lycka till.

Övrig snömos som inte ens förhåller sig till vad jag skrev precis innan (🤪) är precis som din förståelse i ämnet, obetydlig.
    Du vill ha personporträtt av personer som är kristdemokrater, royalistister och värdekonservativa?  Förstår jag dig rätt? 
  • Padirac

Kungen och kungahuset får väl räknas som royalister

Det fanns ngn serie om Hajby och dåvarande kungen - sverigesradio.se/avsnitt/en-kunglig-affar-i-svt-ser-haijbyaffaren-genom-karleksglasogon

En konservati och kristen filosof - sverigesradio.se/avsnitt/roland-poirier-martinsson-en-ensam-outsider-sondagsintervjun

Mer religiösa inslag  - sverigesradio.se/manniskorochtro

sverigesradio.se/morgonandakten - finns helt säkert fler än 17 av dessa

det tog några minuter...

• Padirac
    Du har exempel som i stort belyser progressiva livsstilar och leverne - transpersoner, queerpersoner och dragqueens.

Visst kan du få en specifik trio av motsvarande rubriker att leta efter men det vore såklart löjligt mycket svårare för dig - jämfört med att helt enkelt förstå konservatism och leta därefter. 🤷

Programmen ska handla om deras livsstil och leverne som specifikt kristdemokrat, royalist och värdekonservativ.

Lycka till.

Övrig snömos som inte ens förhåller sig till vad jag skrev precis innan (🤪) är precis som din förståelse i ämnet, obetydlig.
    Året med kungafamiljen - finns förslag på ytterligare 15 programinslag om kungligheter  - kungaåret 2021 , 2022 osv är inte med i förslagen

www.svtplay.se/video/KnDk716/aret-med-kungafamiljen-2022
  • Padirac

Lycka till.

här är ett programinslag som har fått kritik för att vara värdekonservativ och försvara detta med biologi

www.svtplay.se/video/32271731/fran-savannen-till-tinder/fran-savannen-till-tinder-sasong-1-konshormoner-dockor-och-bilar
  • Padirac

Lycka till.

här finns det en blandning av olika intressen - www.svtplay.se/kategori/livsstil

kan slott, herrgårdar, jakt/fiske, antikt, bröllop, arkitektur räknas in i det du saknar?
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-15 22:26:25 följande:
    Padirac skrev 2023-01-15 21:10:55 följande:
    Året med kungafamiljen - finns förslag på ytterligare 15 programinslag om kungligheter  - kungaåret 2021 , 2022 osv är inte med i förslagen

www.svtplay.se/video/KnDk716/aret-med-kungafamiljen-2022
    Avsnittet med Roland Poirier Martinsson är den enda (observera generella) träffen hitintills och efter ett par veckor. 👏

Den utsvultna konsumenten i mig har lyssnat klart och ska lyssna på avsnittet en gång till.

Nu bör du veta vad den här formen av sinnesnäring innebär samt vad som efterfrågas. 👍
    Ett par veckors väntan för dig. Ett par minuters arbete för mig Skål. Detta trots att du vet vad du letar efter.
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-15 23:29:52 följande:
    Och nu då? 🤷
    Vet du inte vad du letar efter då kan jag inte hjälpa dig.

Du får väl titta på de där 17 programmen du listade så kanske du hittar någonting som stryker dig medhårs eller ger andra perspektiv. Det är klart lämpligt att du den här gången tittar på det du länkar och refererar till med olika påståenden. 
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-15 23:54:40 följande:
    Du har precis förstått vad motsvarande program innebär, hittat ett enda exempel på någonting sådant och nu tänker du lämna diskussionen eller vad? 🤡
    Om du vill ha en seriös diskussion [...] 🎪

Om du vill ha en seriös diskussion så förväntar jag mig nu att du för vart och ett av de 17 program du tidigare länkat till berättar om har personer som introduceras som konservativa eller inte konservativa eller någonting annat som tex progressiva eller inte progressiva. Du ska väl titta på det du anför som belägg för dina påståenden. Inte för att du gjort det tidigare..  och då beklagade du dig om att du inte kunde titta på de flera timmar långa videor du lagt fram och som inte alls sa det du ville påstå om dessa videor. Obestämd

Digestive skrev 2023-01-15 01:03:52 följande:
    Du känner igen det genom att någon som introducerar sig som konservativ figurerar i motsvarande program.

Konservativa - liksom progressiva - är inte stöpta i samma form så innehållet vore omöjligt att förutspå och att tro sig kunna förutspå innehållet vore fördomsfullt.

Det enda som går att förutspå är att programmen - liksom de progressiva - skulle följa Public Services policys. 🤷 
    Tydligen var inte det jag fiskade upp tillräckligt eller fel sorts konservatism för dig. Jag har för mig att du skrev att det var många olika saker för många olika personer som ansåg sig konservativa. Det var då jag frågade om konservativa inte kunde var hbtq-personer och du då svarade med att det var snömos..

Tydligen kan och inte kan innehållet föreslås, liksom att sinnesnäring för konservativa är och inte är det du kallar progressivt innehåll.
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-16 15:40:49 följande:
    Sedan när skulle hobby och intresse vara indikationer på en människas filosofiska position? 🤣 När folk lyckas säga att de har ett ton av fördomar mellan öron utan att säga det högt.

Tack för att både du och Padirac tydliggör det springande behovet av konservativ sinnesnäring i Public Service. 👍

Lyssnade någon av er ens på de tio första minuterna av avsnittet som Padirac lyckades hitta efter drygt två veckor? - en professor i filosofi som klargör en väldigt vanlig position för konservativa i diverse aktuella debattämnen. 
    och du lyckades under hela ditt liv inte hitta programmet jag hittade på mindre än två minuter

Kan d uinte titta på de dät 17 programen du listade från början och beröätat vilken sinnesnäring de ger och om personerna presenteras som konservativa, progressiva eller nazister?
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-16 19:33:22 följande:
    Nu tog det drygt två veckor för dig och inte två minuter. 🙂

De presenteras som dragqueens, queerpersoner samt transpersoner - samtliga är progressiva livsstilar. Det framgår redan i programbeskrivningen precis som i det enda motsvarande exemplet som du har hittat på drygt två veckor.

klyban menar att jag har missat att svara på frågor. Ställ dem igen om du håller med. 😊
    Hur många timmar tar det för ig att gå upp Digestive?

Du kan inte hålla på att dra dig i sängen 5-8 timmar innan du kommer upp

Jag är inte säker på att du förstår liknelsen - hur som helst dröjde det kanske två veckon i nan jag sökte efter någonting och det tog 2 minuter att hitta det du inte hittat under hela ditt liv - trots att du redan vet vad du letar efter - eller kanske inteDrömmer 
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?