• jooo

första försöket RMC

H

180611 skrev 2016-04-03 21:15:48 följande:

Nä det kan nog stämma! Hoppas jag slipper! Hmm nä tror att jag har använt mitt första nu i samband med äggplock liksom. Mm det känns skönt att det liksom borde dröja lite innan jag måste stimulera äggstockarna igen... är lite rädd för det nu känner jag. Aj vad tråkigt! Men vilken ruvardag är du på? Är det inte för tidigt än? När har du bim? Fokusera på vikten?

Aah ok förestår att de är skönt!!vi får hoppas mycket på de små frysisarna!! Nu är jag på ruvardag 11. Har inte vågat testa något mer. Igår kom det bruna flytningar och kändes som mensen va på g. Ringde rmc som sa att de va vanligt att de kom bruna/rosa flytningar då lutinusen kan förtunna slemhinnan. Idag har de inte kommit nått mer brunt så skönt :) men känner inget speciellt. Måste gå ner 4 kg för att få gör om försök 2. Ligger på gränsen till bmi 30. Har gått upp av alla hormoner tror jag /: så nu är de strikt förbud av godis och promenader till jobbet varje dag ( blir inte bättre av att man inte får träna på 3 veckor efter återinföringen) :P
  • jooo
    Cia33 skrev 2016-04-05 16:53:36 följande:

Måste säga att jag nästan saknar biverkningarna av sprutorna. Denna omgång känner jag nästan inget alls vilket gör mig lite nervös. Tror däremot min man uppskattar att jag inte har så mycket humörsvängningar denna gång. Hoppas att min kropp svarat på den ökade dosen. Får se imorgon

Lycka till imorgon!! :)
  • jooo
    Cia33 skrev 2016-04-04 17:57:47 följande:

Det har gått bra med sprutorna. Var på VUL idag och hade 4 blåsor som växt bra och runt 8 till som inte växt så mycket. Så de höjde dosen gonal-f till 150 så ska jag göra nytt VUL på onsdag igen. Hoppas det har växt till sig mer då.

Största problemet just nu är att jag inte har kunnat rensa mitt jobbschema så troligtvis måste jag berätta för min chef under veckan. Tack och lov har jag en jättebra chef, men eftersom jag och min man inte är öppna med att vi gör behandling så hade jag hoppats att slippa berätta det.

Jag hade också bara runt 4-5 första vul oxh fick ökning av dos. Vul 2 hittade de iaf 8 blåsor som va på g. :)
  • jooo
    mininiss skrev 2016-04-03 23:10:52 följande:

Hej på er :)

Är så nervös för imorgon första mötet på Rmc i linköping och enligt min kalender så har ja äl imorgon vi kör på ändå och hoppas på ett plus :)

Välkommen!!kul med fler rmc linköpings tjejer :)
  • jooo
    Cia33 skrev 2016-04-09 07:57:10 följande:

Mår bra, tyckte detta äggplock var lättare än förra. Var nog mer avslappnad nu. Sedan plockade de i princip bara på höger sida, de fick ut ett från vänster efter några försök. Min vänster sitter högre upp så den är svårare att komma åt. Hade Susanne denna gång, hon var också jätteduktig. Det jobbigaste med plocket var inte själva plocket, utan att jag var hungrig. Eftersom vi åker en bit så fick vi gå upp vid kl 04, sedan var det vår tur vid kl. 09:30.

Åh skönt att de gick bra!! Jag hade med Susanne tyckte hon va gullig :) är de idag de ska ringa om de "inte" blir av? Tyckte den dagen va så nervös ush. .men går säkert jättebra :):)
  • jooo
    180611 skrev 2016-04-08 22:37:15 följande:

Oo vad spännande! Hur mår du? Hur var detta äggplocket jämfört med första? Nervös helg framför er nu då! Lycka till!! Här hemma regerar rastlösheten. Idag röjde jag ut alla delar i vår säng o tvättade o dammsög och la på bikarbonat (som jag hört ska vara bra) organiserade o städade för fullt! Aldrig varit så rent hemma som sista veckan. Vill bara att det ska bli maj så vi får börja med vårt FET. Är så nyfiken på våra små piggeliner där i frysen:)

Bra o hålla dig sysselsatt!! :) ush på all väntan /:
  • jooo

Mina slemhinnor mår inget bra av lutinusen. Är de nån som fått något alternativ eller hört om de nån ggn? (Vet att vi är många förstaförsökare här^^). Kommer minilite brunblodiga flytningar varje ggn ja drar ut pinnen. Och sen bränner de o är obehagligt mellan bena /: när ja ringde rmc sa de bara att de va en vanlig biverkning och att de inte va så många dagar kvar. Men inte så kul om de fortsätter så varje återföring om de blir fler /: och ni linköpings tjejer. Vet ni när sista dagen för ny stimulering är innan sommarstängt? Hmmm undra om ja hinner med en i maj..mensen har inte kommit än..o måste väl ha en vanlig mens innan nästa försök.

• jooo
    Cia33 skrev 2016-04-11 17:21:30 följande:

Då var man ruvare igen. Fick tillbaka ett fint ägg idag. Tyvärr var det det enda som blev bra. Bara tre av fem ägg var mogna och bara det vi fick tillbaka fortsatte dela sig. Så det blir inget till frysen denna gången heller.

Hur går det för er andra?

Åh grattis <3 skönt att ett såg fint ut!! Vi hoppas på att det blir lyckoägget!! Jag ska hålla tummarna!!Jag har inte fått mens men neg test så är helt inställd på att de är kört. Räknade inte så mycket med de halvdanna :P jag försöker jobba på min vikt..går till jobbet varje dag ( 1 timme fram o tillbaka) och äter bara sallad med olika protein. Godis förbud sen 4 veckor så ja hoppas att ja går ner så ja får påbörja försök 2 innan de stänger för sommaren ^^
  • jooo
    180611 skrev 2016-04-23 15:42:16 följande:

Usch har en sån jobbig dag. Har sån ångest inför att vi ska träffa min svåger o svägerska snart. Varje gång jag träffar dem nu så vågar jag knappt andas. Är fullkomligt livrädd för att de ska säga att de väntar barn... är någon fix idé hos mig antar jag. De är yngre än oss o hon gillar egentligen inte alls barn. Vilket hon alltid har sagt o klagar på barn hela tiden. I övrigt så funkar det liksom sådär med henne inom familjen vilket har varit lite turbulent under åren Jag har egentligen ingen direkt skräck för att träffa andra som kan vara gravida men just dessa två sitter som en ständig tagg i hjärtat. O det värsta är ju att man kan ju bara inte sluta umgås med dem. De är ju en del av familjen! O det kanske är där skon klämmer. Att jag inte kommer kunna komma undan liksom. Sen så är det klart att det skulle kännas såå orättvist om de fick barn före oss då de verkligen inte ens tycker om barn. Men jag vet att jag är orättvis mot dem med nu. Inte deras fel att vi har svårt att få barn. Är det någon annan som kan känna såhär nån gång?

Ush förstår precis. Min svägerska är gravid igen..vi hade kalas gör min sambos brorson förra veckan och ka inte annat än kolla avundsjuk på deras mage som börjat puta nu..de lyckades på första försöket med första barnet och nu på andra försöket....inte alls stressande o orättvist..men som du säger inte deras fel. Jag kommer dock ligga lågt att träffa dem nu ett tag. Tycker mycket enklare när barnet kommit..nått med gravidmagen som är jobbigt.
  • jooo
    Cia33 skrev 2016-04-27 17:16:53 följande:

Orkade inte vänta till fredag så jag testade i morse. Det var positivt! Har haft lite ömmande bröst och metallsmak i munnen bitvis sista dagarna men vågade inte riktigt lita på det. Chockerade min stackars man när han klev upp. Han visste inte att jag bestämt mig för att testa idag.

Åh grattis!!!!! Va roligt o höra!!
Svar på tråden första försöket RMC