Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

pyssel skrev 2021-05-09 19:44:28 följande:
    Är man påläst så vet man att inte SD och alternativmedia äger frågan. Men om berättelsen från oinsatta antirasister hela tiden kallar det för att det skulle vara SDs debatt så gör man sig själv skyldig till att sätta ljuset där de vill och demokratiska krafter en ordentlig björntjänst, osynliggör de senare efter bästa förmåga. Men aldrig är ni så intresserade av salafismen som när SD ska åka ett populistiskt varv på den. Var finns du i debatten när modiga journalister granskar salafismen och när politiker, oftast kvinnor med utländsk bakgrund, tar strid mot radikalerna? (Du kanske är jätteengagerad i att debattera även denna extremism, vad vet jag?)
    Är dessa islamister och extremister aktiva på FL med trådar om att de inte är extremister och annat snömos om radikal islamism?  Länkar så att jag kan läsa?
  • Padirac
    pyssel skrev 2021-05-10 21:26:05 följande:
    Det är en oenig bedömning, milt uttryckt.

SR:s partiskhet eller opartiskhet är givetvis helt beroende av dess journalistik. Vilken bit av detta är så svår att förstå för dig?
    Hur tycker du att alla inslag som Adaktusson gjort eller presenterat ska hanteras?  Är dessa inslag partiska? Är det artskillnad eller gradskillnad - och i så fall på vilka grunder?

Nyhetsinslag som inte uppfyller kraven på saklighet är självklart inte sakliga och möjligen partiska, men menar du att detta i så fall gäller för SR eller Ekot eller PS som helhet om det är så att det för varje inslag inte görs reservationer åt alla möjliga och omöjliga politiska håll?

Vad är opartiskhet enligt dig? Är det enligt dig möjligt att vara opartisk? Gäller det i så fall journalister, läkare, lärare, fabriksarbetare, målare?

Var går gränsen om den finns och hur är det i så fall möjligt att veta var gränsen går?

Räcker det med att andra professionella granskar arbetet? - Ja du... jag måste tyvärr säga att den här ommålningen av huset och hela renoveringen av grunden är kommunistisk/nazistisk/Salasaristisk/Pinochetistisk..  du kan inte ha ett diktaturhus i detta samhälle, det bästa vore väl att du rev huset och flyttade, med tanke på att ditt samröre med hantverkare som nu senare har förhållanden med kommunister/nazister/Salasarister/Pinochetister.... i övrigt hittar vi ingenting som pekar på att jobbet är oriktigt, men ...

www.dn.se/kultur/per-svensson-angsliga-sr-har-skankt-sina-varsta-fiender-en-underbar-present/

"På senare år tycks den ha sublimerats till en ibland närmast parodisk ängslighet för att inte vara ”opartisk”. ”Det var ett helvete”, säger studiogästen. ”Nu är ju inte Hin håle här och kan försvara sig”, påpekar programledaren."
  • Padirac
    pyssel skrev 2021-05-10 22:05:10 följande:
    Där gick visst topplocket.

Du verkar dra några märkliga slutsatser om när jag tyckt att PS förtjänat kritik och när dess opartiskhet kan och kunnat ifrågasättas. Ett gott råd du fått förr: Läs inte mellan raderna (i synnerhet inte om misogyne L.A), när det är så långt ifrån din paradgren som något kan vara.
    Nejdå - jag tror att du kan bidra till en fördjupad diskussion om grunderna för vad som menas med partiskhet och opartiskhet. 

Men jag kan ha fel. 
  • Padirac
    pyssel skrev 2021-05-10 21:26:05 följande:
    Det är en oenig bedömning, milt uttryckt.

SR:s partiskhet eller opartiskhet är givetvis helt beroende av dess journalistik. Vilken bit av detta är så svår att förstå för dig?
    Menar du att journalistisk är samma som enskilda journalister (var för sig eller i grupp)?
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-05-10 07:34:31 följande:
    #mannenpagatan

"Anteckningar från underjorden"

• Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-05-25 17:18:30 följande:
    Jag har faktiskt ett gammalt nummer av Gnistan från kanske 1984-85 där Uddén rapporterar från Kairo. Jag kommer inte ihåg om vad det handlade exakt. Kan ha varit kvinnoföreningar eller nåt.

Skrattande

Det finns mååååånga journalister i dagens media som figurerat i  kommunistiska sammanhang.

Ränderna på den zebran har säkert gått ur nu när hon och hennes Kamrater förväntas rapportera opartiskt i public service *host host* 
    Om du menar att vi ska tro på SDs nätkrigare? *Host* *Host*

i början på -90talet sa VAM att SD var deras parlamentariska del..  just det,  ränderna går aldrig urTomte
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-06-22 17:57:07 följande:
    Hej SVT!

Ni glömde att tal om att statsvetaren ni intervjuar om extra-val är aktiv socialdemokrat som till och med kandiderar i kyrkovalet nu i september.

Kanske titeln "politiker" vore mer lämplig? För transparensens skull menar jag.

.
    sverigesradio.se/artikel/statsvetare-extraval...
    socialdemokraternaistockholm.se/wp-content/up...
    .
    Den 'intellektuella' (nåja..) SDsvansen kallar ju statsministern för svetsaren så...

*var det glas jag hörde krossas*  - och där står de med stenar och järnrör

• Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-06-22 17:57:07 följande:
    Hej SVT!

Ni glömde att tal om att statsvetaren ni intervjuar om extra-val är aktiv socialdemokrat som till och med kandiderar i kyrkovalet nu i september.

Kanske titeln "politiker" vore mer lämplig? För transparensens skull menar jag.

.
    sverigesradio.se/artikel/statsvetare-extraval...
    socialdemokraternaistockholm.se/wp-content/up...
    .
    Fanns det överhuvudtaget någonting i det som sades som du kunde uppfatta som politiskt eller ideologiskt?
  • Padirac
    nihka skrev 2021-06-22 22:07:10 följande:
    Men det vet du väl att man kan säga "God morgon" på ett väldigt partiskt sätt smile2.gif
    I Hear,  det är ett inte neutralt värdepåstående om fakta som inte alla håller med om
  • Padirac
    Crash Man skrev 2021-06-22 22:53:28 följande:
    Söt liten härskarteknik du använder dig av. Jag kan garantera dig att sverigedemokrater är precis lika intellektuella som medlemmar av andra partier och jag har aldrig hört en sverigedemokrat som kallat Stefan Löfvén för svetsaren.
    Så du missade att i ett fall ska tydligen titel politiker användas och i ett annat fall ska en annan yrkestitel användas.

Detta kallas hyckleri

SDsvansen är inte nödvändigvis SDare utan de som hänger efter och runt SD politiska narrativ - detta har plockats upp bland en stor del (inte så mycket längre) allmänborgerliga väljare och det manliga LO-kollektivet.

SDs styrka ligger inte i det intellektuella Tomte utan i populism, framlingsfientlighet, rasism och en hel del lögner och post-sanning - dvs det som är motsatsen till intellektualism 
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?