Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Flera av de intervjuade uttryckte sig flera gånger väldigt generellt, även budskapet som förmedlades i programmet, t ex om såna här killar och såna här individer, om såna här grupperingar, om såna här gäng, om såna här ligor, etc, etc.
Anmärkningsvärt var också att flera upprepade mer än en gång att dessa problem har ökat och fortsätter öka och att antalet individer och gäng också fortsätter öka.
Ingen, inte en enda i hela programmet, begränsade sig till det som du påstår "vissa araber/grupper av araber".
Någon sådan tydlig begränsning nämndes överhuvudtaget inte av någon i programmet.
Det du säger verkar menat som att det är din önskan att ingen ska säga något om dessa nya och växande problem?, då du uttrycker det som att ingen ska känna sig tvingad att ta upp något.
En följdfråga från mig blir då, stödjer du att människor som blir vittnen till detta våld, alltså t ex som blir vittnen till att ett gäng araber (ditt uttryck) misshandlar en ensam person, inte ska våga ställa upp med sina vittnesuppgifter? Menar du att det är ok att de ska känna sig "tvingade" att inte vittna?
Jag har ju kommenterat public service, bl a då deras ofantliga budget på 54 miljarder kronor. Men jag har också mycket tydligt tagit ställning för public service och tydligt visat att de ska finnas. T ex väldigt tydligt när jag sagt att de borde få 4 eller 14 miljarder kronor (vilket f ö borde räcka väldigt långt!).
Jag vet inte om någon enda här har sagt att allt med PS är skit och att de borde läggas ned helt och hållet?
Och sedan ditt obligatoriska spekulerande om vad andra menar. Har jag nämnt att jag tycker dina fantasier är fullständigt ointressanta?
Nope. Inget jag känner igen som mina ord "gäng araber". Det kanske är ditt uttryck när du tänker efter.