Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
V v håll dig till trådens ämne.
Vilken skulle vara min undersökning som du pratar om?
Jag har ingen aning om var du skulle ha funnit att jag har någon egen undersökning.
Men om du funnit någon sådan så ber jag dig att visa mig min egen undersökning, och jag uppmanar dig att sedan strunta i den och i stället hålla dig till trådens ämne.
T ex trådens om röstning är ju verkligen något som kan vara bra för dig att reflektera över.
Ägna dig gärna åt trådens ämne i stället för att lägga ut dimridåer och att ständigt försöka flytta fokus till något helt annat.
Som t ex att jag skulle ha en egen underökning, hå hå ja ja, vad tusan får du alla dina dimmiga irrfärder ifrån???
Fortfarande ledsen för din skull, undersökningen du tar upp saknar ett statistiskt säkerställande av resultatet.
Försöker du berätta att du inte vet vilken undersökning du pratar om, om det är så, så återkom när du vet igen.
Men var gång du tar upp denna undersökning du tagit upp, så kommer jag bara påminna om att den är irrelevant och ointressant, och just för den inte berättar något och pga att den statistiken är inte statistiskt säkerställd.
Är det du som startat undersökningen?
Som det skulle spela roll, då användarna själva kan starta upp röstningar.
Och de kommer aldrig bli statistiskt säkerställda och kommer alltid vara irrelevanta i den formen.
De riktiga undersökningarna berättar det exakt omvända, och det är detta du inte vill någon ska få reda på.
Och på tal om dimmiga irrfärder och inte ens en undersökning som är statistiskt säkerställd.
Betraktar du dig själv som en person med åsikter?
Betraktar du dig själv som objektiv?
F ö, har du noterat att trådstarten handlar om ifall du anser att Public service är opartiska?
(Trådens ämne handlar inte om ifall vissa journalister är objektiva. Den frågeställningen sysslar du väl med mest bara för att försöka flytta fokus från trådstarten, trådens ämne och resultatet från trådens omröstning?)
Och det har vi lärt oss av flashy att de är också.
För svaret är att alla "exempel" vi får, det visar sig var gång att det saknas och ska glömma av en massa för klara av att påstå det de gör.
Och sen vad som sker är NOLL anmälningar på att det inte skulle vara opartiskt.
Det betyder ni själva berättar att SVT är opartiska med detta beteende och att ni även vet om det.
Men och andra sidan det visste jag redan, men verkar som ni inte förstår innebörden med påstå en sak och aldrig leverera nått om att SVT/SR inte skulle var opartiska.
NOLL anmälningar för att SVT/SR skulle inte vara opartiska i trådens extremt allra flesta inlägg.
Rätt talande eller hur
Kan inte PS vara opartiskt om vissa journalister från vissa tidningar rekryteras till olika roller och befattningar?
Från vilka yrkesgrupper med vilka erfarenheter tänker du dig att det ska vara OK att rekrytera från?
Vilka krav menar du ska vara uppfyllda för att få olika anställningar inom PS? Vill du ha en politiserad och åsiktskontrollerad grupp av anställda?
Har du i så fall någon tanke på hur detta skulle kontrolleras och regleras? Finns det lagar som står i vägen för hur du tänker dig att det skulle fungera?
Är det chefer som skall ha en politisk tillsättning inom PS? I så fall vilka politiska strömningar anser du skall få vara representerade? Illiberala, antidemokratiska, nazistiska, fascistiska politiska strömningar?
Vilka chefer med vilka politiska övertygelser låter detta genomsyra sitt arbete menar du?
Det blir inte lätt att nå fram till dessa element, då de inte vet vad opartiskt är för något.
Jag har i mitt förra inlägg givit exempel på krav som ska vara uppfyllda för att komma ifråga vid rekrytering.
Du och de på Public service agerar och argumenterar på så sätt att ni ständigt fördömer nazismen och brunsmetar så snart du/ni får chansen.
Men du och de allra flesta (alla?) på Public service väljer medvetet att alltid "glömma", låter det alltid vara osagt, att kommunismen har mördat och förföljt många fler miljoner människor.
"Glömmer" alltid att nämna att kommunismen även i dag mördar och förföljer människor, "glömmer" att kommunismen är ett faktiskt och helt aktuellt problem i världen i dag, låtsas glömma att kommunismen utgör ett aktuellt hot mot mänskligheten,
medan nazismen är i princip helt utrotad och utgör i jämförelse inget som helst faktiskt problem eller hot.
Kan man i allmänhet anse att du och Public service skulle vara opartiska?
Pyttsan!!!
Resultatet talar för sig självt, inga anmälningar av att SVT/SR inte skulle vara opartiska p de exempel som tex flashy gett det senaste, utan det varit NOLL anmälningar.
Mycket talande