-
Jag konstaterar bara en stor majoritet av svenska folket har högt förtroende för SVT och SR.Borgaren skrev 2017-08-01 14:33:26 följande:Och de fälls igen och igen, och du tror därmed att allt är ok? den naiva bubbla du lever i borde få dig att skämmas.
-
Ett resultat ett enskilt år är ingen trend (visste du inte det?). Dessutom är svenska folkets förtroendet för PS väldigt mycket högre än för andra medier trots det senaste årets dipp).Borgaren skrev 2017-08-04 16:47:51 följande:Och trenden är?
www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/04/06/fortroendet-for-public-service-rasar/
Om ett par år kan du inte dra den fantasin du gör längre, KillBill. Ni inom vänstern saknar helt utan analysförmåga och kan inte se vad som sker omkring er. -
Det går inte att följa länken.Flash Gordon skrev 2017-08-15 09:52:57 följande:
Och "oberoende" public service fortsätter som vanligt:
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6756519
"... enligt statsvetaren Marja Lemne"
Hon tillåts sitta och kommentera TS-affären och KU-förhören där men utan info om att hon är socialdemokrat.
Vad är det av det hon säger i SR som du tycker är olämpligt (säger hon något politiskt)? -
Flash Gordon skrev 2017-08-15 11:13:43 följande:Jag tycker det är olämpligt att en socialdemokrat får recensera sitt eget och andras partier och processer utan att "oberoende" PS förklarar att hon är sosse.
En ren principfråga.
och jag är övertygad om att detta sker oftare än jag länkar in exempel på det här. Jag bara råkade höra detta på radion i morse.
Länken går utmärkt att öppna men annars får du söka själv på sr om du vill läsa.När jag klickar på länken eller kopierar den och klistrar in den i browsern så får jag följande meddelande (både i Crome och i Explorer).
Det är bra om du hänvisar till en korrekt länk, det är ju rätt meningslöst att du postar länkar som inte fungerar, eller hur (jag antar att du skrivit inlägget från en mobil, det brukar bli så då)?
Jag har emellertid googlar fram det jag tror är den artikel som du vill diskutera och jag kan inte se att Marja Lämne recenserar regeringens eller oppositionens process. Hon konstaterar ju bara att datum för när rapporten presenteras kan påverka svensk politik.
Kan du ge exempel på hur Marja Lemne recenserar processen så att det blir tydligt vad du menar?
-
Du kan alltså inte ge något exempel på att Marja Lemne recenserat processen? Var det bara ett påhitt?Flash Gordon skrev 2017-08-15 11:37:19 följande:Själv så trycker jag bara på länken så löser det sig.
Rubriken lyder: "KU-granskning kan bli het valfråga" om du är intresseradDet är självklart ointressant exakt vad hon säger. Det är bara den vanliga fokusförskjutningen från dig, som sosse. Det viktiga är att ?oberoende? PS inte nämner hennes partikoppling.
-
nattuw skrev 2017-08-20 00:07:02 följande:
Eftersom "SVT opinion live" med Wiehes sånginsats har berörts i denna tråd så kanske det finns ett allmänt intresse av hur en av deltagarna upplevde programmet.
Ann Heberlein har på ledarsidorna.se bloggat om sin medverkan och hennes upplevelser kan hittas på: ( ledarsidorna.se/2017/08/exklusivt-behind-the-scene-svt-opinion-live-20170818-the-freak-edition/ ).
Jag har inte sett själva programmet men av Heberleins beskrivning så verkar "SVT opinion live" hålla samma låga kvalité som vanligt.
Jag håller med om att opinion live har under de senaste åren har blivit en freakshow där debattörer som Ann Heberlein, Katerina Janouch får debattera exempelvis flyktingpolitik med debattörer som är av motsatt uppfattning. Det hela liknar mer och mer ?tornerspel? där människor mer eller mindre extrema uppfattningar ska mötas i en debatt inför en exalterad publik. Opinion live är ett uselt debattprogram.
-
Flash Gordon skrev 2017-08-29 07:03:47 följande:
Gräv som visar varför det nya medielandskapet behövs.
Regimen och Public Service i skönt hoptrasslat umgänge:
uvell.se/2017/08/28/pascalidou-och-public-service/
"UD har köpt en egen podd, där Pascalidou är programledare för den PR-sändingen som dessutom krönts av en intervju med utrikesministern och Socialdemokraten Margot Wallström. Som alltså intervjuas av en person hennes egen myndighet betalat. Och ett år före valet. Där det dessutom inte råder någon tvekan om Pascalidous egna åsikter inom framför allt Wallströms eget politikområde migration, flyktingar, solidaritet, fördelningspolitik etc.
Detta borde vara spiken i kistan för alla framtida rekryteringar av Pascalidou inom något som har med politik att göra, där ingår Ring P1. "
*min fetning ovan*
Man är förmodligen rättshaverist om man anser att journalister som anlitats av statliga myndigheter och intervjuat myndighetens chef, av den anledningen, ska portförbjudas från uppdrag i SR eller SVT.
-
Flash Gordon skrev 2017-08-29 08:41:26 följande:Alternativt har man läst sändningstillståndet.
Vilket man kan läsa om i inlägget.
Som sagt, du länkar till en rättshaverist tolkning av Sveriges Radios sändningstillstånd. Vad vill du säga med det?
-
Bobby Clarke skrev 2017-08-29 10:05:44 följande:Vad är det hon skriver som är så fel, enligt dig?
Att SR skulle bryta mot sändningstillståndet om SR engagerar en journalist som varit anlitad av utrikesdepartementet. Är det inte tossigt?
-
Vad är knappast en slump?Bobby Clarke skrev 2017-08-29 10:26:44 följande:Vars åsikter är skyhögt vänsterradikala? En ren slump är det knappast!
Anser du att makten bara ska anlita journalister med "rätt" åsikter?