Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Jo, att leta efter bevis för en teori bland data är confirmation bias.
Att se om data stödjer en teorier eller inte är en annan sak.
Det finns gott om undersökningar som visar att PS inte har någon partipolitisk bias, det finns gott om undersökningar som visar att det främst är de med en politisk uppfattning som ligger hos sympatisörer med SD som finner PS partiskt, i något mindre mån gäller detta sympatisörer med M och KD men förtroendet är stort där med.
Det finns också undersökningar som tydligt visar att PS under valperioder (det är enbart då dessa undersökningar gjorts) har en större övervikt av positiv rapportering om borgerliga partier och deras förslag.ochbaty de får mer plats i nyhetsrapporteringen. Det beror på nyhetsvärdet och inte en politisk bias i PS.
Ingen av kritikerna in tråden som påstår att PS är partiska har lyckats förklara exakt vad som gör PS vänstervridet, hur ett inte vänstervridet PS skulle se ut och ha för programinnehåll och nyhetsrapportering eller ens kunnat definiera vad som skulle utgöra ett högervridet PS. Det återkommande verkar vara att grundvärderingar i opartiskhet och demokrativillkoren inte stämmer med dessa personers grundvärderingar., men inte ens det förmår de att formulera eller diskutera. Istället har bakgrundsmusik och frånvaro av en mängd av personporträtt av grevar tagits upp som bevis för PS partiskhet ..
Beklämmande låg nivå.
Instämmer, men jag resonerade utifrån min frågeställning och svarade på din uppmaning. Hoppas att det framgår tydlig vart min ståndpunkt är. Om det finns några oklarheter välkomnar jag kritik. Det vore dumt om jag inte var öppen för det.
Jag efterfrågar om någon kan påvisa min frågeställning, ingenting annat.
PS opartiskhet har varit en het debatt, som jag nämt har jag bara sett detta vid några enstaka tillfällen och det är i samband inför val. Utöver det är det svårt för mig att urskilja om PS är partiska i sina nyhetsrapporteringar.
Frågan är fri att ställas och du behöver inte vara orolig för min skull.Jag efterfrågar den som påstår frågeställningens existens att lägga fram sina belägg.
Du kan vara lugn, jag är inte lättpåverkad.