nattuw skrev 2024-08-06 20:18:52 följande:
#8085 Evalenabena
"Visst förstår jag, men granskningsnämnden skulle inte reagera på ordets betydelse och det vet du också. "
Skulle du kunna tänka dig att någon vars arbete är beroende av förmågan att kunna hantera språket skulle kunna vara tillräckligt driven för att välja ord som inte får granskningsnämnden att regera samtidigt som orden ändå tydligt visar vilken sida eller vilken åsikt personen stödjer?
Jag förstår svårigheterna att kunna påvisa det, jag köper det.
Men men för mig är det svårt att förstå genom era utsagor när ingen presenterar fakta. Skon klämmer där. Jag kan inte lita på det som sägs, jag hoppas du förstår det.
Jag ska faktiskt vara ärlig mot dig, jag har ett konkret exempel där jag kan påvisa att en reporter inte har varit partisk, men det är det enda konkreta exemplet jag har. Det räcker inte med ett konkret exempel om en anställd råkar göra bort sig, det betyder inte att hela PS är partiska.
Om du också har något att bevisa så välkomnar jag det. Du får all tid i värden att gräva fram det du behöver för att presentera bevis.
Ju fler exempel du har desto bättre. Ju mer du har att komma med, desto svårare för mig att påstå det motsatta.
Ta det som en utmaning, har jag fel lägger jag mig platt.