Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

KillBill skrev 2020-01-06 19:53:58 följande:
    SVT har gått ut med en rättelse där man förklarat att man gjort fel och beklagar misstaget.
    Toppgeneral, nej, vänta, toppdiplomat, nej, vänta, toppgeneral.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2020-06-24 09:45:58 följande:
    Du vet att TT inte är en del av Public Service va?  

TT ägs av en grupp privata mediebolag

https://sv.wikipedia.org/wiki/TT_Nyhetsbyr%C3%A5n

TT Nyhetsbyrån ägs i dag av de stora mediehusen. Bonnier äger cirka 40%, Schibsted cirka 40% och NTM cirka 20%. [9]

TT var fram till 1999 ett kooperativ där de svenska medierna både var ägare och kunder till nyhetsbyrån.[2]

Å vad härligt nedlåtande du skriver
    Känner du dig duktig nu? 

Det vet jag mycket väl... Svensk media i ett nötskal, oavsett om det är PS, Dagens Kräkheter eller liknande. 
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-06-24 10:27:02 följande:
    Inte så stor skillnad mot hur saker och ting beskrivs i Israel:

Här är en annan händelse från i maj. 
    Ser att du väljer att citera Haaretz, som här i Israel anses som en vänstervriden skvallertidning med låg trovärdighet. Vår egen variant av Aftonbladet ungefär.

• RebeckaZ70
    Padirac skrev 2020-06-24 10:51:19 följande:
    Jag tror det finns en skillnad - skribenten anser att TT beskriver israeler som förövare och anser att Iraelisk press beskriver israeler som hjältar, detta trots det är samma innehåll.

Bias finns alltså inte i rapporteringen utan den finns i ögat hos den som läser rapporteringen.
    KillBill skrev 2020-06-24 10:55:11 följande:
    Visst är det så.
    Sitter ni och killgissar nu, eller vill ni bara vara spydiga?

• RebeckaZ70
    Padirac skrev 2020-06-24 14:53:31 följande:
    Känner du dig duktig då du drar upp TT i en tråd om public service? Vet inte om ett jag eller nej på den frågan är bäst {#emotions_dlg.flower}

I övrigt ser det ut som du bekräftar min teori om bias
    Padirac skrev 2020-06-24 10:51:19 följande:
    Jag tror det finns en skillnad - skribenten anser att TT beskriver israeler som förövare och anser att Iraelisk press beskriver israeler som hjältar, detta trots det är samma innehåll.

Bias finns alltså inte i rapporteringen utan den finns i ögat hos den som läser rapporteringen.
    Läser man tillbaks i tråden ser man snart att det blivit en "media i allmänhet" - tråd av det hela.

Men vill man märka ord så ska man väl så klart få göra det
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-06-24 10:27:02 följande:
    Inte så stor skillnad mot hur saker och ting beskrivs i Israel:

Här är en annan händelse från i maj. 
    Så här gick händelsen till:
    twitter.com/mickyrosenfeld/status/1275765494201622530&fbclid=IwAR3wD3866_SeU4xWoH10CWDYYFHu3obY753By_pZZhH5bAWrLybU-MJb1FE'

Video från övervakningskamera i länken.

Den andra händeseln du hänvisar till påminner ju en del om när svensk polis sköt en förståndshandikappad pojke i ryggen med en massa skott. 

• RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2020-06-26 08:50:27 följande:
    Till skillnad från dumvänsterns nätkrigare, tillika maktens stövelslickare, har jag förmågan att tänka.

TT är en del av svensk media, vilket jag har all anledning att tro, var en del poängen med Rebeckas inlägg.
    Mjo, det var tanken med det hela. Iom att tråden redan förvandlats till en förtroendedebatt om media i stort.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?