Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

nihka skrev 2021-02-21 12:00:00 följande:
    Man undrar vad det står på lappen hon kollar ner på.

En siffra? En doodle? Shoppinglistan? smile2.gif
    Jag tror det är en lista med okunnigt dravel som  - om jag kommer ihåg rätt - tvingats i handen på henne av partiets högsta ledning.  Det blev ju inte heller bättre - som hon själv sagt - av att hon inte visste någonting själv om saken.

Ändå gick partiet ut och försvarade siffran som rätt. Dum säger, dum gör   
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2021-03-09 11:34:53 följande:
    Numer utmanar skrikhögern den vanliga pressen med flaggskeppet Bulletin, det går tydligen vilt till på redaktionen därTomte

www.expressen.se/nyheter/konflikt-pa-bulletin.../
    Det är direkt ägarstyrning av innehållet på Bulletin vad jag kunnat läsa, rätt åsikter har inte basunerats ut i nyheter och artiklar

Var det inte de här figurerna som sade att PS var de som hade dessa problem - med åsiktscensur och vinkling i rapportering, nu är de själva, både ägare och ledande journalister på tidningen,  indragna i just detta som de föreställer sig händer på PS

TomteTomteTomte
  • Padirac
    Faile skrev 2021-03-12 21:23:49 följande:
    Är kommunism ett stort problem i Sverige idag? 
    Bland en del av FLs skribenter i tråden är allt utom SD kommunistiskt, för en del är också SD kommunistiskt.. så för dessa skribenter är kommunism ett reellt problem.

I verkligheten är det dock inte så att kommunism är ett hot mot Sverige eller demokratin i Sverige
  • Padirac
    Rataxes skrev 2021-03-21 12:14:39 följande:
    Är det bara jag som inte vill vara med och finansiera sån här skit via skattsedeln?
    Det roligaste är att du citerar PS

Det finns många lager av *ironi* i detta
  • Padirac
    Rataxes skrev 2021-03-21 12:14:39 följande:
    Är det bara jag som inte vill vara med och finansiera sån här skit via skattsedeln?
    Padirac skrev 2021-03-21 13:05:09 följande:
    Det roligaste är att du citerar PS smile1.gif

Det finns många lager av *ironi* i detta smile2.gif
    Sorry det var visst Aftonbladet du citerade - lika roligt ändå

• Padirac
    nihka skrev 2021-03-25 20:00:04 följande:
    Det var lite jag det smile2.gif

Det är mycket skattefinansierat som är populärt. 

SVT gör som vanligt storslam med mest sedda programmen:

www.dagensmedia.se/medier/rorligt/har-ar-2020...
    KillBill skrev 2021-03-25 12:04:09 följande:

Om du jämställer Sveriges Radio och Tv med gatlyktor och simhallar kanske det är förklaringen till din syn på public service?

Digestive skrev 2021-03-24 22:43:39 följande:
    Tvivlar på att efterfrågan på Public Service är on par med simhallar och gatubelysning.

SVT är mer poppis än simhallar! - och det är inte så många som tittar på gatljus som underhållning, förströelse eller för samhällsinformation.   Men jag nedvärderar inte dessa  
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2021-03-25 20:44:26 följande:
    Hen kanske menade Gasljus, en gammal Ingrid Bergmanfilm.
    Den har ju fler kvalitéer  - rekommenderas!
  • Padirac
    nihka skrev 2021-03-30 17:17:56 följande:
    Smutskastning? Jag blir lika förundrad varje gång någon berättar vad SD säger och gör och någon kallar det för smutskastning.

Får man liksom inte berätta vad SD säger och gör? Såpass ljusskyggt alltså.
    I SD-land odlas det Cancel-kultur - ve den som återger det SD säger, sagt och gör...  

De som öppet kritiserar SDs vandel hotas och hatas och ska tystas på alla möjliga och omöjliga sätt
  • Padirac
    Rataxes skrev 2021-04-14 07:02:41 följande:
    Läs nu och begrunda visdomsorden från Den Utvalde Synkroniseraren smile2.gif
    Bikarbonat med lite vatten på tungan eller saltvatten att skölja med kan lindra en sårig tunga - den måste vara ganska sliten nu av allt putsande på SDs stövlar.  Men husse är nog stolt över fliten.

Liberaler som går SDs ärenden är knappast verkliga liberaler.
  • Padirac
    nattuw skrev 2021-04-17 23:57:18 följande:
    Aron Flam intervjuar journalisten Johan Romin. Romin har tidigare jobbat på SVT, SR och TV4 men är nu frilansare. De talar om SVT och hur pass opartisk SVT egentligen är. Bland annat tar de upp frågan om hur palestina-israel-konflikten hanteras av svensk media.

" target="_blank">

Aron Flam; Dekonstruktiv kritik; Johan Romin Vs Public service.
    Det låter spännande - är det samma karraktärsmord på AF som i denna debattartikel

www.expressen.se/kultur/realpolitiken-under-kriget-raddade-liv/

"Men eftersom dessa beslut underordnades de övergripande målen var de i sammanhanget helt riktiga. Det är detta som är realpolitik. Att i stället föra en moralisk utrikespolitik när den aggressiva grannen i söder hette Nazityskland, hade varit lika dumdristigt som när Sverige förklarade Napoleon krig och sedan förlorade halva landet till Ryssland 1809. Fäktandet för en moralisk utrikespolitik är sådant som debattörer kan ägna sig åt 75 år efteråt.

Många historiker som exempelvis nyligen avlidne Paul A Levine (som var en god vän till mig) har konstaterat att Sverige var det land som gjorde mest för att rädda och hjälpa judar under andra världskriget trots alla tvivelaktiga balansakter. Den svenska regeringens realpolitiska hållning under kriget möjliggjorde detta. Realpolitiken räddade alltså liv. Tusentals liv. 

Aron Flams viftande om akademiska meriter är bara skrattretande. Jag har i skrivande stund 247,5 högskolepoäng inom journalistik och historia och skriver just nu uppsats om Sveriges flyktingmottagande under andra världskriget. 

När man gör det läser man rader av böcker av historiker som ägnat åratal av att plöja igenom källäget av det som hände under kriget. Jag kan konstatera det inte finns några belägg bland ledande historiker för de vidlyftiga tolkningar som görs i Flams bok. Även internationella forskare som exempelvis John Gilmour vid universitetet i Edinburgh anser att Per Albin Hanssons och Christian Günthers insatser förtjänar hyllningar i stället för kritik."

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?