Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

LaviniaLetitia skrev 2022-05-09 10:08:23 följande:
    SR/SVT har alltid varit snabba på att blocka. Jag blev också blockad direkt och mitt inlägg raderat, kommer jag ihåg, när jag ifrågasatte att Rickard Söderberg fick ha PRIDE-flaggan (som ju är en politisk symbol och tillhör en opinionsbildande organisation) på jackan när han framträdde på Skansen på Nationaldagen, för ganska många år sedan nu.

Annars är det ju så supernoga med att inga symboler och ingen reklam får förekomma i bild, men när det var just DEN symbolen/reklamen - så gick det bra. De hade kanske till och med uppmanat honom att ha den markeringen? Valt honom som artist FÖR ATT han är öppet homosexuell? D.v.s. - den vanliga agendadrivningen, inte opartiskt alls.

Att stå upp för sina egna rättigheter som människa och homosexuell, det gör itne dom till en politisk organisation.
    Om man nu inte anser att homosexuella ska behandlas annorlunda än andra människor, kan det vara så enkelt?

Och varför ifrågasatte du att Rickard Söderberg bar pridflaggan för, låter som en fascistisk tanke att styra över något du inte ens har med att göra från början.
    Jag krasst konstaterar du gjorde en argumentation om nått som du inte har med att göra.
    Vi ser symboler i många inslag och speciellt vid demonstrationer eller som detta fallet en kortege antar jag.

Du pratar om något helt annat.

Dock inser vi att även efter detta inlägget så är SVT/SR opartiska, och varför vill man ta  bort det överdrivet mest opartiska mediet i Sverige och för den gala att de inte är opartiska nog?
    Där förstår man något har missats rejält i sin agenda.

RebeckaZ70 skrev 2022-05-09 10:17:33 följande:

Jag lever själv med en kvinna men tar helt avstånd från vad Pride har blivit i Sverige. Helt övertaget av vänsterideer. Det är helt otänkbart för dem att en lesbisk/bi kvinn kan vara höger. Det blir kortslutning i skallen på dem.

Droppen var när portade Ilan Sade  och MED fån att delta i Pride.
    Däremot är vi engagerade i vårt eget Tel Aviv Pride.

Att du anser det är vänstervridet, det är för många där ute långt till höger, de har ett stort förakt mot homosexuella, och vad finns då var?
    Och varför denna besatthet över andra människors sexuallitet och PRIDE?
    Jag har aldrig brytt mig om PRIDE någonsin, och jag störs inte heller av dom, så vad är det som triggar dig att göra dessa utfall?

Även här tar vi med oss att opartiskt är fortfarande en sak för SVT/SR och även efter detta inlägg.
    Vi får verkligen hoppas att SVT/SR lyckades att inte var opartiska en gång, för detta börjar bli parodi faktiskt och aldrig påvisa detta.
    Och kanske därför man väljer whataboutsim i ett hopp ingen skulle märka.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    LaviniaLetitia skrev 2022-05-09 13:20:54 följande:
    Men sluta nu. Det är som jag säger, att Pride-flaggan är RFSL:s symbol. Det spelar ingen roll vad man tycker om organisationen som sådan, symboler ska inte visas i SVT, och i synnerhet inte på personer som framför någonting. Man får inte ha partisymboler  heller, och det är av en anledning. 

Sedan behöver du läsa på lite på RFSL:s egen sida, och inte vara så naiv. Många tror att det bara handlar om homosexualitet, men dom verkar för legalisering av mycket värre saker, och de försvarar helt avskyvärda beteenden. Kommer t.ex. ihåg för några år sedan, då det var ett rättsfall där en 32-årig man hade plågat och förnedrat en trasig16-årig flicka, bland annat hade han stängt in henne i en hundbur. Hon hade märken på kroppen som mamman råkade se, och hon polisanmälde. 

RFSL skrek då om att flickan hade en "läggning" som gjorde att hon VILLE bli misshandlad och förnedrad, och därför hade den mycket äldre mannen inte gjort något fel. Därför blev han frikänd... Detta som de visar utåt mot allmänheten om "mångfald" och "allas rätt att älska vem de vill" är bara en fin fasad. Och hur eller hur, så hade PRIDE-rörelsen inget naturligt samband med Nationaldagsfirandet på Skansen. 

Prideflaggan är inte alls RFSL symbol, då de som andra har tagit den ifrån andra.
    Flaggan är gjord av en konstnär i USA och tog lång tid innan den kom hit, hur kan du missa så illa.

När någon försöker politisera människorsrättigheter och ylar om en flagga, och när dessa står upp för dessa rättigheter.
    JA, då vet man att det är illa.
    Alltid lika perplexad över denna extrema besatthet över andra människors sexualitet, kan ni inte engagerar er över er egen istället och låta andras vara?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    LaviniaLetitia skrev 2022-05-09 14:27:35 följande:
    I alla fall i fallet med den misshandlade 16-åriga flickan, måste du väl medge att den mycket äldre mannen borde ha straffats? Träffar man på ett trasigt barn (ja man räknas som barn när man är under 18), så försöker man hjälpa barnet i stället. Om man är normal. Men det ÄR just det: RFSL verkar för dom som inte är normala... och det vill jag inte bli påmind om på Nationaldagen, som ska vara en dag av upphöjda och rena känslor för vårt fosterland. 

Dessutom måste man fatta, att det finns troende människor som inte uppskattar sådant heller. Dom har också rätt till sina åsikter. 

Vad inbillar du dig det exemplet berättar för alla andra?
    Och vad dom överens, så spelar det ingen roll att flickan är 16 år och matten 100 år, det är helt upp till dom och att dom är överens.
    Är det så illa att du inte vet om att man som 15 åring kan göra vad faan man vill sexuellt, så länge det är ömsesidigt samförstånd?

Påmind av vad, det låter som censur du dryftar, på något som bara är att ignorera.
    Gör som jag, bry dig inte om andra sexualiteter, du har inte med dom att göra ens på något sätt.
    Man får även känslan av att du är emot mänskliga rättigheter och om man råkar ha en annan sexualitet, för det är vad RFSL står för med PRIDE.

Antar det du inte svarade på var fel och med tanke på att det inte återkom med nått.

• klyban
    RebeckaZ70 skrev 2022-05-09 15:16:56 följande:
    Jag är medveten om vad RFSL är för slags.... Spöke 
    ...organisation och det är en organisation lika rättigheter. osv...och oavsett vilken sexualitet man har.
  • klyban
    LaviniaLetitia skrev 2022-05-09 16:26:18 följande:
    Men här var det ju en äldre man, som valde att utnyttja ett barn för att han ville ha någon att misshandla och förnedra. Det BORDE vara förbjudet. Det är inte klokt att det inte är det. 

Ledsen, som 16 åring äger man rätten till eget kön och sin egen sexualitet.
    Det var ju ömsesidigt, har du aldrig hört talas om vad samtycke är?
    Och har ett brott begfåtts, så har vi redan lagar som hanterar sånt.

Personligen äcklas jag av andras konstiga sex, men jag har ingen hybris och inbillar mig att jag har nått med det och göra ens det allra minsta.

Och deras rättigheter som människor, det förstår jag inte för en tusendel varför inte det skulle vara bra.
    Eller är det bara vissa människors som ska få ha samma rättigheter?
    Eller hur sorterar du ut de som du anser är dåliga och inte är värda samma rättigheter som alla andra?

LaviniaLetitia skrev 2022-05-09 16:28:18 följande:
    ...och återigen, det spelar ingen roll VILKEN organisation det är. Artister ska inte få göra reklam för djurrättsorganisationer heller i TV, eller fredsrörelser, eller rörelser för eller emot monarkin, eller rörelser för eller emot abort. P.g.a. att SVT ska vara opartiska. (Men det är dom inte.)

Du verkar vara en skör människa som känner en så besatthet av att kontrollera andra människors sexliv.

Vet inte ens vilken sekvens du pratar om, och ens om du har den allra minsta poäng.
    Men rapportera om PRIDE utan PRIDE-flaggan får synas, lycka till med det, men reklam, för vilken vara då?

Det mest intressanta dock, det är att även efter dessa så är SVT/SR överdrivet mest opartiska media i Sverige, och nu vill ni ta bort SVT/SR för de inte är opartiska nog.

What gives?

Flash Gordon skrev 2022-05-09 21:43:05 följande:
    Fler oturliga "felöversättningar" från SR:s somaliska redaktion

www.expressen.se/nyheter/mursal-isa-utsattes-.../

"Mursal Isa medverkade i SVT Uppdrag Gransknings program från hemstaden Borlänge, där han riktade kritik mot hur ett parallellsamhälle fått växa fram i stadsdelen Tjärna Ängar, Sveriges nordligaste utsatta område. 

Isa var noga med att inte peka ut någon särskild grupp. 

Men det gjorde Sveriges Radios somaliska redaktion, som i ett inslag publicerat 26 januari i år berättade för lyssnarna att Mursal Isa specifikt pekat ut somalier och sagt att de varken vill jobba eller lära sig svenska."

.

Denne Mursal har inget förtroende längre för SR längre:

"Han känner inte förtroende för Sveriges Radios journalistik efter det inträffade.

- Jag tycker att journalistiken brister. Istället för att rapportera opartiskt så upplevde jag att det fanns en tydlig partiskhet. Som om de ville företräda målgruppen i stället för Sveriges Radio."

Ja, man upptäckt något som gått fel, och nu heller man på reda ut felet.
    Är det inte så alla vuxna gör som vill fixa något som blivit fel?

Vi vet dock redan att nyheterna varit opartiska, det är översättningen som har brustit och ska fixas.
    Hur kan du fokusera på helt fel saker, kan det vara så att du har en agenda mot SVT/SR?

• klyban
    RebeckaZ70 skrev 2022-05-10 07:03:07 följande:
    Ok Glad

Varför är ni så många som är så extremt rädda för andras människors sexualitet och läggning?
    Vad har ni med det och göra vad de gör i sitt sexliv, och vart komemr den hybrisen att man tror sig äga rätten över deras sexualitet för?

Och varför är inte de värda lika rättigheter som oss andra för?

• klyban
    Digestive skrev 2022-05-10 07:46:04 följande:
    Försöker du göra lower lows?

Svenska Pride har portat exempelvis Ilan Sadé. Haha, så löjligt lite bryr sig svenska Pride om lika rättigheter.

Det enda du berättade där, är att du inte förstår vad lika rättigheter betyder här.
    Och vad vi ska göra med det vet jag inte, det berättar inget.

LaviniaLetitia skrev 2022-05-10 08:32:28 följande:
    Jag orkar inte med dig. Vi har varit igenom det här tidigare. SR och SVT ska vara opartiska, men det betyder inte att andra media måste vara det. Aftonbladet är t.ex. en sossetidning, men det VET alla, så så kan man ta deras nyheter med en nypa salt. Det är även frivilligt att köpa tidningen eller läsa den på nätet, och då betalar man heller inget till den.

Det fula med SVT är att de SKA VARA opartiska och utger sig för att vara det också, men de trummar in sina vänstervärderingar i oss ändå, under cover s.a.s.. Och då är man kanske inte beredd, och kan inte försvara sig. Samtidigt är vi alla skyldiga att betala till den. 

Så vi ska lägga ned det mest opartiska mediet vi har i  Sverige och för SVT/SR inte är opartiska nog, hur kommer man fram ens till nått sånt extremt tokigt?
    Och sen en liten liten petitess, flera av er påstått att SVT/SR är inte opartiska, men aldrig påvisat detta på länge nu.
    Utan oftast pratades om annat och det varit många komiska, som tex en textv notis, där m,an inte skrev kunna var en diktatur, som man kan ha missat det efter alla dessa upprepningar innan i SVT/SR att de är just en diktatur.
    Och nu när man hittade ett fel som gjorts, så är man så glad att man tror ni spricker, för det intressanta är inte att fixa problemet har vi insett, utan agendan.

Och sånt är mycket talande.
    Och ja, jag vet att ni anser att nyheter om verkligheten är vänstervridet.
    Men bara en sak, du glömde av att påvisa det, det betyder att du sagt något utan en saklig grund.

Och ja, jag älskar när man körde undercover på Linda antivaccern och som sen sade att hon förnekade nazismen hemskheter i programmet.
    Jag förstår ni inte vill man kommer åt dessa smutsiga politikerna, för det vet vi alla att detta är en anledningen till ni vill lägga ned det mest opartiska mediet i Sverige.

Jag är väldigt glad när man tar smutsiga politiker oavsett vart de komemr ifrån, men antar det pinsamma är att de flesta är nu ifrån SD.
    Listan är lååång.

• klyban
    Digestive skrev 2022-05-10 17:56:41 följande:
    Det berättar hur svenska Pride ser på lika rättigheter - det vill säga att det är någonting som inte gäller alla.

För att ha rättigheten att medverka i svenska Pride så måste du tycka och tänka rätt.

Död

Det var det du berätta, du får väl formulera om dig om det ska ändra sig.

Dock vad vi tar med oss, det är att SVT/SR är ändå det överlägset mest opartiska mediet i Sverige, och det ska bort för det inte är opartiskt nog?
    Vem kommer på såna tokigheter?

Men visst är det intressant att falshy kommer med påståenden var och varannan vecka, och sen visar det sig att SVT/SR visst varit opartiskt.
    Antar att de blev så galet glada över ett fel och en bedrövligt dålig översättning, som man komiskt nog adresserar direkt och för lösa att det blir rätt.

Jag misstänker att översättaren varit lat och kört någon translate och sen inte korrekturläst.
    Man bör kanske fundera på ansvarig utgivare för var språk man har och nya rutiner så det inte sker igen.

Dock är SVT/SR det mest opartiska mediet i Sverige, och detta är tydligt inte nog för agendan.

Som komiskt nog är svårt partisk media själva, som de skapat själva då de inte gillar saklighet och opartiskhet och objektivitet.
    Då dom är ett stort hot mot SD, pga svår populismen klarar inte av saklig, objektiv och opartiskt media.
    Och detta är anledningen man vill ha bort SVT/SR och de tror ingen ser det, detta fast många berättar för dom om och om igen Katt

Padirac skrev 2022-05-10 18:14:33 följande:
    Jadu - jag vet inte om jag ska skratta eller gråta smile2.gif

.....

Än har ingen lyckats, du har fortfarande chansen att bli först.

Detta kommer låtsas bort, för fakta är svårt och ta in för denna delen av politiken som kör på agenda än sakpolitik och saklighet.

• klyban
    Digestive skrev 2022-05-11 10:05:59 följande:
    Du poängterar bara att svenska Pride inte är vad de utger sig för att vara. Skål
    Intressant att du inte klarade av det.
    AndreaBD skrev 2022-05-11 09:56:34 följande:
    Och det visar IGEN att du inte förstår vad lika rättigheter betyder.  Sedan är det ju självklart att t.ex. Pride har ett tema och om man inte har något att säga om det utan vill göra reklam för något helt annat, så får man väl starta sin egen parad om det. 

Det ligger en agenda i botten, då gör man så.

Rätt udda att en del har sån extrem aggression mot de som inte har samma sexualitet som de själva.
    Och sen steg två hybrisen som följer, och de tror ingen ser det, men jag tror bara de låtsas.

Och de står kvar på exakt samma punkt som innan, du såg ju sen svaret.

• klyban
    LaviniaLetitia skrev 2022-05-11 16:46:45 följande:
    Det är ju för att de har så starka lobbyorganisationer, som det har legaliserats och sjukdomsstämpeln tagits bort. Det är inte som att det är Gud Fader som har legaliserat det och tagit bort sjukdomsstämpeln, och därför är det sant och riktigt in i Evigheten, utan det är människor som är lika känsliga för en stark opinion och som är lika rädda för att bli kallade trångsynta och värre saker, som alla andra människor. Det krävs en uppryckning här. 

Jag har för mig att mannen i det fallet, till och med hade ett expertvittne från RFSL att tala för sin sak i rätten, och att det var därför han frikändes... Hemskt!
    SÅ experten har fel och bara för du tycker det?
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?