pyssel skrev 2021-08-05 13:46:05 följande:
"skulle kunna ha gjort" är din åsikt. Jag delar den inte, baserat på vad som framkommit genom bl.a och i synnerhet Doku. Ännu en ful anklagelse från ditt håll att den där "man" du står moraliskt över, är jag. Jag är inte imponerad av din retorik.
Nej, det är inte min åsikt utan vårt rättsväsende bygger på att alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats. I det här fallet är det ingen rättegång utan en utredning och den har inte visat att rapporteringen var annat än saklig och utan faktafel.
Egentligen är det helt ointressant för bedömningen av reportagen om han parkerade sig själv inne i hennes anal i tre år, eller inte OM analparkeringen inte samtidigt innebar att hon inte lyckades rapportera utan att visa bias.
Hon kunde ha twittrat dag och natt om sina åsikter och sittstrejkat utanför Rosenbad för hans sak, det spelar fortfarande INGEN SOM HELST ROLL i bedömningen av hennes reportage, just för att man bedöms för vad man har gjort och inte för vad man skulle kunna ha gjort.
Men visst det hade allvarligt skadat det framtida förtroendet för henne. Det är ju ändå så det funkar.
Det var nog en chip on your shoulder som gjorde att du ännu en gång såg något som inte fanns där. Inga fula anklagelser. Jag står inte moraliskt över men ställer mig starkt bakom att man bedöms för det man har gjort och inte för det man skulle ha kunnat gjort.