Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

klyban skrev 2023-06-05 06:40:16 följande:

Oops, nu kom ett inlägg till som inte påvisar SVT/SR INTE är opartiska.
    Och ja, jag är glad att SVT/SR är opartiska, för det är bra när man granskar politiken.

Jag kan inte hjälpa dig om du inbillar dig jag är en mejeriprodukt, det är nått du får reda ut själv och inget jag kan hjälpa dig med.
    Men det ger en intressant krydda att du verkligen tror det, visste inte det var så för dig innan nu.

Nej, det var som sagt i inlägget #6863 senast men jag kan ta det igen.

SVT sätter upp stämningen inför debatten om afghanernas sittstrejk med låten Släpp in mig under programmet Opinion, 2017. Framförd live av Mikael Wiehe i studion.

">

• Digestive

Public Services första exempel på material som helt dedikerat ämnas nyansera konservativa/Sveriges konservativa? - det vill säga som inte enbart är ett avsnitt i en serie som i övrigt handlar om annat, exempelvis Outsiders.

Jag talar naturligtvis om dokumentärserien SD-bögar som lämpligt nog hade premiär med första avsnittet nu under Pride: https://www.svtplay.se/sd-bogar

Den syndikalistiska nättidningen Arbetarna - som gärna ställer upp i det så kallade "kulturkriget" - kände sig nödgade att omedelbart skjuta mentalt skarpt:

"Bögar som grupp är alltid högerextremismens förlorare. Men det kommer tyvärr aldrig att hindra enskilda bögar utan hjärta, hjärna eller mod att underblåsa fascismen."

https://twitter.com/tidn_arbetet/status/1665582214912802817?s=20

Efter att ha sett avsnittet så får det en ros och främst för den större allvarligare frågan mot slutet och den mer lättsamma höjdpunkten var utan tvivel när sötnöten Erik Galli träffade Lady MAGA USA.

"- Can you hold my NRA-bag?" 🤣 - hans ansiktsuttryck och som svennebanan under den här delen av dokumentären var smått priceless.

• Digestive
    klyban skrev 2023-06-06 11:38:39 följande:

Du glömde av delen hur det inte är opartiskt Solig
    Du får nog överge extrem populism och med tanke hur tokig det blev nu och du glömde av delen hur det inte är en opartiskt beskrivning av SD-bögar.

För vi vet ju vad SD fansen tycker om homosexuella, det är ingen hemlighet alls och det kulturkrig de har emot dom.

Så vad vi står här med är ingen påvisad att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Vad man tycker om detta är inte vad som gör det opartiskt eller partiskt, det måste du väl förstå, eller? Skrikandes

Att det tydligen går dig över huvudet betyder inte att jag har glömt någonting.

Signalera om du behöver hjälp.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-06-06 12:52:09 följande:

Okey, har du inte glömt nått, så är svaret definitivt en YTTERLIGARE gång att SVT/SR är opartiska.
    Nej, jag behöver ingen hjälp med att säga du missar detta varje gång, det sköter du så bra själv åt mig  Solig

Tack för signalen. Jag ska hjälpa dig.

Att Public Service är partiska i sitt val av material framkommer indirekt i första stycket.
    Digestive skrev 2023-06-05 23:49:27 följande:

Public Services första exempel på material som helt dedikerat ämnas nyansera konservativa/Sveriges konservativa? - det vill säga som inte enbart är ett avsnitt i en serie som i övrigt handlar om annat, exempelvis Outsiders.

• Digestive
    klyban skrev 2023-06-06 15:02:10 följande:

Inser nu kommer ett inlägg till som inte påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Du verkar ha en problem att nå fram till dörren som klockan som går och går.

Jag noterar att motargumenten tryter.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-06-06 15:26:46 följande:

Motargument för att du aldrig påvisar att SVT/SR inte är opartiska.
    Nja, det är ditt jobb som du fallerar med också är värt att tillägga.
    Trodde du den onlinern funka för nått?

• Digestive
    klyban skrev 2023-06-06 16:01:17 följande:

:lol:
    Självklart tryter motargumenten när du inte ens bemöter kritik med argument.

Jag tvivlar dock på att någon förväntar sig bättre av dig.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-06-06 20:09:11 följande:

Finns inget att svara på när du är osaklig.

För vi står vid samma punkt och du MISSADE en YTTERLIGARE gång och påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Är detta medvetet?
    Eller vad väntar du på?

• Digestive
    klyban skrev 2023-06-06 20:35:21 följande:

:lol:
    -||-
  • Digestive
    klyban skrev 2023-06-06 20:58:55 följande:
    SÅ detta är din saklighet och FLY från den, det berättar allt vi behöver veta.
    Varför skulle någon fly avsaknaden av argument? 🤣

Du ger mig inget sakligt att bemöta utan enbart tomma påstående.

Varför skulle jag bemöta sådant i all oändlighet? 😂

Det här är ingen tävling i vem som orkar skriva "Joho!" eller "Nehe!" längst.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?