Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Är Petersons meditations och hälsoprogram motsvarigt av vilket annat liknande program som helst så är det väl inte speciell sinnesnäring för konservativa?
En hel del av det Petersson skapat utanför sitt yrkesområde är fullt av smörja i betydelsen oseriöst tyckande och fel i sak, liksom Jönssons smörja.
För någon dag sedan efterfrågade du några exempel på progressiv sinnesnäring och ingetdera hade med konspirationsteorier, pseudovetenskap, främlingsfientlig propaganda, alternativa fakta,, nazism att göra. Det materialet berörde ingenting annat än diverse progressiva livsstilar, erfarenheter och tankar.
Aja, dina fördomar är dina problem och ingenting som jag tänker mata.
Maps of Meaning är ett vetenskapligt verk - västerländsk kanon tolkat ur ett psykoanalytiskt perspektiv. Menar du att det inte går att studera västerländsk kanon? Menar du att psykologi inte är en vetenskap? Menar du att den akademiska titeln professor inte är vetenskaplig?
Rules for Life-serien motsvarar vilket meditations- eller hälsoprogram som helst.
Som du själv påpekade så ska inte innehållet i Public Service formas av vad just du eller jag råkar tycka om/inte tycker om. Den devisen verkar dock enbart gälla åt ena hållet - hycklare.
Henrik Jönssons alster har givetvis ingenting i Public Service att göra. Jag har fått upprepa det här oroväckande många gånger för dig - hans alster är uttalat libertarianska. Så varför skulle jag föreslå honom och varför tar du ens upp Henrik Jönsson?
Aja, kan inte du och klyban iallafall börja ge sken av att förstå ämnet som vi diskuterar? - för det här börjar tappa puls. 😴