• Niaa

första försöket RMC

180611 skrev 2016-06-21 22:31:01 följande:
    Ok hoppas hoppas!! Ja det är det som är så svårt. Alla symtom man känner kan ju oftast lika väl bero på nåt annat. Mm sjukt läskigt med TD. Jo jag har en hemsk ryggvärk i ryggslutet idag. Lite som innan mens. Men känns lite tidigt... mm lite drygt faktiskt. Ruvardag 5 än bara. Suck. Men som sagt jag kommer gå på mensen som borde komma i slutet på helgen. Har jag inte fått nån blödning då kanske jag kan börja hoppas liiite iaf...
    Håller verkligen tummarna för att du ruvar även efter helgen <3

Usch ja i övermorgon är det dags. Någonstans så tror jag att testet kommer visa negativt, det är nog få förunnat att lyckas på första försöket, men ska försöka att hålla mig optimistisk i någon dag till. Imorse när jag vaknade kändes det som brösten slutat ömma, men går på crione en dag till så symptomen från den borde jag iaf ha kvar kan man tycka... Får du också crione? Jag slutar med den på TD men har sett i flera forum att man fortsätter även efter, verkar vara väldigt olika det där!
  • Niaa

TD idag och cb digital säger ej gravid. Känns tungt just nu, läkaren var så säker på att det skulle ta sig. Vi kommer ta sommaren som en chans att vila upp oss och så blir det nya tag med nytt långt protokoll i höst igen.

Nu håller vi tummarna lite extra hårt för dig och ditt lilla frö :) låt oss veta hur det går!

• Niaa

Vad tråkigt att höra men det behöver inte betyda något. Hoppas att det bara är flygningar och att mensen håller sig borta. Här lyser mensen med sin frånvaro, men den borde komma när som helst. Tror ni att man får påbörja nytt långt protokoll direkt efter första försöket? Det är ju ca 7 veckor långt och då är vi inne i slutet av augusti när det är dags för första kontrollen på RMC.

Ruvar du på en blacto trollskogen?

• Niaa

Hej tjejer! Härligt att läsa att ni håller hoppet uppe!

Jag ringde och anmälde första blödningsdag i förra veckan. Loggade in på mina vårdkontakter igår och såg att det låg en anteckning där det stod "nekad behandling" - inget mer.. Vet ni om dom meddelar varför vi har blivit nekade denna gången? Efter den första ivf:en i juni som inte tog sig fick vi beskedet att ringa vid nästa mens så startade vi ett nytt långt protokoll igen. Är jättekonfunderad och känner mig så himla ledsen. Har en handfull vänner som berättat att dom väntar en liten en de senaste två månaderna.. Känns så himla tungt just nu..

• Niaa
    180611 skrev 2016-08-11 17:16:37 följande:

Hej! Hur är det med er? Niaa det låter ju helt galet?! Har du pratat med dem på kliniken? Jooo har du kommit igång nu? Själv har jag fått vårt tredje frysta embryo återsatt idag. Ska testa lutinus nu detta försök. Enligt RMC ska det inte spela någon roll men det skadar o andra sidan inte heller o då jag ändå hade dem hemma kom vi fram till att jag ändå kan ta dem. Så nu hoppas vi!!! Jag hoppas för er alla andra också!

Jooo - jag fick hem ett brev några dagar senare där det kort och gott stod att vi inte fick plats att börja denna gången & att de skulle prioritera oss vid nästa blödning men att de inte kunde garantera något. Känns trots allt bra - jag var rädd att det var mina cellförändringar som satte käppar i hjulet igen men strax efter RMCs brev damp ner så fick jag även mina cellsvar som såg bättre ut än på väldigt länge. Så nu inväntar vi mens igen som ska komma om lite drygt 2 veckor. Vi barnlösa gör inte annat än att vänta känns det som :)

Stort lycka till 180611! ) tredje gången gillt tror jag! är det blacto igen?
  • Niaa
    Kristinag skrev 2016-08-19 14:30:49 följande:

Väntan känns fruktansvärt lång..

Vi gjorde återföring av fryst embryo den 10 aug men jag började blöda för 3 dagar sedan..

Är på tredje försöket (andra äggplocket) men med första frysta embryot..

Ska göra test på måndag men är nästan helt säker på att det är negativt eftersom jag blöder så mycket.

Förstår att du är nervös men säger som många andra: det måste inte betyda något negativt! Håller alla tummar för dig idag!
  • Niaa
    jooo skrev 2016-08-12 17:24:41 följande:

Suck vi fick inte heller plats den här gången. Måste vänta till september...Så störigt när man väntat sen maj /:

Ja, som om man inte väntar tillräckligt :p
    Jag inväntar mens denna veckan och hoppas verkligen att vi får komma igång denna gången.. Det långa protokollet är ju så himla långt som det är ändå... :/ när väntar du nästa mens jooo?
  • Niaa
    Kristinag skrev 2016-08-22 22:21:59 följande:

Tyvärr negativt test idag.

Nu blir det en liten paus med semester 3 v utomlands.

Sen på det igen. En kvar i frysen.

Håller tummarna att ni kommer igång denna omgång..

Så oerhört tråkigt att höra... Ni gör rätt i att vila upp er, det tar mycket energi och kraft det här med att pendla mellan hopp och förtvivlan...

Hur går det med ditt ruvande 180611? :)
  • Niaa
    180611 skrev 2016-08-23 13:18:33 följande:

Tyvärr misslyckades även detta försök. Idag känns det otroligt tufft. Börjar på riktigt tappa hoppet nu. Usch vad ska man göra? Funderar på assisted hatching nån som har koll på det? Och nån som vet om RMC Linköping utför AHA? Lycka till ni andra!!! Nån avoss måste ju lyckas snart!!!

Åh nej :( det gör en lika ont att höra varje gång någon misslyckas.. Jag tror just med blactisar så hoppas och tror man nästan mer att man ska lyckas eftersom alla är så positiva då!

Vad innebär assisted hatching?

Fortfarande ingen mens här. Så typiskt när man för en gångs skull längtar efter att den ska visa sig.
  • Niaa
    jooo skrev 2016-08-24 18:43:41 följande:
    Åh ja vi hoppas!!Håller tummarna!! Jag ska få den runt 11 september...Ska på vägning innan haha på sjukhuset..De litar inte på min vikt. Men jag har gått ner 11 kg den i våras och har nu ett bmi på 28 istället för 31 :D
    Wow så bra jobbat jooo! :D
Svar på tråden första försöket RMC