Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Det vill jag inte och du har missförstått situationen. De judiska skolor som finns i Sverige är inte religiösa friskolor utan skolor för den judiska nationella minoriteten. De judiska skolornas status är skyddade sedan slutet av 60 talet då Olof Palme var ecklesiastikminister.
Det vill jag inte och du har missförstått situationen. De judiska skolor som finns i Sverige är inte religiösa friskolor utan skolor för den judiska nationella minoriteten. De judiska skolornas status är skyddade sedan slutet av 60 talet då Olof Palme var ecklesiastikminister.
Det är trist att notera att även på Familjeliv frodas hat och konspirationsteorier som riktas mot Ärkebiskop Antje Jackelén.
"Ärkebiskop Antje Jackelén tar en paus från Twitter efter det hon beskriver som lögner, hot och hat riktade mot både hennes person och Svenska kyrkan. Enligt Jackelén sprids det också på plattformen rena konspirationsteorier"
Bra att Fredrik Modéus. biskop i Växjö stift ryter ifrån.
"På ärkebiskopens twitterkonto skrivs kommentarer som är så vidrigt kränkande att få av oss hade orkat stå raka ens en kortare tid. Det är hög tid att den tysta mitten gör sig hörd, både i Svenska kyrkan och i samhällsdebatten"
www.aftonbladet.se/debatt/a/9O1wpd/hatet-mot-jackelen-visar-att-vi-ar-illa-ute
De judiska skolorna i Sverige är inte religiösa eller konfessionella skolor. Socialdemokraterna har tydliggjort att den judiska nationella minoritetens skolor inte kommer att omfattas av ett förbud mot religiösa friskolor.
Nu har jag väldigt svårt att tro på vad socialdemokrater säger, med tanke på hur de agerar i verkligheten.
Lyssnade på radion när de pratade om Soran Ismail-dokumentären.
De var eniga om att SVT vill hjälpa honom med comebacken.
Opartiska SVT? Nja.
Lyssnade på radion när de pratade om Soran Ismail-dokumentären.
De var eniga om att SVT vill hjälpa honom med comebacken.
Opartiska SVT? Nja.