• Cia33

första försöket RMC

Kristinag skrev 2016-08-24 21:16:38 följande:

Jag är helt ny i tråden och väldigt mycket att ta igen..

Hur många försök har ni gått igenom?

Jag förstår precis hur du känner dig och det är orroligt jobbigt.. Kämpa på.. Ge inte upp.. Vi är många..

Skickar en stor styrkekram

Välkommen till tråden. Jag ska påbörja mitt tredje försök nu. Första fick jag några befruktade ägg, ett tillbaka (som inte tog sig), tyvärr inget till frysen. Andra gången fick jag bara ut tre ägg, varav ett befruktat som jag fick tillbaka och det testade jag positivt på. Tyvärr fick jag missfall efter ca en vecka. Så nu håller jag tummarna för vårt sista försök.
  • Cia33

Tack Niaa, det gick bra med rmc, jag börjar spruta på måndag. Är glad att det alltid funkar med Linköping.

• Cia33

Känner att jag behöver skriva av mig lite. Det känns jättejobbigt nu då detta blir mitt sista försök på rmc. Jag hoppas att det går, men eftersom jag inte verkar kunna få något till frysen så känns det rätt hopplöst. Vågar inte riktigt hoppas på att allt ska gå bra. Jag vet att man kan fortsätta med privata alternativ, men då måste man betala för det mm. Och dessutom leta upp en klinik som fungerar. Att sedan flera av mina kompisar och kollegor på jobbet blir gravida och får barn hela tiden hjälper inte direkt.

• Cia33
    Emmis84 skrev 2016-09-04 23:22:00 följande:

Hej Hej

Ny här inne i denna tråden.

Min första ivf- behandling och är inne på sprutdag 3.

Jag tar gonal- f 125 IE.. jag har endast två till dagar kvar på mitt sprutschema sedan är det vul på onsdag.

Jag känner inget i magen... är inte det märkligt?

Jag fasar lite för morgondagen då jag även ska ta den andra sprutan. Den sägs vara obehaglig att ta.. Vad tyckte ni?

Välkommen till tråden. Var går du någonstans?

Orgalutranen kan svida lite, men det är inte så farligt. Den är bara lite annorlunda känsla att sticka med den då den inte är utformad som en penna som gonal f är. Lycka till på VUL.
  • Cia33

Första sprutan menopur tagen. Inte lika smidig som gonal f då man skälv måste blanda det och dra upp rätt mängd i sprutan. Men det blir nog lättare när man hjort det några gånger. Är väldigt tacksam för sommaren för länge sedan när jag jobbade med vår veterinär och fick lära mig att hantera sprutor.

• Cia33
    jooo skrev 2016-09-06 20:32:17 följande:

Åh nu hoppas vi!!! Håller alla tummar o tår!! Jag väntar på att få starta. Rmc ringde mig 3 ggr idag. Hade såklart glöm mobilen hemma för de va så stressigt imorse. Ska ringa upp imorgon o höra vad de ville. Hoppas på att de klurat ut en ny behandling plan.

Håller tummarna. Det känns skönt att vara igång igen, men det är nervöst. Vill så gärna att allt lyckas denna gång.

Dagens spruta gick bra, men den svider lite.
  • Cia33
    Komigennubebis skrev 2016-09-06 19:41:33 följande:

Hejsan allesammans, hoppas det finns plats för mig här också!

Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år, vi har gjort en utredning som visar att vi är oförklarligt barnlösa. Jag är 24 och min sambo 27. 

Nu ska vi bli ställda i kö för ivf, det känns både nervöst, hoppfullt och hopplöst! Lätt att fastna i negativa tankemönster, som att det aldrig kommer att gå.

Min bästa vän är nu gravid med barn nummer 2 också, vilket känns fruktansvärt jobbigt. Hoppas på att kunna dela erfarenheter med er och att vi kan peppa varandra tills vi får vårt efterlängtade plus! :)

Välkommen till tråden. Var kommer ni att gå någonstans? Håller med om att det är jobbigt när folk runt omkring en blir gravida. Flera av mina vänner har blivit det och fått barn nu under tiden vi har försökt.
  • Cia33

Jag går i Linköping. Det varierar lite hur länge jag fick ta orgalutranen. Första gången 8 dagar andra gången 6 dagar. Det beror lite på hur äggblåsorna utvecklar sig.

• Cia33
    jooo skrev 2016-09-08 18:22:05 följande:

De ville bara säga att allt va grönt ljus och att de skrivit ut medicinerna. Kör på gonal f och orgalutran igen. Vet dock ej dos ännu :) så om några dagar ska vi va igång igen :)

Vad bra. Håller tummarna för att det går bra.
  • Cia33
    Emmis84 skrev 2016-09-08 21:07:45 följande:

Jo det verkar ha gått bra. Jag hade 7 ägg och ska fortsätta spruta fram tills lördag. Då ska jag göra ett nytt VUL. Sedan får vi se vad som händer efter det.

Läkaren skrämde upp mig en aning då han sa att jag var i riskgruppen för överstimulering. Det togs dock inga blodprov? samt att jag skulle öka upp gonal-f till 137,5, ett snäpp mer än tidigare..

Nu sitter jag här och känner att det spänner mer i magen idag än tidigare. Svullen dessutom. Men detta är väl en vanlig biverkning? Hur har ni känt efter 6 sprutdagar?

Kul med 7 ägg. Det är vanligt att man känner sig spänd och svullen. Lite konstigt att de inte tog något blodprov. Jag har fått ta ett till två blodprov under båda mina tidigare försök.

Själv ska jag på VUL på måndag. Är nyfiken p hur jag reagerat på menopuren.
Svar på tråden första försöket RMC