• Niaa

första försöket RMC

believe 88 skrev 2017-02-16 21:31:36 följande:

Ok så bra..

Hur kom det säg att ni ska köra kort denna gången?

Vi kommer nu köra i gång i slutet på mars. Vi ska åka på semester på onsdag och mensen ska komma medans vi är borta så vi får börja när vi kommer istället..

Så skönt med semester:) ladda batterierna och skäm bort varandra ordentligt.

Jag har bra äggreserv och hon tyckte att i och med att det ändå inte funkat med långa så kunde vi lika gärna testa korta istället. Hon tyckte också att rmc varit överdrivet restriktiva med min medicinering, har bara sprutat 100 eller max 112 enheter innan men kommer nu att spruta 150 istället. Så ja... Vi får hoppas på fjärde gången gillt för flera av oss nu.
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-02-17 18:14:57 följande:

Ok så lite?? Konstigt..

men vad skönt att ni äntligen ska få testa det korta.. och med högre enhet..

Vem fick ni som läkare??

Ja, lite konstigt verkar det vara.. dom flesta härinne verkar få väldigt höga doser om man jämför.

Jag tror hon hette Carina. Hon verkade bra :) vem fick ni?
  • Niaa
    Kristinag skrev 2017-02-18 12:06:35 följande:

Vi fick tid den 7 mars så är nöjd.

Vi ska träffa Pia.

Känns så skönt att höra att det verkar mycket lugnare där än på RMC.

Eftersom jag har dålig äggreserv (amh 3,6 står det i mina provsvar) så tror jag inte vi kommer få köpa paket. Jag har fått 450 IE varje gång och bara en av gångerna har jag fått ut 6 ägg och då fick vi 2 till frys. detta var tack vare Carina som gått över till nordic från RMC. Hon bestämde att jag skulle hoppa in i ny stimulering direkt efter första äggplocket.. det tror dem har boostat mina äggstockar. I samma veva var jag i Landskrona på zonterapi.

Så härligt! Går snabbt till vi är i mars :) Låter ju väldigt bra med 6 ägg och två till frys med en dålig äggreserv. Får hoppas att ni kan få samma fina skörd på Nordic :)
  • Niaa
    Kristinag skrev 2017-02-18 12:06:35 följande:

Vi fick tid den 7 mars så är nöjd.

Vi ska träffa Pia.

Känns så skönt att höra att det verkar mycket lugnare där än på RMC.

Eftersom jag har dålig äggreserv (amh 3,6 står det i mina provsvar) så tror jag inte vi kommer få köpa paket. Jag har fått 450 IE varje gång och bara en av gångerna har jag fått ut 6 ägg och då fick vi 2 till frys. detta var tack vare Carina som gått över till nordic från RMC. Hon bestämde att jag skulle hoppa in i ny stimulering direkt efter första äggplocket.. det tror dem har boostat mina äggstockar. I samma veva var jag i Landskrona på zonterapi.

Hur gick det på ert möte i veckan? :)
  • Niaa
    Kristinag skrev 2017-03-12 21:46:36 följande:

Det gick jätte bra. Har redan börjat med synarela :) två dagar efter vårt möte.

Pia var rak och ärlig och vi ska testa nått nytt.

300 IE gonal f och 75 IE menopur. Samma dag jag börjar med sprutorna ska jag sluta helt med synarela. De kallar det stop protokoll.

Hur går det för er?

Så härligt att vara igång! När börjar du med sprutorna?

Både Pia och Carina kännns jättebra tycker jag! Kunniga och vågar och vill testa nytt :)

ÄP gav 10 ägg, vilket för oss är ett jättebra resultat men nu efter några behandlingar vet man ju också att det inte innebär några garantier, känner oss försiktigt optimistiska så här långt :) på torsdag är vi inbokade för ET med 2 embryon om allt vill sig.
  • Niaa
    jooo skrev 2017-03-13 18:43:24 följande:

Lycka till!!! Jag håller alla tummar o tår för dig :) de ska ju bli er tur nu!

Tusen tack!!! :)) vi hoppas det med! Hur är det med dig?
  • Niaa
    jooo skrev 2017-03-15 17:47:32 följande:

Jag mår skapligt bra :) lite tungt börjar de bli men ingen fara än!! V 32 :)

Så mysigt! Har ni tagit reda på om det är en liten pojke eller flicka?
  • Niaa
    Kristinag skrev 2017-03-15 21:13:41 följande:

Har inte fått mensblödning än så väntar på den.. är inne på dag 7 med synarela.

Kände också att de vågar mer. Har aldrig fått två olika hormoner och synarela ska jag sluta med samma dag jag börjar med sprutorna så det är också nytt för mig.

Så bra resultat ni fick.. vad har ni haft som mest på de andra försöken?

2 embryo återföring är bra det gjorde dem inte på rmc..

håller tummarna för er..

Då kommer den nog snart :) har aldrig hört om metoden ni kör denna behandlingen men det känns som man är i trygga händer hos dom.

Jag tror vi fick 11 ägg på första försöket (kan också ha varit 9, jag minns inte riktigt) och sen har vi fått 5 och 6 på andra och tredje försöket. Långa protokollet alla gånger utom nu på fjärde försöket och har svarat lika bra på detta som med långa, även om det klart kändes som en chansning att byta! Idag fick vi i alla fall 2 3-dagars tillbaka och testdag 1 april :) 3 odlas vidare.
  • Niaa
    Kristinag skrev 2017-04-02 15:15:58 följande:

Hur mår du?

Vi har plussat på fjärde försöket nu i veckan, känns helt overkligt!

Hur mår du och hur går det med sprayandet?
  • Niaa
    jooo skrev 2017-04-02 17:56:41 följande:

Åh äntligen stort grattis <3 <3

Tack snälla du <3
  • Niaa
    Kristinag skrev 2017-04-02 17:55:52 följande:

Ååhhh grattis.. vad glad jag blir.

jag vågade inte fråga men jag tänkte att du svarar ju om du vill.

Spayandet har varit jobbigt. Jag fick blödning dag 19, normalt så får man det mellan dag 8-11, så allt är jätte försenat. Börjar på sprutorna imorgon ?? Försöker hålla hoppet uppe.

Så drygt.. väntar gör man ju tillräckligt ändå i denna karusellen... du får hålla oss uppdaterade om hur det går! :)
  • Niaa
    Kristinag skrev 2017-04-14 13:13:54 följande:

Fick ut 7 ägg men bara tre som klarat sig. Återföring imorgon som jag tror kommer bli inställd. Oddsen att de 3 klarar sig är nog inte så stor med tanke på vår historik. Hoppas hoppas de klarar sig så jag får en till frys.

Åh förstår hur jobbigt det känns att bara vänta.. jag hoppas så för er!
  • Niaa
    Kristinag skrev 2017-04-15 17:23:39 följande:

Vi fick idag två embryo återförda och en odlas vidare. Är sååå glad att alla tre klarade sig :) den tredje är av lite sämre kvalité så vet inte om den klarar sig. jag var helt säker igår på att vi inte skulle göra nån återföring idag.

När har ni UL?

Vilken härlig läsning!! Det bådar gott tror jag! :))

Vi har ul på onsdag. Har haft två småblödningar den senaste sedan vi plussade så är lite nervös över hur det kommer gå..
  • Niaa
    Kristinag skrev 2017-04-19 18:40:42 följande:

Hur gick det idag?

Jag har varit lite illamående idag men tror det är lutinus.

vill verkligen att det ska gå nu men känns som det inte blir så.

Vi fick se ett styck tickande hjärta, kan fortfarande inte fatta det.. :)

När har ni td? Ja, det är så svårt att känna vilket som är riktiga symptom.. denna gången kände jag absolut inget alls förutom att jag var väldigt trött om kvällarna.
  • Niaa
    Kristinag skrev 2017-04-20 06:22:16 följande:

Såå glad jag blir.. grattis :)

Testdag 1/5. Jag är också rätt trött på kvällen men det kan vara för att jag bara är trött haha.

Jag är bara orolig hela tiden. jätte jobbigt..

Åh jag håller verkligen alla tummar för er ? låter ju lovande med både trötthet och illamående!
  • Niaa
    Kristinag skrev 2017-04-20 06:22:16 följande:

Såå glad jag blir.. grattis :)

Testdag 1/5. Jag är också rätt trött på kvällen men det kan vara för att jag bara är trött haha.

Jag är bara orolig hela tiden. jätte jobbigt..

Hur mår du Kristinag?
  • Niaa
    Kristinag skrev 2017-04-29 20:24:34 följande:

Tog ett test dig som tyvärr va negativ..

Tänker på dig... någon gång kommer det gå på ett eller annat sätt.. massa massa kramar
  • Niaa

Hej alla! Här är det 13 dagar kvar till BF. Helt overkligt men SÅ redo! :)

• Niaa

Lycka till Cia33! Håller alla tummar för att det ska gå vägen nu :)

Här sitter jag med en liten flicka som blir åtta veckor på måndag. Fortfarande lite overkligt :)

Svar på tråden första försöket RMC