Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Nej, de är absolut inte opartiska. De tar helt klart ställning emot SD och för flyktingmottagande.
Nej, de är absolut inte opartiska. De tar helt klart ställning emot SD och för flyktingmottagande.
Det enda man kan titta på är text-tv allt annat är censurerad information. Om tex invandrare begår brott så berättar man inte om det. Man sa tex inte heller något om Tjeckiens premiärministers jultal, där han sa att flyktingvågen är att se som en invasion. Vi skall inte få höra något annat än vad SVT anser är rätt uppfattning, vi har inte längre någon opartisk public service. Detta är allvarligt och kan leda till stora problem.
Nja, jag röstar inte på SD. Varför tror du det? Jag tycker bara att det är fel att SVT inte är opartiska och censurerar.
Det kan inte vara lätt att vara sverigedemokrat - bitter hela tiden...
Ja det var ETT exempel.
Partisk? Statistiska undersökningar biter inte på dig märker jag.
Censur? För att de inte visar tjeckiens premiärministers jultal?
Nej, jag tog inte ställning för SD jag tog ställning för opartiskhet.
Du tog nyss ställning FÖR SD, genom att anklaga SVT för att medvetet motverka SD.
Först och främst så är detta en tråd där vi diskuterar public service, Vi borde alltså inte diskutera utbildningsnivå, intelligens etc. hos amerikanska presidenter.
Jag tycker att det var konstigt redan när någon i tråden förde in samtalet på amerikanska presidenters intelligens och började jämföra detta med på resultat för svenska politiker på högskoleprovet men ännu mer OT blir vi om vi ska börja jämföra amerikanska presidenters utbildningsnivå med svenskt högskoleprov. högskoleprovet är ingen utbildning och som sagt, i denna tråd diskuterar vi public service.