pyssel skrev 2022-03-04 06:05:40 följande:
Nåväl, du tyckte det var ett skitprogram och hade invändningar mot att programmet granskar ett farligt experimenterande på barn. Då får du väl (utan framgång) anmäla eftersom du tycker att det var vinklat och att "experiment" är normal praxis vid dylik vård. Kan enkelt konstatera att programmet krockade med din politiska agenda! Talande!
Dina politiska talepunkter är för gulliga
Vi andra är nöjda och ser en positiv utveckling hos svt vi hoppas fortsätter
T ex med att på djupet granska hur den av PS tidigare ömkade muslimska ungdomsledaren och imamsonen är aktivt drivande i kampanjen mot svensk socialtjänst.
JA, alla program i SVT/SR är inte för mig, och tycka dom är skitprogram är okey.
Varför jag skulle anmäla är det ingen som vet, då andra program som jag gillar är skitprogram för andra.
Verkar som du inte förstår vad public service är för något.
Och när det kommer till dessa hormoner så kommer min agenda, fakta forskning och saklighet med en röd tråd.... och talar
Inte heller denna gången existerar någon politiska agenda, det känns oerhört viktigt för dig att lägga dom orden i mun på mig, och när jag pratar om fakta, forskning och saklighet med en röd tråd....
Kanske det är så enkelt du inte vet vad saklighet är, och med tanke på din ad hominem tror den är saklig.
Tycker det är rätt komiskt att man säger SVT/SR inte är sakliga nog, objektiva nog och opartiska nog.
Och ändå stoltserar dom som det sakligaste mediet i Sverige, det mest opartiska mediet i Sverige, och det mest objektiva mediet i Sverige.
Vad är mer sakligt, avpixlat, samnytt?
Och ingen vet vad du gör här ens, förutom ad hominem mot mig och lägga orden i munnen på mig.
Som förövrigt alla kan se.
LaviniaLetitia skrev 2022-03-04 08:44:52 följande:
Saken är ju, att man inte behöver skriva något rasistiskt för att bli dömd enligt "hets"-lagen. Jag tror att detta också har blivit lite bättre på senare år, för övrigt, p.g.a. att mycket av det som förr kallades för "hets" har bevisats vara sant. T.ex. detta med hederskulturen: att vissa muslimer är beredda att döda sina egna döttrar och sysslar, för att de förlorat oskulden före bröllopet. Det fick man inte säga före Fadime-mordet, men nu vet nog alla att det är så.
Och likaså detta med de "ensamkommande flyktingpojkarna" som låtsades vara barn fast de kunde vara upp mot 40 år gamla. Det ansågs också vara lögnaktig rasism att påstå det, men sedan fick ju även Etablissemanget erkänna att det VAR så, och då kom vi också igång med medicinska ålderstest. Vi hade sluppit massor av problem, om vi hade börjat med dom testen tidigare - och kunnat skicka tillbaka dom som var vuxna.
Problemet är ju också, att olika forumansvariga har varit överängsliga för att bli dömda, så för att ha ryggen fri så har de raderat helt oskyldiga inlägg, och stängt av den som skrev det. Jag kommer ihåg på Allt för Föräldrar t.ex., för c:a 18 år sedan, när jag skrev att jag oroade mig för hur samhällsekonomin skulle gå ihop om vi fortsatte ta emot så många invandrare. Inget värre än så! Då raderades inlägget med motivationen "strider mot Lagen om hets mot folkgrupp" (jag hade alltså inte nämnt någon folkgrupp, bara talat om "invandringen" i största allmänhet), och sedan blev jag avstängd!
Vad har detta med SVT/SR opartiskhet att göra?
De rapporterar det som sker i verkligheten på ett objektivt, sakligt och opartiskt sätt.
Och att det finns personer i samhället som ljuger, är det verkligen nått nytt och vad inbillar man sig säga om SVT/SR, för de återger ju vad som sker som det mest opartiska mediet i Sverige.