En tönt som heter gagga skrev 2020-07-14 20:49:49 följande:
Eftersom du aldrig sett ett opartiskt PS så skulle du inte känna igen det ens om det bet dig i arslet.
Mina invändningar är exempel från verkligheten.
Skulle du reagera om Jimmie Åkesson fick angripa en Isabella i morgonstudion samtidigt som SVT sätter munkavle på Isabella. Jag är 100% säker på att du och hela pk-eliten skulle gå i taket vid ett sådant förfarande. Med all rätt. Men eftersom du vet att det aldrig kommer hända kan du fortsätta låtsas att SVT är opartiska.
Fick lille Morgan använda SVT som magafon? Såg han ut som en megafåne när han gjorde det? Svaret är ja. På båda frågorna.
Jag tolkar dina inlägg som att du vill bevara SVT som vänsterns propagandakanal.
Program är ständigt vinklade åt vänster, men jag har respekt för att det är svårt att upptäcka för den som själv står väldigt långt till vänster.
Att tysta PS skulle aldrig falla mig in. Jag vill att PS ska göra sig lika oberoende av vänstern som man idag är av högern. Är du med?
Tänk, ingen har ännu kunnat presentera exempel på hur valfritt program i PS skulle se ut som högervinklat, neutralt eller vänstervinklat.
Det är lätt att påstå det du gör, men du och inte heller ngn annan har lagt upp belägg eller exempel på vad ni menar - men påståendet kommer och om om igen trots det.
Vad i sak gör dessa program vänstervinklande? Inget svar... utan istället kommer snack om att ingen kan vara opartisk, allt är vinklat och eftersom journalisterna är vänsterliberala så blir alla program vänstervinklade.. Är det enligt denna uppfattning ens möjligt att få ett opartiskt PS på något annat sätt än att göra PS till megafon för alla politiska inriktningar?
Så det odlas påståenden utan belägg om partiskhet - ett agerande som delas med extremhögerns agenda att misstänkliggöra en av de stora positiva krafterna för demokrati och öppenhet i våra samhällen.
Att Morgan var partisk betyder inte att PS var det - det var inte de som var partiska i detta fall. Det ser ut som du kräver ett politiserat PS där olika politiska åsikter ska få fritt fram att driva sina frågor snarare än ett PS som är opartiskt,
Om Jimmie har något att säga som inte bryter mot demokratiparagrafen är han fri att säga detta.
Om han uppför sig lika illa som vanligt så ska PS hantera det som strider mot demokratiparagrafen på lämpligt sätt. I en debatt kan andra debattörer uttrycka detta, i en intervju kan frågors ställas som belyser det antidemokratiska eller i andra fall så kan de ta avstånd från det antidemokratiska påståendet.