LaviniaLetitia skrev 2022-05-07 16:37:21 följande:
Du måste göra något åt ditt språk, för det är väldigt svårt att förstå vad du skriver.
Och för övrigt håller inte ens jag med Ebba i detta. Det är väl klart att polisen inte kan skjuta skarpt in i en folkmassa. Oavsett vilket folk den består av. Det hade kunnat sluta i inbördeskrig, förutom att t.ex. barn som inte hade något annat val än att delta, för att deras föräldrar drog dit dem, hade kunnat bli dödade. Hade Sd haft makten de senaste 20 åren, skulle problemet inte ha funnits. För då skulle dessa människor i folkmassan inte ha befunnit sig i Sverige. De enkla lösningarna är de bästa!
Men de tär där denna fråga börjar och när ebba undra varför polisen inte bröt mot deras regler och lagar och undra varför de inte gav verkningseld i en folkmassa.
Och föräldrar som drog in sina barn får nu smaka på en orosanmälan, vilket låter som en bra väg att gå i en demokrati.
Ingen står över lagen, inte ens fascisten.
Hade SD vari vid makten i 20 år, så hade demokratin varit över nu och med tanke hur de vurmat för ryssland och avundsjukt tittat på den.
För samma skedde där.
DU berättar att du inte vill leva i en Demokrati med ditt SD exempel och slå ned det man inte gillar.
Samtidigt de står och ropar YTTRANDEFRIHET, så har vi runt hörnet ingen.
Det är ingen demokrati, det måste väl även du förstå.
Och saken är att denna pella elda koranen, det kan bli ett brott som heter hets motfolkgrupp, då det är uppsåtet.
Och för vara helt klar, det finns en hel del att göra med en mindre klick muslimer också, om någon inbilla sig annat.
Detta är ingen en-problemsfråga, utan det återfinns mer än ett problem här, och tittar man inte på samtliga, så är det svårare och lyckas.
Fascisten vill vi inte ska prata om något annat än ett fåtal muslimer som beter sig illa, men vi har en lag och den kan sköta detta.(Och varför ska vi tillmötesgå en fascist?)
Och visar det sig att lagen behöver justeras, ja, då gör man det.
Tycker det alltid är sjukt intressant att man inte sakligt vill lösa frågan och istället stå peka fingret mot invandraren och ALLA muslimer.
När det sker så funderar jag på om de ens vill lösa något normalt.
Och vill du ha något förklarat, så är det bara fråga.
Jag är medveten om mitt språk inte alltid är enkelt att förstå, som inte kommer förändras heller har jag lärt mig.