Digestive skrev 2019-11-05 17:17:04 följande:
Haha, nej... du replikerar inte på ett av mina inlägg genom att skriva till nicket daodaodao:
Du får ta övrigt med folk som överhuvudtaget propagerar för åsikten att politiker ska >>agera smakdomare och avgöra över folkets och SVT:s huvuden vad som är krimskrams.<<.
Du har verkligen inte koll på någonting. Jag hade gift mig med ödmjukhet i dina skor...
Mm, det stämmer. Tutingen som skapar ett nytt nick om dagen brukar försöka ge dig tröst och sympati. Men det kan man ju knappast lasta dig för
Lyssnade du på Beatrice Aurore. Harriet Löwenhjelm skrev den för mer än 100 år sedan - hon dog 1918, endast 31 år gammal i tuberkulos.
Det fantastiska är att jag aldrig någonsin stött på en bättre sammanfattning av ditt sökande efter innehåll från någon skribent här på FL. Och hon gjorde alltså den långt, längt innan du ens var född.
Jag ska se om jag hittar den i textform - men då får man ju inte med Youtubes fina och symboliskt viktiga väderkvarn.
Jepp, den fanns. Jag lånar hennes eminenta sammanfattning av din diskurs-kurs. Hur är det idag - år du KD:are, centerpartist, piratpartisk, anarkist eller har du upptäckt något annat i drömboken i folioformat och dess väderkvarn
I gamla sta´n, vid Kornhamnstorg,
I Hallbecks antikvariat
en gammal drömbok köpte jag
i folioformat.
Sen drömde jag förliden natt
om Beatrice-Aurore.
Det är en gammal käresta
väl död sen många år.
Hon stod mig när, hon tog min hand,
hon manade mig: Kom!
Med ens förstod jag, att hon var
den enda jag tyckt om.