• Niaa

första försöket RMC

180611 skrev 2016-03-15 22:01:34 följande:

Nina jag tänker också att du borde kunna få ett intyg från en läkare om att du tar den här medicinen.

O ja Jooo det går så fort! På ett sätt jobbigt men samtidigt skönt. Man hinner liksom inte fundera lika mycket då. Men man blir lite arg på läkaren här hemma men hon ville väl bara väl! Jag tog Ovitrellen kl. 21.00 igår kväll. Ikväll inga sprutor bara 2 panodil! Så skönt! Får bara dricka juice och sånt imorgon bitti. Lite nervös är jag dock inför plocket då de ska ta hål på så många blåsor!! Ska vara betalade och klara kl. 09.00 och förhoppningsvis komma tillbaka på fredag kl.13.00. Visst var det på fredag du hade ditt första VUL? Åh själva sprutan orgalutranen alltså är inte jobbig i sig. Utan för mig kom det ett svidande efter liksom. Men det fixar du galant!! Lycka till!!

Hoppas det gick bra idag! Har tänkt på dig <3
  • Niaa

180611 - det låter ju verkligen lovande!

Här är jag helt knäckt... Jag har fått avbryta min behandling med omedelbar verkan efter samtal med RMC idag. Igår fick jag resultatet från mitt cellprov som jag tog i januari och det såg tyvärr inte bra ut. Jag har en inflammation på livmoderhalsen och dom kan inte utesluta cellförändringar förrens jag har gått på antibiotika och tagit ett nytt cellprov. Nytt cellprov kan tas tidigast 7/4 sedan tar det mellan 6-8 veckor innan mitt besked kommer. Ser cellprovet sedan bra ut ska jag invänta nästa mens och sedan börja spraya med synarela igen. Enligt RMCs beräkningar kan detta infalla mitt i sommaren vilket innebär att jag kanske inte får starta ivf förrens i augusti September. Detta känns som ett jätteslag i magen. Vill bara åka hem och få bryta ihop..

• Niaa
    halfmoon skrev 2016-03-18 21:16:01 följande:

Nu äntligen har vi ett datum för första besöket på rmc malmö. När vi kom hem idag så hade vi fått en kallelse till 13/4. Så det blev bara en veckas extra väntetid. Sen står det ju i kallelsen att man kan få behöva vänta innan start. Men detta är ju första steget! :D

Vad skönt att höra halfmoon, det är verkligen första steget och jag minns det som att en stor lättnad lade sig för oss båda när vi väl fick komma till RMC. Nu är det bara framåt som gäller ??

Har jag tur kan dom skicka mitt cellprov på snabbsvar, isf kommer jag kanske igång med första försöket precis innan sommaren.. Men ja.. Nu händer det inte mycket på någon månad för min del. Men jag fortsätter följa er tjejer, hoppas att iaf någon av oss får ett efterlängtat plus innan klinikerna stänger för sommarsemester <3
  • Niaa

Lycka till med sprutorna denna gången Cia33!

Joo - vad skönt att äp inte kändes så farligt, jag oroar mig supermycket över det. Verkar ju som dom flesta tycker det gör väldigt ont.. Men du ger lite hopp iaf! :) fick du insatt 2? Det låter ju jättebra?

180611 - vet du hur länge till ni måste vänta innan det blir återföring? 5 till frysen låter ju toppen!!

Här är vi hemkomna efter en semester i Italien. Känner oss stärkta och redo inför nästa etapp även om väntan är lång.. Känns bra att följa er iaf och skönt att se att det händer nåt för flera av oss iaf :)

• Niaa
    180611 skrev 2016-04-04 18:16:00 följande:
    Oo härligt! Är en sån härlig känsla att man liksom är på gång!! Nu kan det bli nåt!! Grattis!!
    Så roligt! Det är en härlig känsla när man äntligen får sätta igång :)
  • Niaa

Hur gick det idag Cia33?

Jag var på cellprov idag och fick bekräftat att dom kommer skicka det på snabbsvar. Det innebär att vi har svar senast på måndag. Väntar även mensen i helgen så har jag tur och cellprovet ser ok ut denna gången så får vi kanske starta nytt försök redan nu istället för till hösten som farhågat :) vågar inte ropa hej riktigt än, får ringa RMC på måndag och se hur de tänker men enligt läkaren jag pratade med sist när vi fick avbryta mitt i allt, så är det mycket sällan de nekar någon en ny omgång om man går på det långa protokollet.

• Niaa
    Cia33 skrev 2016-04-11 17:21:30 följande:

Då var man ruvare igen. Fick tillbaka ett fint ägg idag. Tyvärr var det det enda som blev bra. Bara tre av fem ägg var mogna och bara det vi fick tillbaka fortsatte dela sig. Så det blir inget till frysen denna gången heller.

Hur går det för er andra?

Åh så spännande! Jag längtar så tills man får komma så långt!
  • Niaa
    180611 skrev 2016-04-11 20:05:05 följande:
    Oo Grattis till ruvningen! Det kommer säkert gå jättebra! Men förstår att det måste kännas nervöst! När har du fått testdag? Är det en tvådagars liten fining? Stort lycka till!!
    jooo skrev 2016-04-11 19:49:50 följande:

Åh grattis <3 skönt att ett såg fint ut!! Vi hoppas på att det blir lyckoägget!! Jag ska hålla tummarna!!Jag har inte fått mens men neg test så är helt inställd på att de är kört. Räknade inte så mycket med de halvdanna :P jag försöker jobba på min vikt..går till jobbet varje dag ( 1 timme fram o tillbaka) och äter bara sallad med olika protein. Godis förbud sen 4 veckor så ja hoppas att ja går ner så ja får påbörja försök 2 innan de stänger för sommaren ^^

Tråkigt med negativt test! Har du kommit fram till din officiella testa än? Bra jobbat med vikten där!! Hejja hejja!

Själv försöker jag få koll på min cykel igen efter äggplocket o överstimuleringen. Testar med älstickor för att veta lite inför nästa cykel då det förhoppningsvis blir fet. Men hittills inget omslag. Dag 15 idag så tycker det borde ha slagit om men cykeln kanske blir helt tokig av allt den varit med om. Nån som vet? Så jobbigt för man vet liksom ingenting om när mensen kan tänkas komma då ju..
    180611 - Min cykel verkar också ha flippat ut lite efter hormonstimuleringen och det abrupta avbrottet. Är sex dagar över förväntad mens nu. Jättefrustrerande eftersom vi för en gångs skull bara vill att den ska dyka upp så vi kan få besked på om vi får köra en ny omgång nu eller vänta! Förra veckan hade jag alla symptom med molvärk, trötthet och överkänslighet, dessa har hållt i sig fram tills igår och nu känner jag absolut ingenting. Den kanske lite olägligt hoppar över denna månaden... Isåfall blir det nog inget nytt försök för oss innan sommaren :(
  • Niaa
    mininiss skrev 2016-04-14 17:33:32 följande:

Hej på er ! Snälla nån som kan hjälpa mig eller varit med om samma sak? Min man lämna spermie test på rmc och nu har fått en ny tid om 2 månader de står på pappret utredning/frysning vad menar dom? är så nervös och de stängt nu för ringa och fråga. Snälla någon ängel som vet?

Hur länge sedan var det han lämnade provet? Står det ingen mer info i brevet ni fick?

Ett tips är att kolla mina vårdkontakter. Där ser ni allt som skrivs i era journaler.
  • Niaa
    180611 skrev 2016-04-18 22:25:06 följande:
    Visst är det typiskt att cykeln alltid ska ställa till det för en? Har du fått din mens än? Jag tror inte jag får nån ägglossning denna månaden. Testade fram tom dag 21 men ingenting. Så nu gav jag upp idag...
    Ja verkligen...

Mensen kom på dag tio och jag ringde RMC igen som tyckte att vi skulle försöka hinna med ett försök innan sommaren eftersom det nya cellprovet såg lite bättre ut än det tidigare. Jag har fortfarande högrisk hpv men ska gå på nya cellprov varannan månad, dock inget som ska påverka en eventuell graviditet :)

Jag börjar spraya igen den 5 maj och äggplock förväntas isåfall bli i början på juni. Känns skönt att vara i rullning igen!

180611 vad händer för er nu? Får ni vänta en månad till då? :/
Svar på tråden första försöket RMC