Padirac skrev 2019-11-09 15:02:18 följande:
Teorin om att media, PS och regeringen mörkar är propaganda från extremhögern: SD och ännu brunare krafter tycker naturligtvis att allt som inte är politiserat av dem själva likt DDR, lag och rättvisa och orban kontrollerar och politiserar rapportering av fakta.
Samtidigt anställde Regeringen/svt Jan Helin som programdirektör på SVT efter han bland annat sagt
?Det som är på väg att hända i Sverige har redan hänt i de flesta europeiska länder. En populistisk, främlingsfientlig rörelse får grepp om det offentliga samtalet och i förlängningen politiken. Vi vill inte som publicister stå hållningslösa och aningslösa inför den utvecklingen.?
?
?Jag vill inte göra mig till en del av Sverigedemokraternas mycket skickliga kampanj för att tvätta bort sin stämpel som ett främlingsfientligt, extremistiskt parti ?
Sen använde Jan Helin sin makt för att få SVT att ta avstånd från SD under valrörelsen.
Hur kan man efter denna tydlig politisering av SVT fortfarande anse att SVT är opartiska går över mitt förstånd.