Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
nej första länken blev ju helt fel. Klistrade in fel :S Vänta, den rätta kommer strax!
Här är den korrekta första länken, sorry
www.diva-portal.org/smash/get/diva2:346495/FULLTEXT01.pdf
Här har vi ett till arbete om medias partiskhet miun.diva-portal.org/smash/get/diva2:378863/FULLTEXT01.pdf
Det här är författarnas egen slutsats för den som inte vill läsa hela arbetet:
"I denna studie har vi kommit fram till att Moderaterna var det parti som i flest avseenden gynnades av mediernas rapportering under de perioder som vi har underso?kt. Den verklighetsbild som lanserades av medierna sta?mde ba?ttre o?verens med Moderaternas syn pa? samha?llet a?n vad den gjorde med Socialdemokraternas. A?ven de sakfra?gor som Moderaterna prioriterade ho?gst gavs sto?rre uppma?rksamhet i medierna a?n de sakfra?gor som Socialdemokraterna prioriterade ho?gst, samtidigt som Moderaterna fick framtra?da i sina favoritfra?gor oftare a?n vad Socialdemokraterna fick."
Nej, de är absolut inte opartiska. De tar helt klart ställning emot SD och för flyktingmottagande.
Nej, de är absolut inte opartiska. De tar helt klart ställning emot SD och för flyktingmottagande.
Det enda man kan titta på är text-tv allt annat är censurerad information. Om tex invandrare begår brott så berättar man inte om det. Man sa tex inte heller något om Tjeckiens premiärministers jultal, där han sa att flyktingvågen är att se som en invasion. Vi skall inte få höra något annat än vad SVT anser är rätt uppfattning, vi har inte längre någon opartisk public service. Detta är allvarligt och kan leda till stora problem.
Det enda man kan titta på är text-tv allt annat är censurerad information. Om tex invandrare begår brott så berättar man inte om det. Man sa tex inte heller något om Tjeckiens premiärministers jultal, där han sa att flyktingvågen är att se som en invasion. Vi skall inte få höra något annat än vad SVT anser är rätt uppfattning, vi har inte längre någon opartisk public service. Detta är allvarligt och kan leda till stora problem.
Nja, jag röstar inte på SD. Varför tror du det? Jag tycker bara att det är fel att SVT inte är opartiska och censurerar.
Det kan inte vara lätt att vara sverigedemokrat - bitter hela tiden...
Nja, jag röstar inte på SD. Varför tror du det? Jag tycker bara att det är fel att SVT inte är opartiska och censurerar.