Niaa skrev 2016-03-10 21:15:26 följande:
Usch vad jobbigt med din väntan jooo, varje dag känns ju evighetslång redan som det är!
Vad skönt att det gick bra idag 180611! Jag känner fortfarande att det är mycket jag ännu inte har riktig koll på, som vad som är optimalt med äggblåsorna då exempelvis.. Sa inte Gynekologen ngt om det? Vet ju själv att dom flesta frågorna tenderar att komma efter besöket och inte när man väl är där :p
Jo, det känns ganska bra med det långa protokollet men väntan är ju så himla lång mellan alla delmoment känns det som. Inga biverkningar av sprayen ännu så det är jag tacksam för! Inväntar nu blödning som ska komma mellan 8-14 dagar efter spraystart. Är på dag 8 nu. Blödningen ska tydligen vara en indikation på att nedregleringen har fungerat, så om det inte kommer ngn blödning vet jag ärligt talat inte hur man går vidare sen. Man kanske får börja om eller prova annan dos.. Menmen, en dag i taget försöker jag verkligen tänka, även om det är svårt ibland :)
Detnkänns som att du har en bra plan där iaf med en dag i taget! Är ju liksom lite så man får göra! Börjar du med sprutor direkt när blödningen kommer?
jooo skrev 2016-03-11 07:09:36 följande:
Va skönt att du inte fått som sagt så mycket biverkningar! Om äggblåsa blir för stor (30 mm +) är de kanske en cysta..men de är helt ofarligt och går bort av sig själv..har haft så när jag gick pergotime. De andra äggblåsorna finns ju kvar att ta ut om de skulle va så. Förhoppningsvis är de bara så att du svarar väldigt bra på stimuleringen! Min mens har kommit!! Äntligen hehe de kan ju va lite oregelbunden. Jag väntar telesamtal o klartecken att köra igång från rmc!
Jaha kan det vara så? Ja vi får se de ringde från RMC idag iaf och jag ska fortsätta med samma dos tom måndag då det blir nytt ultraljud o blodprov. Så tänkernatt det då borde bli äggplock på fredag?
Men vad roligt att den äntligen är här! Har de ringt tillbaka? Hur blinde med doser och övriga planer? Vad spännande!!!