• jooo

första försöket RMC

believe 88 skrev 2016-07-30 17:54:00 följande:

Hej ????.

Jag väntar jag oxå på att för börja på nr två..

Jag som alltid har otur så kom ju min mens några dagar för tidigt så vi får vänta till augusti och den ska komma runt den 20 så.. det är bara att vänta och vänta..

Vilken metod ska du göra denna gången?

Åh nej vilken otur! Du får njuta av sommaren och ickeexisterande sprutmärken. Jag kommer köra korta protokollet igen men med en mycket högre startdos. Vad ska du göra? Och vilka preparat? Jag ska ha gonal f och orgalutran igen. Usher ser inte fram emot den svidande :P
  • jooo
    believe 88 skrev 2016-07-31 09:16:45 följande:

Jag ska oxå ha kort men med andra preparat ska börja med menopur och sen orgalutran. Så vi får hoppas att det är bättre och hoppas att man inte blir överstimulerad igen..

Åh ok. Jag skulle också vilja pröva menopur. Verkar som det även ska funka bättre om man inte får ut så många ägg som hos mig. Men måste först pröva en till omgång gonal f..åh håller tummarna att din dos blir lagom!
  • jooo
    Niaa skrev 2016-07-31 23:59:15 följande:

Hej tjejer! Härligt att läsa att ni håller hoppet uppe!

Jag ringde och anmälde första blödningsdag i förra veckan. Loggade in på mina vårdkontakter igår och såg att det låg en anteckning där det stod "nekad behandling" - inget mer.. Vet ni om dom meddelar varför vi har blivit nekade denna gången? Efter den första ivf:en i juni som inte tog sig fick vi beskedet att ringa vid nästa mens så startade vi ett nytt långt protokoll igen. Är jättekonfunderad och känner mig så himla ledsen. Har en handfull vänner som berättat att dom väntar en liten en de senaste två månaderna.. Känns så himla tungt just nu..

Åh nämen har du inte fått någon förklaring? /: ibland kan rmc va så nonchalanta..De ber en och ringa osv men man får ändå igen info. Hmm Usher va jobbigt med dessa besked. Kramar till dig! Jag firade födelsedag med höggravid svägerska och kusin häromdagen. De pratade bara om förlossning och barnnamn och hur mycket de längtade. Man känner sig lagom dålig. En nära vän till mig ringde också i panik förra veckan då hon upptäckt att hon va gravid fast de bara råkat träffa ägglossningen fast de va många dagar kvar. Hon kommer göra abort för de vill vänta några år. Känns så absurt i situationen...
  • jooo

Suck vi fick inte heller plats den här gången. Måste vänta till september...Så störigt när man väntat sen maj /:

• jooo

Åh jag hoppas på glada nyheter snart från nån av er!!!

• jooo
    Niaa skrev 2016-08-22 14:11:56 följande:

Ja, som om man inte väntar tillräckligt :p

Jag inväntar mens denna veckan och hoppas verkligen att vi får komma igång denna gången.. Det långa protokollet är ju så himla långt som det är ändå... :/ när väntar du nästa mens jooo?

Åh ja vi hoppas!!Håller tummarna!! Jag ska få den runt 11 september...Ska på vägning innan haha på sjukhuset..De litar inte på min vikt. Men jag har gått ner 11 kg den i våras och har nu ett bmi på 28 istället för 31 :D
  • jooo
    180611 skrev 2016-08-23 13:18:33 följande:

Tyvärr misslyckades även detta försök. Idag känns det otroligt tufft. Börjar på riktigt tappa hoppet nu. Usch vad ska man göra? Funderar på assisted hatching nån som har koll på det? Och nån som vet om RMC Linköping utför AHA? Lycka till ni andra!!! Nån avoss måste ju lyckas snart!!!

Åh nej va tråkigt!! <3 åh dina frysisar..Har de gett någon förklaring? ? Fråga dem!! vet inte om rmc brukar de eller om de mest är privat /: ja längtar tills man kan privat även om det är dyrt..Så trött på landstinget..:P
  • jooo
    Niaa skrev 2016-08-31 12:17:03 följande:

Har fått klartecken att köra ny behandling & äggplock nr 2 är beräknat till vecka 41:)

Lycka till!! :)
  • jooo

Åh lycka till även du cia33!! Jag börjar förhoppningsvis spruta runt 11e igen :)

• jooo
    Emmis84 skrev 2016-09-04 23:22:00 följande:

Hej Hej

Ny här inne i denna tråden.

Min första ivf- behandling och är inne på sprutdag 3.

Jag tar gonal- f 125 IE.. jag har endast två till dagar kvar på mitt sprutschema sedan är det vul på onsdag.

Jag känner inget i magen... är inte det märkligt?

Jag fasar lite för morgondagen då jag även ska ta den andra sprutan. Den sägs vara obehaglig att ta.. Vad tyckte ni?

Hej vännen. Spännande med din nya resa! Ja för att vara ärlig. .Den kan svida som sjutton första sekundrarna. Men det går över snabbt och man vänjer sig. Jag tyckte den slutade svida efter 2 dagar. .Tror kroppen vande sig. Lycka till med VUL!
Svar på tråden första försöket RMC