• jooo

första försöket RMC

180611 skrev 2016-03-14 22:32:07 följande:

Här är.det tvära kast. De ringde från RMC idag iaf då de sett remissvaret på ultraljudet. Inga mer Gonal-f eller orgalutran för mig inte. Istället blev det otrivelle!! Vi kör på äggplock på onsdag och förhoppningsvis återföring på fredag!! Så underbart! Då hade hon fel den där läkaren ändå! Vilken dag det har varit!!

Hon är ju läkare hon också men kändes som att hon mest jobbar administratrativt nu. Men de hade väl ingen annan som hade tid... hur går det för dig med sprutorna Jooo??Ok vad roligt att du kommer igång igen!! Nu går det säkert bra!! Lycka till!

Nemen ojojoj va snabbt de går!! Men va skönt o slipper sprutorna o sååå spännande!! När tog du ovitrellen? När ska du in imorgon? Åh stort lycka till! !! Knas läkare man ska inte alltid ta dem på ordet!! Det går bra, gonal f en är ju ganska snäll, lite ångest för torsdag oxh orgalutranen men de blir nog bra..
  • jooo
    180611 skrev 2016-03-15 22:01:34 följande:

Nina jag tänker också att du borde kunna få ett intyg från en läkare om att du tar den här medicinen.

O ja Jooo det går så fort! På ett sätt jobbigt men samtidigt skönt. Man hinner liksom inte fundera lika mycket då. Men man blir lite arg på läkaren här hemma men hon ville väl bara väl! Jag tog Ovitrellen kl. 21.00 igår kväll. Ikväll inga sprutor bara 2 panodil! Så skönt! Får bara dricka juice och sånt imorgon bitti. Lite nervös är jag dock inför plocket då de ska ta hål på så många blåsor!! Ska vara betalade och klara kl. 09.00 och förhoppningsvis komma tillbaka på fredag kl.13.00. Visst var det på fredag du hade ditt första VUL? Åh själva sprutan orgalutranen alltså är inte jobbig i sig. Utan för mig kom det ett svidande efter liksom. Men det fixar du galant!! Lycka till!!

Åh stort lycka till idag!!! Jag håller tummarna för ett toppen resultat! Javisst första på fredag!
  • jooo
    Anitram skrev 2016-03-16 11:14:53 följande:

Jag ska köra kort protokoll iaf :) Dock inte denna gången heller. Tydligen sammanfaller allting med påsken och eftersom de har stängt då så fick jag inte börja med sprutorna den här gången heller :(

Nemen va tråkigt! :(Jag fick som svar att de anpassade med personal under påsken. Startade protokollet med äggplock lagom till skärtorsdagen / långfredag..o antagligen återföring under helgen med.
  • jooo
    180611 skrev 2016-03-16 18:53:02 följande:

Åh vad gullig du är! Själv äggplocket gick jättebra! De tömde 25 äggblåsor och hittade 16 ägg!! Problemen kom sen. Jag fick väldigt ont i magen så fick komma tillbaka precis efter vi åkt. Sen dess har jag fått flera attacker med blodtrycksfall/illamående så fort jag rör mig. Så blev tyvärr inlagd för observation och hoppas jag slipper titthålsoperation inatt. Tydligen väldigt ovanligt. De lägger tydligen in 1 per år. Känns ju typiskt. Men personalen är underbar!!!

Nemen det är ju toppen!!! Att ni fick ut så många så snabbt!!! Men nej nu vill man ju bara att allt ska va bra!! Hoppas vekligwn inte att de blir operation..men är väl bra att du ligger kvar så du hålls under uppsik! Krya på dig! O hur va äggplocket? Kändes de mycket? Tog de bra hand om dig? Hur länge va du där...berätta allt!
  • jooo

Ush ikväll blir det orgalutranen också /: ser inte fram emot den...

• jooo
    180611 skrev 2016-03-17 10:34:11 följande:

Ja det är ju bra. Dock blir det ingen återföring imorgon. De vågar inte med tanke på att jag är lite överstimulerad och troligtvis hade torsion på ena äggstocken. Så just nu lever 7 små embryon. De ska odlas vidare tills på söndag. Och då frysas om de fortfarande ser bra ut. Sen blir det väl FET framöver. När vet jag inte riktigt än...de har varit såå snälla alla! lycka till ned din spruta!

Va tråkigt att det blev så :( men mycket positivt med embryona!! Nu håller vi tummarna för att dom mår bra ! Många kramar till dig!! Hoppas ni får göra det snart!! Imorrn äe det dags för VUL. .se hur de ser ut där inne..känner ingenting nojjar över understimulering!!
  • jooo
    Niaa skrev 2016-03-17 14:25:12 följande:

180611 - det låter ju verkligen lovande!

Här är jag helt knäckt... Jag har fått avbryta min behandling med omedelbar verkan efter samtal med RMC idag. Igår fick jag resultatet från mitt cellprov som jag tog i januari och det såg tyvärr inte bra ut. Jag har en inflammation på livmoderhalsen och dom kan inte utesluta cellförändringar förrens jag har gått på antibiotika och tagit ett nytt cellprov. Nytt cellprov kan tas tidigast 7/4 sedan tar det mellan 6-8 veckor innan mitt besked kommer. Ser cellprovet sedan bra ut ska jag invänta nästa mens och sedan börja spraya med synarela igen. Enligt RMCs beräkningar kan detta infalla mitt i sommaren vilket innebär att jag kanske inte får starta ivf förrens i augusti September. Detta känns som ett jätteslag i magen. Vill bara åka hem och få bryta ihop..

Åh nej!!! Massa styrkekramar!! Va många som har otur :(:(:(
  • jooo
    Cia33 skrev 2016-03-17 20:22:05 följande:

Det kommer gå bra. Håller med om att den inte är så rolig, men man får intala sig att det kommer att vara värt det.

Det gick ok ! Sved som sjutton precis efter men börjat lugna sig nu...men gonal f r väldigt mycket trevligare :P hur går det för dig??
  • jooo
    180611 skrev 2016-03-18 16:19:35 följande:

Nej!! Åh vad ledsen jag blir för din skull! Lider verkligen med dig! O jag håller med Jooo vad vi har otur!! Nu får det vara nog tycker jag! Snart så ska vi lyckas! På tal om det hur gick det vill Jooo??

Själv har jag också gjort VUL o provtagning idag. Följs upp av mitt hemsjukhus nu när jag blev utskriven igår. Mådde rätt kasstbidsg men lite bättre idag. Fortfarande en hel del vätska i bilen omsorg äggstockar. Skandia på måndag igen. Måttlig överstimulering tydligen. Var väl därför min äggstock vred sig. Har ALDRIG haft så on . Svimmade av smärtan! Usch! Nu känns det dock lite bättre! Men är sönderstucken!!

Nemen ush ush va hemskt..tänker på dig!!! Som sagt otur /:/: är du hemma o vilar nu iaf?suck den här behandlingen känns som ett stort lotteri med stor investering i. Jag hade vul som sagt..träffade också karin igen :) skönt att ha någon bekant! Hm fick väl inte tipp topp resultat..hade bara några få äggblåsor som va över 10 mm. Hade 8 st som va 6 mm bara /: efter samtalet bestämdes det att höja min dos gonal f till 187 ie och nytt vul på måndag för och se om blåsorna utvecklats mer. Preliminärt äggplock på skärtorsdagen om allt går som det ska..
  • jooo

Galet va orgalutranen svider efter, illröd och har även börjat klia som attan efter ca 10 min. Tror jag får nån allergisk reaktion av den /:

Svar på tråden första försöket RMC