En blå väljare skrev 2021-08-02 09:26:24 följande:
Det är inte bara jag som tycker att journalisten gjorde fel. Hon klassades som ett säkerhetshot av SÄPO. Dessutom ljög hon om omständigheterna för sin arbetsgivare som är ett skyddsobjekt. Islamistkramande är vänster.
Den dag vi ser snyftrepotage om nazister hoppas jag det finns folk som fattar att extremhögern lyckats ta sig in på SR. Detsamma bör gälla när det handlar om vänsterextremister.
Jag menar att SD aldrig någonsin talat om vilka länder de ser som föregångsländer. Jag kan ha fel, men du har inte presenterat något stöd för ditt påstående mer än lösryckta citat där någon tyckt att något land gjort något bra i nån fråga.
Det kan väl inte vara så att SD måste gå ut och dementera dina åsikter?
Eftersom den f.d riksdagsledamoten för 3 år sedan inte sade något om "föregångsland", så kan det maximalt kallas indicie. Kanske inte ens det. Du har ju inget stöd för vad du skriver, och nu är det plötsligt mitt fel.
Jag har inte påstått att du är ensam om din åsikt.
Precis, hon klassades som ett säkerhetshot av SÄPO, det var alltså ingen som godtyckligt tyckte till i frågan och så var det bestämt. Och hennes knullande i sig hade ringa med saken att göra utan det var att de hade en relation som var implementerande.
Och fler av dina åsikter om vad som är "vänster". Jag tror aldrig jag har uttryckt att något är varken höger eller vänster, men så har jag förstånd att inte dela upp allt jag inte tycker om eller tycker om i höger och vänster.
Ett riksdagstal är inte ett "lösryckt citat" och det handlade inte heller om att någon tyckte någon hade gjort något bra i någon fråga utan Ekeroth hyllade Orban och Ungern och Ekeroth till och med flyttade till Ungern för att han tyckte det var framtiden istället för att bo i Sverige som han menade är troligen "världens extremaste demokrati". Han gillade uppenbarligen Ungerns "demokrati" och det var en spridd uppfattning inom partiet. Åkesson själv gick ju ut och försvarade Ekeroth när hans Ungernvurmande kritiserades av bl a Lööf. Det var ett ganska intensivt utbyte med kamraterna i Ungern när det begav sig och även järnrörs-Almqvist var på plats.
När man vill att ens eget land ska röra sig i riktning mot eller bli som ett annat land kallas det för "föregångsland" avsett om man använder ordet eller inte. Det är själva definitionen på föregångsland.
Nu försöker SD göra vad du gör: låtsas som det aldrig har hänt. Det är SDs strategi: förneka. SD har inga rötter i nazism heller enligt dem själva. Det spelar ingen roll om det finns dokumenterat bevis i form av dokument, bilder och filmer eller alltihop på samma gång, om det är en besvärlig sanning så förnekar man bara, huvudet rakt ner i en jutesäck.
Blir det inte lite svårt att andas därinne?