första försöket RMC
Läkaren var nöjd med min kontroll idag och rmc i Linköping meddelade att jag ska komma på äggplock på måndag morgon. Känns jätteskönt och nervöst. Ser fram emot att få det överstökat.
Läkaren var nöjd med min kontroll idag och rmc i Linköping meddelade att jag ska komma på äggplock på måndag morgon. Känns jätteskönt och nervöst. Ser fram emot att få det överstökat.
Är också nervös och det är svårt att tänka på annat. Vågar inte riktigt hoppad på att det kommer fungera.
Sprutorna är inte så farliga, nålarna är jättetunna. Tog min sista igår så ikväll kan jag njuta av första sprutfria dagen på 2 v. Äggplock tidigt imorgon, så vi får kliva upp runt kl 04:30.
Allt har gått bra idag, de plockade ut 6 ägg. Om allt fungerar så ska de sätta in ett ägg igen på onsdag.
Håller alla tummar! ) så himla spännande att följa er som kommit en bit innan det är dags för oss också!
Gjorde äggplocket väldigt ont eller hur upplevde du det? Är så nervös för det!
Jag tror att man ska vara tydlig och säga till när man tycker det gör ont så att de kan ge mer smärtstillande, det verkar jättefort men går också ur ganska snabbt.
Fick inte reda på något om kvalitén idag. Det blir nog på onsdag .
Det har gått bra. 5 av äggen var befruktade varav 1 var av bra kvalitet och tillräckligt moget. Så de satte in det idag och odlar vidare resten för att se ifall de kan frysas in.
Det var en spännande känsla att se embryot de satte in på ultraljudsskärmen. Nu måste jag vänta 3 v och sedan testa ifall det har lyckats.
[quote=76326656][quote-nick]Niaa skrev 2016-02-11 09:17:26 följande:[/quote-nick]Tänk att om tre veckor så vet ni! såå otroligt spännande! Låt oss veta hur det går!
Imorgon väntas mensen (har nog aldrig längtat så efter den i mitt liv) och sen måste jag vänta 21 dagar innan jag börjar med nässprayen sen är karusellen igång här med ????[/
Vad spännande. Väntan innan man fick börja kändes olidlig. Jag kunde inte börja mina sprutor på första mensen efter besöket eftersom den inföll under jul och då sätter de inte igång en. Så det blev att vi fick vänta till kommande mens. Lycka till med igångsättningen.
Ruvningsdag 7 här. Väntan är olidlig. Har inte testdag förrän 29/2. Allt går bra, men ser fram emot att slippa lutinus-tabletterna man stoppar in i slidan 3 ggr per dag. Måste gå med trosskydd konstant då det är lite kladdigt efter ett tag. Väntar också på brev från rmc om det blev något till frysen.
Spännande att det snart är dags för er andra att köra igång.
Det är jättesvårt att inte inbilla sig saker. Fick brevet från rmc idag. Inget till frysen, så vi får hoppas att det ägget de satte om tar sig. Och gör det inte det blir det nya tag med ny behandling.
Ruvardag 12 och har börjat få blödningar. Hoppas det bara är en spotblödning, får avvakta och se.