-
Håller verkligen alla tummar! Väntan måste vara olidlig! Kommer du tjuvtesta eller du har disciplin nog att vänta?Cia33 skrev 2016-04-19 17:29:31 följande:Surt, hoppas det blir bättre nästa cykel. Själv ruvar jag på. Har testdag den 29/4 så det är ett tag kvar. Jag blir nästan galen av att bara gå och vänta.
-
Vaaa?! Men Cia33 vilken underbar läsning!!! <3 <3 <3Cia33 skrev 2016-04-27 17:16:53 följande:
Orkade inte vänta till fredag så jag testade i morse. Det var positivt! Har haft lite ömmande bröst och metallsmak i munnen bitvis sista dagarna men vågade inte riktigt lita på det. Chockerade min stackars man när han klev upp. Han visste inte att jag bestämt mig för att testa idag.
-
NejCia33 skrev 2016-05-08 13:57:50 följande:
Hej på er. Glädjen blev tyvärr kortvarig. Fick ett tidigt missfall för några dagar sedan. Mitt under vår semester med en massa vänner dessutom. Fick sätta mig i bilen och köra hem, kunde inte vara i närheten av folk. Börjar kännas lite bättre nu och vi vet iallafall att vi kan få ett positivt resultat. Nästa gång hopppas jag att det går hela vägen.
Förstår att det måste ha känts fruktansvärt, men det är också precis som du säger: en bekräftelse på att det går!
Stor kram på dig! -
Tjejer - hur går det för er?
Här har jag börjat spraya igen och man räknar med äggplock V.23, så om lite drygt tre veckor om allt vill sig väl :) -
Så härligt att höra! Nu händer det lite grejer!
Förra gången när jag sprayade hade jag inga biverkningar alls, denna gången har jag en sån förfärlig huvudvärk som inte släpper..
Hur många dagar efter ert första ultraljud blev äggplocket? Jag försöker planera jobbet men det är inte helt lätt. Min chef ville att jag skulle åka till Stockholm vecka 22 men då har jag ju blodprover och VUL så jag fick hitta på en rövarhistoria.. Då föreslog han vecka 23 istället och jag fick hitta på en ny lögn... Har fått skriva upp alla historier jag dragit till med så jag inte försäger mig.. -
Lycka till idag! :) :)180611 skrev 2016-05-18 10:03:16 följande:Ja precis! Ska åka upp idag. Börjar bli lite fundersam på förberedelser. Det enda som står i pappren och som de sagt till mig är att jag ska vara lite kissnödig. Förstår ju att jag inte behöver fasta då jag har återföring på EM men dusch smycken smink? Nu duschar jag ju iofs ändå... o egentligen vet jag ju att jag nog inte behöver fixa med nåt sånt men det är väl så min nervositet visar sig. Lycka till på måndag!!
-
Sprutdag 3 här idag och jag känner mig lite öm i magen, är livrädd för att bli överstimulerad... Blodprov på måndag och första VUL på onsdag. Nu är det nära!
Hur har ni gjort med alkohol under era behandlingar? Ska på examensfest i helgen och tänkte unna mig något glas vin, har googlat runt och det verkar inte vara några större bekymmer men man vill ju inte äventyra något nu. -
Det låter ju jättekonstigt! Man är verkligen utelämnad i andras händer mitt i detta alltså.. Tråkigt att höra att det inte gick hela vägen för er denna gången tjejer.. Verkar vara ytterst få som lyckas på första!jooo skrev 2016-05-30 19:40:14 följande:Va! De trodde jag också fy va tråkigt /: du kommer kanske ha samma som mig i augusti då. Denna eviga väntan!!!
Jag var på blodprov idag. Är lite överstimulerad så ska spruta lite lägre dos nu, sen återstår det att se hur det har gått på VUL på ons. Försöker att inte hoppas för mycket och försöker se denna omgången som en testrunda. Känns mer hanterbart på något vis.. -
Heja dig! :)jooo skrev 2016-05-29 10:25:46 följande:
Hoppas det går bra för er tjejer :) jag kämpar vidare med viktresan. Har kommit ner under mbi gränsen igen och får starta 3 veckan i juli om jag vill. Dock åker vi på semester veckan efter /: får nog vänta till augusti.
-
Så härligt att höra! Väntan är värst tycker jag... Ibland känns det som man inte gör annat..180611 skrev 2016-06-02 22:58:14 följande:Det visade ju sig att det var fel information jag fått och att vi nu kör på igen med fet. Och det känns ju självklart kanon för det är ju precis som du säger såå jobbigt med all väntan. Hur gör du för att ta dig igenom det?
Imorgon ska jag på VUL nr 2. Var på ett i onsdags och det såg fint ut med många äggblåsor. Vi får se hur det utvecklat sig imorgon men om inget drastiskt hänt blir det äp på tisdag morgon.