Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Inga fler invektiv från mig förrän någon annan börjar.
Antar du utmaningen?
Det finns väsentliga skillnader mellan den israeliska händelsen och när svensk polis sköt en förståndshandikappad pojke.
I fallet med den svenska pojken så inträffade den tragiska händelsen på natten efter det att polisen hade blivit larmad om att det strök omkring en beväpnad man i området. Polisen och sköt mot pojken efter det att han pojken viftat med sitt leksaksvapen mot polisen. Polisen visste inte att det handlade om en person med funktionsnedsättning.
I fallet med den palestinske pojken så inträffade händelsen dagtid Personal från det pojkens dagcenter förklarade att pojken hade en funktionsnedsättning men polisen sköt ändå pojken till döds.
"Hé s Disabled, the Caregiver Screamed. I´m With Her, Eyes Cried. The Cop Opened Fire Anyway"
https://www.haaretz.com/israel-news/.premium.MAGAZINE-he-s-disabled-the-aide-yelled-i-m-with-her-eyad-cried-the-cop-still-shot-him-1.8896746
Daily Mail är en oseriös källa och att enstaka rapportering få stöd av annan media ändrar inte detta faktum.
Man får anta att den som skrev det inlägg som vi diskuterar (Pilsner) var av uppfattningen att SR inte hade rapporterat objektivt om händelsen i Stuttgart. SRs rapportering är i linje med rapporteringen i BBC och CNN och ger intrycket av att vara objektiv. Den FAZ artikel som du har länkat till kan jag inte bedöma eftersom den är låst.
Ett parti kan både var en del av regeringsunderlaget och vara en del av oppositionen. Ett exempel på detta är Vänsterpartiet. Vänsterpartiet röstade fram regeringen men har varit aktiv i opposition. L och C har också röstat fram regeringen och är överens med regeringen i vissa frågor men är i opposition mot regeringen i andra.
Jag tror det är rätt att kalla V för stödparti, inte regeringsunderlag, se texten från riksdagens sida ovan.
Jaha.. jag gick på det som stod på regeringens sida och har altltid uppfattat detta om att tillskriva stödparter att vara regeringsunderlag som ett politiskt slagträ, dvs när stödpartiet VPK kallats regeringsunderlag har det varit för att göra S kommunistvänliga osv..
Jag ska se om jag kan googla fram olika betydelser ..
men om det är som du säger - vilket det säkert också är - så är det fullt möjligt att vara både regeringsunderlag och opposition och stödparti ... allt beror på situationen då?
Lägger inlägget här eftersom vi diskuterat Aron Flam i tråden.
Jordan B Peterson som beundras av många längre ut på högerkanten, t.ex. av Arons Flam, avslöjas med att ofta relativisera/upphöja Hitler
Lägger inlägget här eftersom vi diskuterat Aron Flam i tråden.
Jordan B Peterson som beundras av många längre ut på högerkanten, t.ex. av Arons Flam, avslöjas med att ofta relativisera/upphöja Hitler
Sorry ser att jag har publicerat inlägget i fel tråd. Genom att ange e-postadress så kan du läsa artikeln i Haaretz utan kostnad.
Om det är något som är skruvat så är det ditt felaktiga påstående om att Aron Flam skulle ha blivit tystad.
Aron Flams bok finns lättillgänglig för vem som helst som ljudbok och han har därför inte blivit tystad. Polis och åklagare beslagtagit boken pga. av omslaget (inte pga. av innehållet). Beslaget skedde efter det att Aron Flam hade prytt omslaget till sin bok med varumärket En Svensk Tiger i kombination med en nazistsymbol. Det gillade inte de privatpersoner som äger varumärket och de har därför anmält Aron Flam för brott mot upphovsrätten.