Världsmedborgare skrev 2017-01-10 13:33:51 följande:
Ok, så det är alltså full fart i vattenglaset igen då.
Ja Reinfeldt är det inget fel på, även om han som M-ledare inte riktigt är vad man förväntar sig av partiledare för dom.
Fast vi kanske ska vara glada att han försvann innan värsta flyktingvågen drog över Europa, har en känsla av att det hade kunnat gynna SD om an hade varit kvar då.
Men om jag ska ta å reta de som ogillar P-S lite, så kan vi väl säga att ännu en gång, så har P-S visat sig uppfylla sin plikt att vara opartiska.
För nu har ännu en fd Statsminister fått ha ett eget program, den här gången var det en från M, förra gången en från S, alltså Göran Persson.
Och jag är helt säker på att "foten" Ingvar Carlsson åxå haft det,, och Calle Bildt har definitvit fått framträda i P-S ett otal ggr, både som fd Statsminister, och en hel del i andra former.
Sen har vi andra Stasministrar och div partiledare som haft program eller varit huvudpersonen i P-S.
T.ex den välkände "knivmannen" från M, Gösta Bohman, den evigt piprökande Tobbe Fälldin från C, det berömda talet "Satans mördare" Olof Palme från S.
Vitsande "Huka er göbbar å kärringer" Tage Erlander från S, och många fler från alla håll och kanter, på den politiska skalan.
Ja det är inte klokt så opartiska P-S försöker vara.
Nu överdriver du väl ändå - med storm i vattenglas. Sjönöd i fingerborg eller översvämning i en kapsyl, skulle jag snarare vilja påstå.
Problemet eller förtjänsten med public service är att de har ett brett och mångfacetterat utbud. För mig en förtjänst efterom jag inte har behov av att alltid få min egen världsbild bekräftad men för en del av FL:s tänkare så utgör utbudet en outtömlig källa till att få den egna uppgiften om vänsterpropaganda bekräftad gemom att de kan välje exempel som de ibland till och med har förstått.
I den här valsen om public service som vänstervridet är det inte svårt att göra en liten piruett så att även Reinfeldts programledarskap blir ett exempel på det vänstervrida.