Mentat skrev 2016-02-06 12:11:12 följande:
Tja, först vägrar du att acceptera att en vänstervriden journalistkår skulle kunna påverka programmen och när du får sifferbevis på det duger inte det heller. I så fall får vi väl konstatera att själva gudarna skulle kämpa förgäves här.
Eventuella utomstående läsare med ett öppet sinne kan dock fundera över siffrorna och ser då att journalisternas egna åsikter givetvis påverkar hur de rapporterar och vad de rapporterar.
Ingen kan rimligen vara förvånad över det. Om man vill erkänna det eller inte är bevisligen en annan sak. Därmed finner jag vidare diskussion i ämnet meningslös.
Din bevisföring borde få en högstadieelev att rodna av skam.
Jag ger inte mycket för dina konspirationsteorier där du googlar utan att förstå vad det är du får fram.
Överlag tror jag att skrikhögern har en romantiserad bild av arbetslivet där det enligt konspirationsteoretikerna är de anställda som bestämmer en produkts innehåll, inte företagsledningen.
Och i vanlig ordning vädjar du till utomstående läsare. Det är intressant i sig och kanske inte helt vid sidan om ämnet. Det kan ju vara så att somliga högervridnas uppfattning om public service som vänstervriden bottnar i osjälvständigt tänkande.
Typ att man har hört skrikhögern gorma om att vänsterrasism minsann går an medan Perrelli minsann inte får vara programledare för Melodifestivalen bara för att hon gjort lite reklam för ett varumärke.
Tja, mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves