Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Padirac skrev 2023-03-14 21:55:18 följande:
    allvarligt - visst var det en nyanserad rapport.  de sat till och med att de invalda republikanerna var oense om FOX/TCs påstånden - rapporter om splittringen som FOX/TC skapade med sina påståenden gjordes alltså.

Vad menar du skulle ha varit med för att det skulle ha varit en nyanserad rapportering.
    Ja, 3/5 är knappast ett dåligt betyg och jag skulle inte kalla rapporten onyanserad.

Det mest uppenbara är att de enbart släppte fram en negativ röst (disclaimer: den som inte har lyssnat behöver göra det för att förstå vad det negativa berör). Att det saknas en positiv röst gör det mindre nyanserat, att prata om en splittring och bara låta ena sidan höras blir fel. Det som du bland annat själv tar upp väger dock upp helheten.

Det finns säkert mer att ämna åt båda håll.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-03-15 08:37:58 följande:
    Ja,. det var väl två olika frågor med helt olika premisser du formulerade i den meningen

"Hur tänker du egentligen när du menar att FOX/TC är lögnaktiga ..."  

"... och att det på något vis hindrar Public Service från att rapportera om lögnerna" 
    Digestive skrev 2023-03-15 00:25:19 följande:
    Jag menade det nya videomaterialet, tyvärr fanns det inte att titta på.

Jaha? Jag har inte sagt ett jota om att konsekvenserna för QAnon Shaman/Jake Angeli borde nämnas av någon specifik anledning, överhuvudtaget. Faktum är att han helt enkelt har fått mycket fokus på sig - inte minst i Tucker Carlsons sändning, det vill säga vad SRs rapportering bygger på. Omständigheterna och ödet för vederbörande är inte ovidkommande.

Att tillskriva folk åsikter och positioner är ett problem som du alldeles för ofta landar i. Jag har svårt att förstå varför du attraheras så starkt av det beteendet. Har du en inre önskan om att framstå som fördomsfull och helt upptagen med förutfattade meningar?

Jösses, du kan inte ens glädjas över att du tog hem en poäng åt Public Service för att du är så upptagen med att baktala mig till ingen som helst nytta.

Var glad - rapporten i fråga ger jag en solid 3/5 och hade du inte postat den så skulle jag troligen förbli mer ignorant än nödvändigt - jag är glad.
    Nu är det väl ändå du som tillskriver andra åsikter, att göra mörkläggningar, är det inte FOX/TCs lögner så är det traktorbilder nu senast

Ser du att jag i inlägget citerat nedan tillskrivit dig någon åsikt och position? I så fall vilken?  

Att be dig om att förtydliga dina påståenden och ge belägg för dem om du vill anföra sakförhållanden och inte enbart tyckande - vilken åsikt och vilka positioner menar du att det fördomsfullt sätter dig i/tillskriver dig?

Det är inte konstigt att min fråga är märklig när den frågar om trasig logik i dina resonemang, det brukar vara kontentan av trasig logik. 🙂 Logiken lagas dock inte av att min mening plockas isär.

Så hela det här stycket var alltså inte riktat mot någonting som jag har skrivit överhuvudtaget:

Konsekvenserna för qanonshamanen beror inte på vad han inte gjort, utan på vad han gjort.  Precis som mina fortkörningsböter inte beror på att jag kört lagligt eller eskorterats av motorvägen av polis. Tomte

Varför skrev du det?
  • Digestive
    klyban skrev 2023-03-15 15:32:57 följande:

Härligt, precis som förväntat och om de fick för sig en dag att publicera nått, och inget har ändrat sig om det våldsamma statskuppsförsöket ändå.
    Så vad var poängen?

klyban skrev 2023-03-15 06:54:29 följande:

Så du måste fantisera ihop saker nu och inbillar dig sen att projicera dom på mig.
    Du är bara för rolig nu, trodde du jag skulle gå på en så simpel?

Och jo, jag förstått vadet handlar om för dig, det är sprida desinformation och om USA på detta.

Det saknar nyhetsvärde för Svensk public service.

Vad beror din besatthet på att ta in skräp ifrån USA, som saknar all saklighet?

www.msb.se/sv/utbildning--ovning/alla-utbildn...

Jo, en intressant sak igen, SVT/SR är även detta inlägget opartiska

Finns ingen nyas i skräp och lögner, bananrepublikanerna är bara ledsna för deras statskuppsförsök gick åt skogen.

Intressant du tar upp muren och sen berättar du inte förstår bygglov och annat, endast 4,8km byggdes, och en del av det föll igen av lite blåst
    Skulle gissa att under Joe´s presidentperiod har det byggts mer av trumpens politiska beslut för muren än under hens egen period, som det brukar vara.
    Man håller tex fortfarande på med beslut Obama tog.

Men det är lugnt, jag förstår saklighet inte riktigt är din grej.

Man skulle kunna säga det än mer ljugare än bara lögnaktiga, vi har ju lärt oss med Dominion rättegången att hela deras affärsidé bygger på att ljuga och dupera och agitera, då det genererar pengar.

Det är sjukligt intressant att de hela tiden kommer till försvar av något som är fastställt i domstol och under ed och med bevis.
    Och än mer komiskt de inte fattar FOX narrativ är byta samtals ämne och med nonsens om en misstänkt som går med frivilligt.

Det som är mest intresant är ditt svar, och hur du glömmer av att svara sakligt.

Det dom säger egentligen, det är att en kamera i Capital Building som visar en tom städskrubb, är ett bevis ingen attack mot konstitutionen eller capital bulding existerar.

På den nivån är det, undrar varför dom inbillar sig allt annat skulle försvinna för en tom städskrubb.
    Eller ditt UTMÄRKTA exempel med fortkörningen, det är där man inser detta handlar inte om saklighet, utan om agendor och narrativ istället och där får inte saklgihet eller fakta existera.

Och vem bättre än FOX är det att hitta att ljuga, de som nyss har i Dominion rättegången berättat under ed och med bevisning att de är bara sketna lögnare.

Och detta vill de ha i SVT/SR

Och denna svåra besatthet av USA ska dominera SVT/SR, det är en gåta, mer politiskt granskning på hemmaplan är viktigare som ALLTID.

Förstår du inte vill hänga med, nu har du en ny chans att låtsas.

Jag är väldigt säker på att poängen var att uppdatera oss om Tucker Carlsons sändning, om det nya filmmaterialet och om det sociopolitiska läget däromkring i USA. Men du kan alltid fråga dem om du själv är osäker.

Vad är det jag ska låtsas? 🤡
  • Digestive
    klyban skrev 2023-03-15 17:42:15 följande:

Yup, och det var som jag sade, det är jobbigt att alltid ha rätt.
    Och ett längre reportage kommer de ta med detaljerna också.

Du har inte gjort någonting annat än att förneka nyhetsvärdet och menat att en rapport i Public Service vore att sprida desinformation. 😂 Helt plötsligt är punkterna som jag har efterfrågat hela tiden inte bara legitima, du vill ha mer av dem. 🤣

Men ja, ett längre reportage vore såklart intressant i sig. Jag hade dock hellre sett en uppföljning då exempelvis Republikerna, i och med det här, har sjösatt sin en egen investigation.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-03-15 19:36:06 följande:

Och de berättade om nyhetsvärdet, och du valde att ignorera det.

Vad en nonsens utredning ska ge är en gåta, domstolarna har redan berättar du har fel.
    Hehe, förstår det är tråkigt.

Och komiskt du låtsas om det som berättar något.och det är att statskuppsförsöket är ett faktum.
    Men det är lugnt, förstår ditt narrativ inte vill veta av detta Solig

Och roligt och se hur olyckan med tågen blev exakt samma, så vad är denna besatthet över mediokra USA nyheter är så tvingade in i SVT/SR och ha ett så obetydligt värde?

Nyhetsvärdet var exakt de punkter som jag efterfrågade.

Domstolarna dömer enskilda fall och utreder inte Jan 6th som en händelse, det har exempelvis the Jan 6th Committee gjort (som också ingår i Republikanernas sjösatta investigation, kan tilläggas).

Jag har aldrig ifrågasatt statskuppsförsöket. 😴

Olyckan med tågen? Menar du katastrofen i Palestina, Ohio?
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-03-15 19:43:46 följande:
    Fråga - menar du att jag tillskriver FOX/TC åsikter och positioner och att det är fördomsfullt att påstå att FOX/TC medvetet ljuger om upploppet och stormningen av Capitolium?
    Nej, det har du genomgående tillskrivit mig/min diskurs.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-03-15 21:29:37 följande:
    Det är en del av dina påstående som jag pekar på som att stämma överens med alt-högerns, SDs fotsoldaters och konspirationsteoretikers narrativ.

Ta bara det att du påstått att PS skulle mörka FOX/TCs förra veckas utspel, inte för att de är uppenbara lögner pch propaganda  - utan av andra skäl... har  du  tillskrivt PS en diskurs
    Dina subjektiva kategoriseringar av folk är ointressanta, inte heller någonting som du har nämnt förens nu och har därmed inte stört diskursen överhuvudtaget.

Allt som följer har i något led tillskrivit mig åsikter och positioner som aldrig någonsin haft bärning i det som jag har skrivit. I kronologisk ordning:

Det Digestive och andra i tråden försöker göra är att legitimera FOX's spinn på gamla uppgifter.

Varför Digestive och andra i tråden försvarar FOX spinn är däremot helt tydligt och inget att gissa över.

(Ovanstående motsägs ironiskt nog lite senare: Vad är du egentligen ute efter med FOX spinn och ditt eget spinn på det? Att upprätthålla en röd tråd är som bekant enbart ett problem för den som hittar på.)

Vem vet . kanske kommer det på PS också... men du får nog leta på FOX och SDs kanaler för de spinn du saknar

Vad det har med ps opartiskhet att göra eller om du funnit den på tv4s nattprogram är lika outgrundligt som de spekulativa spinn du presenterar som saknade i PS.

Att du likställer rapportering om något läge i usa med någonting FOX spinner på är nog ingen annans hjärnspöken än FOXs och dina egna.

Att föra fram FOX/TCs uppfattning utan att tydligt ifrågasätta och förneka sanningahalten i såväl innehållets integritet som de argument och påståenden som förs fram är att sprida desinformation.

Det andra perspektiv du tycker är OK att föra fram som e nnyans till det du skriver är en ensidig bild av uppkoppet och stormning av CApitolium är den medvetna lögnen,propagandan.

Public service ska naturligtvis verka utifrån de premisser de har givits - opartiskhet, saklighet och demokratiparagrafen.  PS ska tex inte på nyhets eller debattplats rapportera om månen är gjord av den ena eller andra sorten av ost för att ge andra perspektiv på uppfattningar om månen.  Detta  oavsett hur mycket du skulle kunna påstå att fransmän och italienare är upprörda och att befolkningen i EU är splittrade. Det PS i så fall skulle rapportera är att galna osanningar om att månen är en ost påstås av foliehattar skapa splittring inom och mellan  EU-länder. Ser du skillnanden mellan vad du vill och vad som rimligen är en sak för PS?

Tycker du det var lågt att peka på att din första attityd till PS rapportering av FOX/TCs material inte stämmer överens med PS premisser för att rapportera?

jaha... tror du verkligen att ditt förslag till 'nyheten' är enligt PS premisser?

Det betyder så vitt jag kan förstå att du vill att PS ska sprida FOX/TCs desinformation.

Konsekvenserna för qanonshamanen beror inte på vad han inte gjort, utan på vad han gjort.  Precis som mina fortkörningsböter inte beror på att jag kört lagligt eller eskorterats av motorvägen av polis.

• Digestive
    Padirac skrev 2023-03-15 23:07:47 följande:
    Du skulle ha tagit med det du själv tillskriver andra, tex om om hjärnspöken och får samma typ av svar på. Men visst, det är inte fel.
    Jag hade säkert kunnat värja mig bättre än att kalla det för hjärnspöken.

Aja, tack för bekräftelsen i slutändan. 👍
  • Digestive

Någon tog bladet från munnen för en stund. 😊

Hans politiska åsikter blev minst sagt ärkeblå. Ändå - prestationerna i västernfilmer som Diligensen och Rio Bravo kan ingen ta ifrån honom.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?