Tsprit skrev 2022-05-26 10:03:24 följande:
SVT är de mest opartiska inom svensk media, men det i sig säger inte särskilt mycket. De är absolut inte opartiska, kolla bara hur man rapporterade om utkastet angående abortlagen i amerikas HD. Det var BARA artiklar om protester och folk som hatade utkastet, inte en enda artikel från konservativa röster.
Jag mejlade till och med SVT och frågade hur en sådan ensidig rapportering stämmer överens med deras krav på opartiskhet, men naturligtvis möttes jag bara av tystnad.
Det inslaget du såg, det är inte det första de gjort någonsin, så det du pratar om är inte alls ensidigt.
Utan det finns mer information som SVT/SR gett också.
Och vad skulle de rapportera om och när man bara pratar om en möjlig dom av HD.
Och SVT/SR är publik media, dock måste dom aldrig svara just dig och det är väl där du trodde du skulle få svar, och på nått som inte alls är ensidigt och om man följer och hänger med nyheter.
Det är lite som den tokiga flashy kom med innan och en text-tv notis, och där man inte skrev att Kuba var en diktatur.
No kidding, hur kan man missat det efter SVT/SR upprepat detta i 60 år????
SVT/SR är det överlägset mest opartiska mediet i Sverige, och det vill du då ha bort för det inte är opartiskt nog, eller att du är för lat att följa nyheterna så du inser att det inte alls var ensidigt.
Det är DU som gjort att du tror dom inte är opartiska, och inte SVT/SR och nått säger mig att du aldrig någonsin kommer få en helhetsbild av SVT/SR.
Men för all del, vad ska man ersätta Sveriges mest opartiska nyheter med och som är mer opartiskt än SVT/SR?
Samnytt, swedtv eller avpixlant eller liknande anti-opartyisk media?
Flash Gordon skrev 2022-05-26 11:35:37 följande:
Public Service har sedan länge slutat svara på mejl från folk som ifrågasätter dem.
Samma i sociala media även om det ibland, kanske, kan vara någon social-media-redaktör som har nattpasset som kan glömma bort sig och svara på Insta eller Twitter eller nåt.
Det kan bero på och om de får denna osakliga kritik du ger, och att det du påstår inte går finna i texterna.
Som du förstår är SVT/SR sakliga, och kommer man med osaklighet, vad ska man då svara på?
Förstår att så långt ut på kanten du är till höger, så är SVT/SR ett svårt ställe för dig som inte gillar fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.
För det du kommer med, är allt detta de undviker.
Och komiskt, jag får alltid svar av SVT/SR, sen skickar jag inte mycket till dom, men 3 ggr det senaste året och svar varje gång.
SÅ varför denna desinformation.
NU har man börjat varnat för valpåverkan och då pratar vi inte om att diskutera sakpolitik sakligt, utan kampanjer som inte kommer ifrån partier, då de skäms för dessa och vet sedan innan att brunhet är inte bra att visa, för då förlorar man röster.