• 180611

första försöket RMC

Hope2016 skrev 2016-06-05 19:24:19 följande:

Någon som har koll på öppettider på Rmc imorgon?

Tyvärr inte du. Tror du inte att det räknas som en söndag då?
  • 180611
    believe 88 skrev 2016-06-05 20:47:07 följande:

Ja antingen i slutet av juli eller så blir det i augusti.

Jo jag blev överstimulerad och sen trodde ju dom att jag hade en polyp så detta året har bara varit skit rent sagt..

Skönt att du har fyra kvar. Håller alla tummar på att någon av alla ska fästa.

Visst ja så var det. Ja det är verkligen tufft! Och allt tar sån tid! Hade aldrig kunnat ana att det skulle vara såhär svårt och tufft att bilda familj... blir det korta protokollet tro? Ja det hoppas jag med. Och jag hoppas verkligen att alla här i tråden får barn snart!! Det är vi värda!!
  • 180611
    Niaa skrev 2016-06-08 14:32:22 följande:

En liten uppdatering från mitt håll: ÄP gjort idag. Inte alls så farligt som jag hade förväntat mig. Vi blev väldigt väl omhändertagna och det kändes knappt. Lite öm nu dock, bedövningen håller nog på att släppa. Vi fick ut 11 ägg, imorgon fm får vi reda på hur många som befruktats :)

Åh hur har det gått för dig? Återföring idag tro? Lycka till! Själv ska till RMC på torsdag för mitt andra fet. Hoppas!
  • 180611
    believe 88 skrev 2016-06-06 09:34:17 följande:

Japp kort denna gången oxå men med en annan stimulering. .

Trodde absolut inte att det skulle vara så svårt och jobbigt samtidigt. . Det tar verkligen på en som människa.

Ja visst gör det?! Tycker att man ofta kan plocka fram sitt vanliga jag om man försöker. Men ibland orkar man/kan man bara inte...
  • 180611

Härligt med flera ruvare! Är påväxt till RMC nu för att få tillbaka min andra blastocyst. Än har de inte ringt så vi hoppas!! Hur går det för er andra? Vilken ruvardag är ni på? Lycka till!

• 180611
    Niaa skrev 2016-06-16 14:20:15 följande:

Så spännande :)) då är vi plötsligt 3 ruvare!

Jag är på RD 3 om återföringsdagen räknas som 0. Jag känner mig precis som vanligt och har inte känt några hugg eller stickningar i magen så som många andra beskriver dom första ruvardagarna. Hoppas att det inte betyder något negativt. Man tolkar ju allt, till och med bristen på symptom.

Har dock blivit dunderförkyld med lite feber så känner mig allmänt slö och håglös.

Ja detta symtomletande! Tänk om man bara kunde släppa det lite. Men nej. Känner jag mig själv rätt så börjar jag väl redan imorgon... usch vad tråkigt!du får krya på dig! Vila!
    Niaa skrev 2016-06-16 19:37:39 följande:

Fick hem brev från RMC idag. Tyvärr klarade inga av våra andra ägg sig till frysen så vi får hålla tummarna lite extra för att det är guldägget jag ruvar på nu. Känns lite ledsamt... Jag fasar för att eventuellt behöva gå igenom det långa protokollet ännu en gång. Men ska försöka att inte tänka så mycket på det nu. Imorgon är det 1 vecka till testdag, tiden går så himla långsamt!

Ok! Vad tråkigt att det inte blev några frysta men som jag förstår är det verkligen inte alla som får det. Men kanske ändå ingen tröst just nu. Men som du säger, nu hoppas vi på guldägget du har i magen nu! O ja! Tiden bara sniglar sig fram när man ruvar. Hemskt! Passa på o gör nåt kul om du kan!
  • 180611
    Hope2016 skrev 2016-06-16 15:55:18 följande:

Ruvardag 5 här, än så länge känner jag inget ovanligt, lite menskänningar från och till och lätt spännda bröst men det brukar jag alltid ha innan mens. Denna ruvning är helt ostimulerad så jag kan inte säga att det beror på lutinus heller. Hoppas den har boat in sig om inte så tar vi nya tag sen men just nu så njuter jag av att vara "pupo" tills testdag. Tänker ej tjuvteata då det varken gör till eller från så här tidigt.

Jag känner igen det där med symtom och ostimulerad cykel. Man tycker liksom man borde kunna lite lite mer på sin kropp då! Ruvar också helt ostimulerat. Hmm nu är det nog jag som är trög men vad är "pupo"?
  • 180611
    Niaa skrev 2016-06-19 10:15:54 följande:

Hur går det för er hope2016 och 180611?

Här är jag inne på RD 6, har lite mensvärk i mage och ländrygg till och från. Springer på toaletten hela tiden och kollar så ingen blödning har kommit. Jag trodde jag skulle kunna hålla mig relativt lugn under ruvartiden men det känns omöjligt. Testdag på fredag.

Jag vet känslan sen min förra ruvarperiod. Och det är svårt att vara lugn tycker jag. När kom mensvärken ungefär? Men det börjar ju närma sig testa för dig! Spännande! Jag är bara på ruvardag 3 så har en bit kvar. Jag är nog mer inriktad på nästa helg än på min testdag den 30/6. Borde nämligen få min mens till helgen... så jag tänker knappt på testdagen än. Det får bli nästa etapp, om jag nu kommer förbi den där mensen...
  • 180611
    Niaa skrev 2016-06-19 11:18:44 följande:

Den kom igårkväll och kommer lite till och från men är dov och känns inte riktigt som vanlig mensvärk som för mig brukar vara ganska intensiv innan mens. Men alltså man blir knäpp av att gå och analysera sönder sig själv och man vill ju så gärna känna något. Ja det är snart dags.. På själva midsommarafton och allt. Väntar med att beställa tester till på tisdag så jag inte har dom hemma och får för mig att tjuvtesta ;)

Ja jag förstår det, man får verkligen ta en dag i taget.. varje dag utan blödning är en bra dag. hur var det nu för dig förra gången? Var det en blacto du fick insatt? Man glömmer så lätt!

Hur går det för dig? Några symtom? Det närmar sig nu! Ja jag fick en blasto sist ned! Men jag tror inte kroppen var riktigt återställd den gången. Den betedde sig inte alls som den brukar. Nu känner jag lite mer igen den. Dock har jag ont i magen och är uppblåst. Mår du bra?
  • 180611
    Niaa skrev 2016-06-21 21:10:06 följande:

Det går bra här! Ännu ingen blödning men har väldigt mycket "mensvärk" i både mage och ländrygg. Igår och idag har jag mått ganska illa men det kan vara en reaktion på att jag precis varit sjuk och fortfarande känner mig lite slö... Jag hoppas så himla mycket men fasar för TD... Hur känner du dig? Måste vara typ en vecka till TD för dig nu?

Ok hoppas hoppas!! Ja det är det som är så svårt. Alla symtom man känner kan ju oftast lika väl bero på nåt annat. Mm sjukt läskigt med TD. Jo jag har en hemsk ryggvärk i ryggslutet idag. Lite som innan mens. Men känns lite tidigt... mm lite drygt faktiskt. Ruvardag 5 än bara. Suck. Men som sagt jag kommer gå på mensen som borde komma i slutet på helgen. Har jag inte fått nån blödning då kanske jag kan börja hoppas liiite iaf...
Svar på tråden första försöket RMC