Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Flash Gordon skrev 2017-04-14 16:21:50 följande:
    Beror på vad de sprider/säger då de talar. Men det har vi lagar som reglerar.
    KillBill skrev 2017-04-14 15:37:26 följande:

men att  nazister och fundamentalister ska förhindras att uttala sig i public service om de ger röst åt en grupp av människor? 

Det har jag inte sagt. "Förhindra", alltså.

Däremot ska inte PS framställa dem som någon slags generella representater för sin grupp. Vilket är vad PS gör i fallet med dessa islamister.

Jag har svårt att tro att PS skulle göra motsvarande med Svenska Motståndsrörelsen - intervjua dem om evantuellt ökad brottslighet bland invandrare och sedan låta det stå som ett svar för alla svenskar.

Sveriges radio har aldrig påstått att de två intervjuade personerna har gjort sig till tals för samtliga muslimer i landet utan personerna har uttalat sig i form av representanter för muslimska organisationer.  Rubriken till inlägget i sveriges radio var: "Till följd av fredagens dåd i Stockholm vittnar flera muslimska organisationer om att de märker av en mer hotfull stämning gentemot muslimer"

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-04-15 14:24:00 följande:
    Utan att med ett ord tala om att det är islamister de talar med. Alltså inte vilka föreningar som helst utan islamister.

Som att be Svenska Motståndsrörelsen recensera ökad brottslighet bland invandrare.

Hur tänker du nu? Din liknelse saknar all logik. Jag hade förstått dig om du hade liknat situationen med en rabbi som uttalat sig om antisemitism eller en Sverigedemokratisk riksdagsman som uttalat sig om brottslighet bland sverigedemokrater (dessa vet ju vad de uttalar sig om) men ditt valda exempel är inkonsekvent. För övrigt så tror jag mest att det är islamofober och främlingsfientliga som kallar Salahuddin Barakat, muslimsk teolog, för islamist. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-05-12 14:39:00 följande:

omni.se/marianne-rundstrom-slutar-pa-svt-i-protest/a/x6z9V

Marianne Rundström slutar på SVT - i protest

Gomorron Sveriges Marianne Rundström säger efter 22 år upp sig från SVT, rapporterar Expressen. Rundström, 66, lämnade in avskedsansökan på torsdagen - direkt efter sändning.

- Jag har sagt upp mig i dag för att jag inte upplever att kunskap och erfarenhet värdesätts på SVT

Jag tycker att det är bra att anställda i pensionsålder lämnar plats åt yngre förmågor.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-05-13 05:32:05 följande:
    Å detta oavsett orsak till att människan slutar....!

Underbart.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
    Personen i fråga har väl sagt upp sig själv?
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-05-13 12:25:06 följande:
    Så ALLA, som säger upp sig själv, gör det för att dom verkligen VILL sluta anställningen !!!

Härligt Bill, då kan samtliga arbetsgivare i Svea Rike andas ut framgent. Så länge folk, hur var det nu igen.....säger upp sig själv. Så finns det noll anledning att ifrågasätta hvorfor.

Underbart....är bara förnamnet.

Ha en skön lördag, Bill.

Mvh. Broder Anton
    Jag tycker att det finns viktigare frågor på agendan än att människor som har passerat pensionsåldern säger upp sig själva.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-05-13 16:05:00 följande:
    SÅ....är det väl alltid !!!
    Var klämmer skon Anton? Är det din cafévärdsfavorit som har sagt upp sig?

Själv tittar jag inte på caféprogram så jag kan inte bry mig mindre om detta.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-05-13 16:46:35 följande:
    Vadå caféprogram, du verkar lite...känslig, Bill Det är definitivt ingen sko som klämmer någonstans. Och det vet du. Fast....ja. Försöka kan du ju alltid. Som alla dönickar före dig har gjort. Till ingen nytta.

Men men, om det får dig att må bättre att insinuera att jag tittar på caféprogram, medans du förmodligen tittar på dokumentärprogram om kvantemekanik, så varsågod. Du vet ju hur deprimerad jag blir.....

Och ha nu, som sagt, en trevlig lördagskväll.

Mvh. Broder Anton.
    Känslig, jag? Inte då. Jag noterar bara att du verkar upprörd för att SVTs kanske äldsta cafévärd har valt att säga upp sig.

I kväll grillas det högrevsburgare, det ska bli gott. Trevlig lördagkväll på dig med!
  • KillBill
    nattuw skrev 2017-05-13 20:21:44 följande:
    Ditt inlägg tyder på en viss von oben attityd. Eller handlar det bara om vanligt klassförakt?
    Inte då, jag förklarar bara för Anton att en förklaring till min likgiltighet i denna fråga är att jag inte tittar på cafèprogram.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?