• jooo

första försöket RMC

Cia33 skrev 2016-09-05 20:44:04 följande:

Första sprutan menopur tagen. Inte lika smidig som gonal f då man skälv måste blanda det och dra upp rätt mängd i sprutan. Men det blir nog lättare när man hjort det några gånger. Är väldigt tacksam för sommaren för länge sedan när jag jobbade med vår veterinär och fick lära mig att hantera sprutor.

Åh nu hoppas vi!!! Håller alla tummar o tår!! Jag väntar på att få starta. Rmc ringde mig 3 ggr idag. Hade såklart glöm mobilen hemma för de va så stressigt imorse. Ska ringa upp imorgon o höra vad de ville. Hoppas på att de klurat ut en ny behandling plan.
  • jooo
    Niaa skrev 2016-09-07 21:48:19 följande:

Vad sa rmc jooo? Så nyfiken!

De ville bara säga att allt va grönt ljus och att de skrivit ut medicinerna. Kör på gonal f och orgalutran igen. Vet dock ej dos ännu :) så om några dagar ska vi va igång igen :)
  • jooo

Det kommer gå bra Emmie. Kan ila till lite som mens värk men inget farligt! Jättehäftig känsla att få följa på monitorn när de lägger in svarta pricken :)

• jooo
    jooo skrev 2016-09-11 14:12:12 följande:

Det kommer gå bra Emmie. Kan ila till lite som mens värk men inget farligt! Jättehäftig känsla att få följa på monitorn när de tömmer blåsorna :)

• jooo
    Cia33 skrev 2016-09-12 16:46:08 följande:

VUL avklarat idag. Hade 5 större blåsor och sedan några lite mindre( som jag hoppas växer till sig). Ska fortsätta med samma dos och göra nytt VUL på onsdag. Så om allt utvecklar sig som innan så borde jag få äggplock på fredag eller kommande måndag.

Åh nu hoppas vi på ett bra resultat! ! <3
  • jooo

Hej tjejer!!! Jag har känt mig annorlunda irriterad och känt dragningar i livmodern en vecka. Väntade mensen i söndags skulle påbörjat ivf 2 då fort den kom. Testade bara för att skynda på mensen eftersom ja varit ivrig att starta.....och vad händer. .Jag är GRAVID!!! Första plusset någonsin. Oh på egen hand utan nån hjälp..bara 10 kg lättare och rätt inställd på öevaxin. Alldeles chockad och ush oroar mig för missfall ush. Oron kommer va jobbig framöver men nu vet jag att jag kan få plus!! De känns underbart bra! Ville bara berätta. Jag håller tummarna både för mig o er !

• jooo

Åh tack fina ni <3 de här med att springa på toa o ha en ny oro hela tiden och känna efter symtom och testa sig...Kommer bli en lååååång väntan :P

Jag håller verkligen tummarna och tår att de bli fler plus nu. Dominoeffelt :D

• jooo
    Niaa skrev 2016-09-14 08:45:59 följande:

Men va?! Herre gud vilken chock det måste ha kommit som? Så himla glad för din skull! Ibland sker mirakel < 3

Haha ja chock för både mig och rmc. När jag ringde dit idag trodde de ja skulle säga att mensen kommit. Så hon började rabbla mängden gonal f osv. Fick tillslut avbryta henne med tack men de behövs inte den här gången. :)
  • jooo
    Cia33 skrev 2016-09-14 15:32:46 följande:

Dagens VUL avklarat. Såg bra ut, runt 10 blåsor, så det har hänt en del sen i måndags. Däremot tyckte Linköping att de ville vänta med ÄP tills måndag och istället sänka dosen menopur. Lite surt, hade hopats jag skulle få göra på fredag så att man kunnat vila under helgen.

10 blåsor låter ju mycket bra. Tråkigt att de inte hinner bli innan helgen men det blir nog de bästa. Lycka till med äggplock :D
Svar på tråden första försöket RMC