• Niaa

första försöket RMC

halfmoon skrev 2016-02-26 18:51:12 följande:
    Men blä! RMC i Malmö? Vi fick brev i början av januari att de höll vårdgarantin. När fick ni ert brev?

Då kan man kanske glömma att va igång innan sommaren då. :(

Vi har hållit på med inseminationer i Danmark medan vi väntat på att få börja med ivf. Går precis igenom mitt andra missfall på sex månader nu och det som jag hakat upp mig på i huvudet har varit att senast i början av april ska vi få vår kallelse.
    Men det är ju ändå ganska snart Belive88 :)
    Fast varenda dag känns ju evighetslång!

Vad tråkigt att höra om era missfall halfmoon :(( har ni då lyckats bli gravida genom insemination alltså? Det borde väl båda ganska gott inför ivf ändå eller är jag helt ute och cyklar?
  • Niaa
    Anitram skrev 2016-03-01 00:31:34 följande:

Hej tjejer!

Var här inne förra veckan och skrev världens längsta inlägg som så klart försvann innan det las upp.. Jag ringde till RMC första blödningsdagen och blev uppringd dagen efter men blev nekad att starta behandling eftersom de bara kan starta 30 kvinnor per vecka. Jag ska höra av mig nästa mens igen om ca två veckor och hoppas verkligen vi får börja då!

Har ägglossning nu och fantomsmärtor i äggledarna jag inte har längre. Någon annan här som upplevt detta? En väldigt konstig känsla kan jag säga. De säger det kan pågå några år!

Men vad tråkigt att ni inte fick köra igång Anitram! Nästa gång kommer ni helt säkert att få köra igång. Det där med 30 kvinnor i veckan sa dom till oss också, kommer ihåg att jag tyckte det lät som väldigt många ändå, på något sätt blir man ju påmind om att man verkligen inte är ensam i detta... 30 kvinnor i veckan och då bara på RMC i Malmö? ...Och ändå känner man sig som ensammast i världen ibland :)

Och inte att förglömma: 180611 - Stort lycka till imorgon inför första mötet! Meddela oss hur det gick :)) imorgon bitti börjar jag spraya!
  • Niaa
    180611 skrev 2016-03-02 13:15:51 följande:
    Åh det gick så bra! Är på väg hem nu. Fullproppade med information! Karin var riktigt bra faktiskt. Grundlig information och gick igenom våra hälsodeklartationer. Sedan gjorde hon en gynyndersökning för att räkna äggblåsor och så. Visade sig att jag hade 35 st på varje sida. Var tydligen ganska mycket så vi får vara lite försiktiga så inte alla 70 blir stora;) Nån som vet vad som är normalt? Glömde fråga.

Men det bästa är att i och med att jag fick mens igår så får vi börja direkt! Kort protokoll! Börjar spruta på lördag. Alltså dag 5 vilket är lite senare än vanligt då jag hade så många blåsor. Så om det nu skulle bli nåt kan vi faktiskt bli föräldrar i år...
    mininiss skrev 2016-03-02 07:34:49 följande:

Hej! Jag ska på min första utredning den 4 april i Linköping någon mer som har varit på rmc Linköping och hur går det till är så nervös. Jag är tacksam för alla svar <3

Välkommen! Ska du göra infertilitetsutredning eller ha IVF-möte? Vi gör vår IVF i Linköping nämligen men har inte gjort vår utredning där...
    Men åh vad roligt!!! :)))) och vad underbart att höra att ni får köra igång redan denna veckan!

Ja, tänk om man skulle ha sådan tur att lyckas på första försöket så kanske det är i december det händer! men så mycket vågar iaf inte jag hoppas riktigt riktigt än :))
  • Niaa
    180611 skrev 2016-03-05 22:06:18 följande:

Då var första sticket gjort! Det gick bra, gjorde inte alls ont. Men däremot kändes det väldigt konstigt att sticka sig själv. Fick helt plötsligt en helt annan förståelse för mina patienter som många ggr sticker sig själva. Känns verkligen fel! Men i övrigt inga konstigheter och från och med nu är det Slut på hoppandet o studsandet ett tag framöver. Så passade på att ta en lite härlig dansstund med mannen här hemma och släppte loss och kände oss fria och lekte:) hoppas ni andra har det bra med!

Skönt att höra att det inte var så farligt med sprutorna! Jag oroade mig mkt över det men fick ge mig själv en provspruta på RMC första mötet och sen var den rädslan över :)

Sprayandet går bra, inga biverkningar än så länge. Ska spraya i drygt två veckor till sen börjar även jag med sprutorna.
  • Niaa
    180611 skrev 2016-03-09 22:07:34 följande:

Nu har jag precis gett mig 2 sprutor för första gången. 5:e dagen med Gonal f och första dagen med orgalutranen. Gonal f:en är som sagt inga problem. Gjorde bara lite ont igår när jag prickade ett blodkärl och fick då ett blåmärke. Den andra sprutan gick bra att sticka sig med också men den sved rätt bra sen om jag ska vara ärlig. Men som allt annat så går det ju över :)

Imorgon är det dags för VUL och blodprov. Spännande och nervöst. Har hittills mått rätt bra. Lite huvudvärk och svullen om magen bara. Hur går det för er andra? Några nyheter?

Så spännande 180611! Blir det svårare att sticka sig med tiden? Jag tänker att det borde göra ont om man råkar sticka sig på samma ställe som man stuckit innan, men den risken är iofs kanske inte så stor..

Jättestort lycka till idag! Tänk nu är ni nära :)
  • Niaa
    180611 skrev 2016-03-10 20:50:45 följande:
    Ja kolla upp det o se vad de säger! Eller vet ni andra något om detta?
    jooo skrev 2016-03-10 19:45:11 följande:

Oj va spännande!! Va skönt att höra att även den andra sprutan gick ok!! Har du fått märken på magen? Inget illamående eller annat knas förutom huvudvärk? Hur har det gått idag?? Jag väntar fortfarande på mensen..suck!

Ja nu börjar det bli spännande! Så nyfiken på vad de ska säga imorgon när det ringer. O min planeringshjärna blir snart tokig. Vill veta allt nu!! ;) ja jag har ett blåmärke än så länge. Så helt ok ju! Nä kanske lite illamående men svårt att veta om det beror på detta eller om det bara är tarmarna som bråkar lite. Men är allt lite svullen. O allt gick väl bra idag. Är bara lite orolig över att jag redan har en så stor äggblåsa. Vet ni vad som händer om den liksom blir för stor? Men blir väl mest troligt äggklocka nästa vecka iaf. Spännande! Nä men vad konstigt. Vilken cykeldag är du på nu då? Är du säker på att du inte är gravid?
    Usch vad jobbigt med din väntan jooo, varje dag känns ju evighetslång redan som det är!

Vad skönt att det gick bra idag 180611! Jag känner fortfarande att det är mycket jag ännu inte har riktig koll på, som vad som är optimalt med äggblåsorna då exempelvis.. Sa inte Gynekologen ngt om det? Vet ju själv att dom flesta frågorna tenderar att komma efter besöket och inte när man väl är där :p

Jo, det känns ganska bra med det långa protokollet men väntan är ju så himla lång mellan alla delmoment känns det som. Inga biverkningar av sprayen ännu så det är jag tacksam för! Inväntar nu blödning som ska komma mellan 8-14 dagar efter spraystart. Är på dag 8 nu. Blödningen ska tydligen vara en indikation på att nedregleringen har fungerat, så om det inte kommer ngn blödning vet jag ärligt talat inte hur man går vidare sen. Man kanske får börja om eller prova annan dos.. Menmen, en dag i taget försöker jag verkligen tänka, även om det är svårt ibland :)
  • Niaa

Godkväll tjejer, verkar som det rullar på bra för er :) nej sprutorna måste jag vänta med fram tills den 23/3 och då börjar jag samtidigt att spraya 2 istället för tre gånger om dagen.
    För övrigt har jag legat sjuk hela helgen, och insåg ikväll när jag skulle spraya att jag har råkat spraya med den lilla hylsan kvar på sprayflaskan.... Så himla dumt men jag har ju inte känt någon skillnad nu när jag varit så förkyld och täppt i näsan. Tror jag kan ha gjort det hela helgen och hoppas verkligen inte att det påverkar nedregleringen.. Blödningen har iaf kommit så det är ett bra tecken åtminstone. Snacka om ångest...

• Niaa
    180611 skrev 2016-03-14 11:32:14 följande:

Jaha då var andra VUL gjort. Fick tyvärr inte min vanliga läkare idag utan fick verksamhetschefen som faktiskt var lite snurrig och hävde ur sig saker i tid o otid. Bland annat sa hon att hon är.tveksam till att de kommer att våga göra äggplock och återföring på mig nu!! Har alldeles för många stora blåsor enligt henne. Den största var nu på 27 mm och flera stora fanns det. Har även lite vätska i buken. Vilket kan tyda på överstimulering. Men som hon sa så tar ju inte hon några beslut utan det blir RMC. Så bara o vänta på samtal imorgon. Usch så ledsen man blir!!! Samtidigt hoppas jag ändå på att hon kanske inte har så bra koll längre och att de vet bättre i Linköping och bestämmer sig för att köra på. Tycker bara att man läst sig till att folk är såå svullna och kanknappt gå innan äggplock. Så känner jag inte alls utan lite svullen om magen är jag kanske men i övrigt mår jag fint! Hmm hoppas hoppas!!

Amen nej vad tråkigt att höra! :/ men som du säger så verkar du ju ändå må relativt bra och det säger ju en del kan man tycka? När skulle äggplock isåfall bli? I slutet av veckan?
    Håller verkligen alla tummar och tår för dig!
  • Niaa
    jooo skrev 2016-03-14 18:52:03 följande:
    Ojoj så lätt o missa nått. Hoppas de inte gör nått!!Hur mår du av nässprayet? Får du några biverkningar?
    Anitram & Cia33 - hoppas ni får starta direkt båda två, isåfall borde ni följa nästan samma tidslinje väl? För båda kör ni kort protokoll eller hur var det nu? Så svårt att hålla reda på alla :)

Jooo - Inga biverkningar än så länge och det verkade inte vara någon fara med nässprayen, dom kommer ju kolla så nedregleringen verkligen har funkat med blodprov om två veckor innan dess vet vi inte. Men ingen mening att hetsa upp mig för det nu enligt RMC så försöker hålla den linjen :p om 8 dagar så gör jag er sällskap med sprutorna :) tiden går så oerhört långsamt med det långa protokollet tycker jag.. Så himla lång väntan mellan varje milstolpe.. Sen undrar jag om någon av er vet om man får ha med sig sprutorna i handbagaget på flygplan? Diabetiker får ju lov att ha sina men dom kanske har något särskilt tillstånd? Frågade RMC men dom visste inte.. Någon av er som vet?
Svar på tråden första försöket RMC