pyssel skrev 2021-08-01 22:41:51 följande:
I etablerad media, vill jag understryka, har det rapporterats i ordalag som "ledningen hemlighöll" och "la locket på". "Kom fram" kan alltså diskuteras vad som menas. Det bekändes, men osanningsenligt om hur länge det pågått, och först när han flyttar in hos henne och falskt folkbokfört sig (på hennes mammas adress). Då har intern kritik riktats mot journalistens partiskhet ända sedan 2019. Sedan är det tyst till Dokus gräv.
Som grädde på moset utövar säkerhetshotet, tillika pojkvännen, även påtryckningar mot Löwenmark på Doku.
SR motsätter sig dessutom en extern utredning och skyller på källskyddet. Publicistklubben anser också att det bör tillsättas en extern utredare. Cilla Benkö har fel (läs undanflykter), PK (och Mårten Schultz som kommenterat det juridiskt) har rätt.
Jag ser att du helt duckade frågan vad för slags "fel" du kategoriserar detta som, med tanke på ditt tidigare ordval att det kan "begås olika slags fel".
Så igen, vad för slags fel kategoriserar du detta som, eftersom du inte tycker det är fel vare sig på vinklingen, transparensen eller annan hantering från frö till planta?
Precis som jag sa, superbra att det kom fram och åtgärder vidtogs. Det är vad som sker i en transparent demokrati: saker, även hela processer kommer fram och det vidtas åtgärder.
Har jag sagt det? Om du tänker efter så är det mer du som har sagt att jag har sagt. Är inte ett fel helt enkelt...ett fel?