• Niaa

första försöket RMC

Anitram skrev 2016-02-03 15:42:02 följande:

Vi fick också vänta nästan tre månader innan vi fick komma till Malmö. Tre månader är väl det längsta man får vänta antar jag eftersom de måste ge en tid innan tre månader pga vårdgarantin. 

Innan vi fick tiden tyckte jag det tog för lång tid men nu går det nästan alldeles för snabbt! Min sambo har blivit jättestressad av detta och kan knappt tänka på det för han är så orolig, vilket tyvärr lett till att vi inte kan prata om det så mkt som jag vill och jag vill inte pressa honom heller :( Allting känns lite upp och ner för tillfället. Vi är i alla fall överens om att detta är det vi vill, men det känns lite jobbigt för jag vill prata om namn och saker och det går bara när han tar upp det på tal. 
    Jag är så klart också väldigt nervös men jag tror att allting kommer lösa sig med tiden.

Hur känner era sambos/män inför allt?

Min sambo är lite som du Anitram. Han tittar på vagnar och vill också prata namn men jag tycker det är jättejobbigt och vågar fortfarande inte hoppas på för mycket även om det känns lite lättare sedan vi kom från RMC. Min sambo har ifrågasatt om det verkligen är detta jag vill och jag vill verkligen inget hellre, men varje gång vi pratar om det högt så känns det som att jag ska bryta ihop. Så för din vetenskap Anitram , så tror jag nog att han tänker på det minst lika mycket som du, men har ett lite annat sätt att hantera det på ????
  • Niaa
    Cia33 skrev 2016-02-04 17:07:55 följande:

Läkaren var nöjd med min kontroll idag och rmc i Linköping meddelade att jag ska komma på äggplock på måndag morgon. Känns jätteskönt och nervöst. Ser fram emot att få det överstökat.

Åh vad spännande! Lycka till!!
  • Niaa
    Cia33 skrev 2016-02-08 13:22:26 följande:

Allt har gått bra idag, de plockade ut 6 ägg. Om allt fungerar så ska de sätta in ett ägg igen på onsdag.

Håller alla tummar! ) så himla spännande att följa er som kommit en bit innan det är dags för oss också!

Gjorde äggplocket väldigt ont eller hur upplevde du det? Är så nervös för det!
  • Niaa
    Cia33 skrev 2016-02-08 14:58:31 följande:
    Var också nervös men det gick bra. Det gjorde inte direkt ont, känns mer som några små stick. De har väldigt bra smärtstillande. Både lokalbedövning och direkt in i blodet. Börjar det göra ont får man mer smärtstillande . Tror faktiskt att det var värre för min man som fick vänta utanför. Männen får vara med men vi hade bestämt att han inte skulle vara det.
    Ja, jag tycker man har hört så olika, en del tycker att det gör väldigt ont medans andra tycker som du hoppas att vi andra blir lika skonade!

Kunde dom se hur kvalitén var på äggen redan nu eller det vet dem inte förrens senare? Fortfarande så mycket man undrar och funderar på..
  • Niaa
    Cia33 skrev 2016-02-10 17:41:52 följande:

Det har gått bra. 5 av äggen var befruktade varav 1 var av bra kvalitet och tillräckligt moget. Så de satte in det idag och odlar vidare resten för att se ifall de kan frysas in.

Det var en spännande känsla att se embryot de satte in på ultraljudsskärmen. Nu måste jag vänta 3 v och sedan testa ifall det har lyckats.

Tänk att om tre veckor så vet ni! såå otroligt spännande! Låt oss veta hur det går!

Imorgon väntas mensen (har nog aldrig längtat så efter den i mitt liv) och sen måste jag vänta 21 dagar innan jag börjar med nässprayen sen är karusellen igång här med ????
  • Niaa
    Anitram skrev 2016-02-14 21:31:20 följande:
    Åh vad spännande! Håller tummarna för er!! 

Niaa: Jag väntar med på min mens, enligt min app skulle den kommit igår men ingenting än så länge... Jag har det korta programmet så ska börja med mina sprutor andra dagen av mensen och jag längtar!
    Hur har det gått Anitram? Min var en dag sen, väntar på brev från RMC om hur vi går tillväga här näst men tjuvkikade i "mina vårdkontakterappen" att nedreglering börjar 3 e mars så det är ju ganska snart ändå! ) längtar så!!

Hur har det gått för er andra?
  • Niaa
    Kezza skrev 2016-02-17 20:35:24 följande:
    Jag har nu loggat in på mina vårdkontakter och fick fram följande men det är rena grekiskan för mig. Kan du "översätta" :)

FSH 15
    LH 9
    TSH 2,4
    Förstår att din väntan nu inför testdagen är olidlig! Hur känns det? Måste vara omöjligt att inte leta tecken och oroa sig...

Ja alltså det är en hel djungel det här med alla värden och normalvärden... Jag har haft högt tsh och mina läkare har sagt att jag måste ligga under 2,0 för att få börja IVF. Innan jag medicinerades med levaxin så låg jag på ett värde på 5-6, sist jag tog blodprov låg jag på 1,9 men måste ta regelbundna blodprover då värdet kan gå upp och ner och man kan behöva ändra levaxindosen ofta innan man hamnar rätt.

Lh värdet är jag lite osäker på men FSH tror jag man bör ligga under 10 för att äggblåsorna ska kunna utvecklas normalt och leda till graviditet. Det kanske också beror lite på var i cykeln man är också? Prata med din läkare så du får allt klart för dig ???? går du på medicin nu eller hur var det nu?

Igår fick vi hem papper från RMC. Jag börjar på nedreglering 2/3 och sedan tar jag min första spruta 23/3. Om allt går som det ska blir det äggplock första veckan i april.
  • Niaa
    180611 skrev 2016-02-23 18:04:17 följande:
    Å nej vad tråkigt! Hoppas du har fel???? ok! Tänker på dig!!
    Jag hoppas också verkligen att du har fel Cia33.... Man tänker ju att allt ska vara så självklart nu när vi kommit så här långt, men icke... Tänker på dig!

Hur har det gått för er 180611? Nåt nytt?
  • Niaa

Vad tråkigt att höra Cia33... Verkar som att det är väldigt få som lyckas på första försöket? Kommer du köra kort protokoll igen eller det vet du iofs kanske inte förrens du har pratat med läkaren..

Jag börjar spraya nästa vecka ????superspänd! Jag förstår det där med att vilja planera i förväg till fullo men det är bara att släppa kontrollen och göra som man blir tillsagd
    Vilken dag ska ni dit?

Svar på tråden första försöket RMC